Dere som har barn fra før..... *vognspørsmål*

*trinemor*

Gift med forumet
.....skal dere ha den samme vogna til den lille eller har dere planer om å kjøpe ny?

Hvilken vogn var det, og hvorfor vil dere bytte den ut/ beholde den?

Vi har Emmaljunga City Cross (kombivariant) som foreløpig blir sovevogn i barnehagen, har vært kjempeforøyd med den! Skal kjøpe oss en Baby Jogger City Select, siden det bare blir 16 måneder mellom ungene er det jo greit med en søskenvogn. I tillegg kan den jo brukes som enkeltvogn, så perfekt :-)

vi har en tautonia vogn frøkna har hatt i bhg til nå, hjulene fram på vogna har gått sund på et vis, så den skal kastes, har en annen carena sportsvogn som hun skal ha nå, så da blir det ny/brukt vogn på lille junior =)

Dette blir nummer tre, og sikkert vogn nr 20!

Har hatt forskjellige vogner til alle ungene. Til førstemann så hadde jeg grå/svart simo kombi 06 modell. 
Til andremann hadde jeg svart simo kombi 08 modell.
Nå venter jeg på svart Emmaljunga city cross 2011 modell.

Og innimellom disse så har jeg hatt maaaasse vogner.

Grunnen til at jeg byttet ut simoene er ikke så vanskelig. De er fantastiske som bagvogn! Stor bag, lun vogn, kompakt og veldig god å trille. Men i det jeg flytta de over i sportsdelen så var jeg ikke spesielt fornøyd. De satt absolutt ikke noe godt å sportsdelen, og vogna ble plutselig litt vel for mye klumpete og stor i forhold til behovet.

Nå har jeg hatt Emmaljunga city cross før, men kun som sportsvogn, og jeg elsker den! Grunnen til at jeg solgte den var jo fordi vi ikke skulle ha flere unger, hehe... Så når jeg ble gravid igjen, så hadde jeg allerede bestemt meg for hvilken vogn jeg skulle ha :)

Kjøpte en brukt vogn til forrige mann; en Emmaljunga duo edge. Var fornøyd med den (nettopp pakket den vekk, - gutten er tre år), og kommer til å bruke den neste gang også:)) Ikke noe særlig god byvogn, men nå bor vi slik til at jeg har mest bruk for en vogn som er god å trille på grusvei:))

Har simo kombi, helt fantastisk som bagvogn og sovevogn, ikke fullt så fantastisk som sportsvogn. Også har jeg babyjogger city mini som shopping og reisevogn- kjempefornøyd! Kommer til å ha simoen som bhgvogn etterhvert tenker jeg- siden den er så stor og god å sove i. Så får se etterhvert om vi kjøper en ekstra vogn. Vi må kjøpe søskenvogn i og med at det blir bare 16mnd mellom, tenker å kjøpe tfk twinner twist duo. Storesøster skal være hjemme med oss til august neste år- så ser for meg at søskenvogn er et Must for at jeg skal komme meg ut dørene med 2små!

Vi har en simo kombivogn som sønnen min elsker og bruker som sovevogn i barnehagen og hjemme bruker vi emmaljunga (troller tror det er det den heter). Men siden sønnen min forguder vogna si så blir det nok en ny vogn, har snakket litt om en ny simo men en duo utgave=) Jeg elsker simovognene de er så flotte

Jeg kjøpte splitter ny emmaljunga duo vogn for et år siden, så kommer til å bruke den denne gangen også ja :)

Jeg har en 2010 modell emmaljunga city cross fra sist.. Meeeen jeg har fryktelig lyst på Tfk da.. :P Men blir vel med tanken.. Er ikke så gla i sportdelen til Citycrossen.. Jenteungen bare sklir ned.

vi har TFK joggster twist.
i bagdelen fikk vi plass til en januarbaby og voksipose frem til våren, og da ble det varmere i været, og vi kunne heldigvis ta ut av voksiposen, for da begynte han å bli så lang. bagdelen var stor nok til han kunne sitte, og vi tok han over i sportsdelen. den er god og lang, og tror han har sovevogn heeeeele sovetiden sin.

men så skal han jo få småsøsken, og jeg er såååå i tvil om toåringen da må ofre vogna si til den lille, eller om det er rett og slett den som må få seg ny vogn. har tittet etter sovevogn til størsten, men de ser så alt for små ut til den lange gutten vår, at den kan ikke vare lenge.... så jeg er litt i tvil, om jeg må kjøpe annen vogn til minstemann, som så får arvet TFK-vogna igjen når storebror ikke trenger vogn mer... :P

(vi har også en 4me copehagen trille, som er kjekk på shoppingturer, så den ligger i bilen hele tiden.)

Hadde en Peg Perego duovogn til begge de eldste, veldig lett og grei vogn, og hvis jeg får tak i noe lignende så kjøper jeg gjerne det igjen! Jeg har jo gitt vekk vogna mi da, så må ut i barnevognjungelen snart jeg også, men venter til etter ultralyd iallefall :-)

Har kjøpt brukt vogn begge gangene, og blir nok brukt denne gangen og :)
Men jeg ser de an veldig da..... De skal nesten ikke se brukt ut liksom.
Har hatt Brio kombi begge gangene, og kjøper nok Brio kombi av ei venninne denne gangen også.Veldig fornøyd med Brio jeg da :)
Etterhvert kjøper jeg egen sportsvogn. Kombi vognene kan bli store og klumpete, og kjøper en mindre en etterhvert.

Vi har også TFK joggster twist. En fantastisk vogn. Nå blir Ask tre år i oktober, så vi kommer nok til å bruke den samme vogna til den nye babyen, og kjøpe et ståbrett til vogna som Ask kan stå på hvis han blir sliten og ikke vil gå mer hvis vi er på tur.

Jeg har emmaljunga city cross uten bag, så jeg skal bare kjøpe en ny bag til den. Den kjøpte jeg ny for 1 1/2 år siden. Veldig fornøyd, men hvis noen selger en fin Teutonia vogn til en billig pris, kan jeg plutselig komme på å kjøpe den.. For jeg savner den gamle vogna.. Jeg forrelsket meg i 2 vogner kan du si ;)

Vi har Emmaljunga City Cross.

Eneste er at vi må kjøpe ny bag, for det er ikke bæreseler i bagen fra 2008.

Vi vurderte litt å kjøpe en Emmaljunga Ozone City, for å få svingbare fremhjul... Men det er ikke sååå viktig, og vi var veldig fornøyde med City Crossen!

Vi har en bugaboo cameleon fra 2009 som vi skal bruke til mini! Den er en super byvogn, som passer fint siden vi bor i Oslo :) Stor og god bag med masse plass og kjempebra sportsdel! Vi har også en bugaboo bee, som storesøster kommer til å ha i bhg så lenge hun trenger den... Er litt i tvil om vi trenger søskenvogn den første vinteren..må tenke litt på det...

Vi har svart Simo Duo fra førstemann, den er tre år gammel men like fin :)

Vi har oppbevart den inne, og den har vært i bruk (med sportsdelen) til nå i sommer.....

Så har vi en MacLaren Quest som reise-/kjøpesentertrille som vi fortsatt bruker litt :)

Den begynte vi å bruke da jenta vår var 7 mnd....

Har Emmaljunga City Cross 2009-mod og bruker den til nestemann og :) Er kjempefornøyd med vogna, så ser ikke noe vits i å bytte den ut. Prøver med et søskenbrett til å begynne med, ellers kjøper jeg en brukt enkel og grei søsken-/tvillingvogn i tillegg til feks byturer når eldstemann må holdes i sjakk ;P hehe..

Jeg har en emmaljungo edge duo, den var jeg veldig fornøyd med. Men jeg byttet til en emmaljunga sportsvogn 2011 modell. VELDIG fornøyd med den. Lett og trille, enkel å legge sammen og legge ned ryggen på. Perfekt vogn både hjemme og i Barnehage. :)

Back
Topp