Dere som har barn fra før-symptomer

For min del er dette svangerskapet helt annerledes enn det forrige. Da var jeg veldig emosjonell og følte meg nesten deprimert de første ukene, kvalmen kom tidlig og jeg tålte ikke lukten av kaffe eller synet av stekt kjøtt. Så langt i dette svangerskapet har jeg skremmende lite symptomer, skal vel heller være glad til;)

For min del er dette svangerskapet helt annerledes enn det forrige. Da var jeg veldig emosjonell og følte meg nesten deprimert de første ukene, kvalmen kom tidlig og jeg tålte ikke lukten av kaffe eller synet av stekt kjøtt. Så langt i dette svangerskapet har jeg skremmende lite symptomer, skal vel heller være glad til;)

Samme her! Derfor jeg starta denne tråden for å forhåpentligvis høre om flere :)

Sist var puppene mine et minefelt, nå går det greit... Ellers føler jeg meg «mindre» gravid enn sist. Jeg har lurt på om det er fordi jeg ikke er kommet då langt ennå og det jeg husker fra sist kom senere, eller om jeg tåler mer fordi jeg vet hva jeg kan forvente ELLER om det faktisk er mildere enn sist [emoji12]

Er veldig gravid mtp «følelsen» i kroppen. Føler meg gravid. Har ellers en miks av symptomene jeg hadde i de 2,5 svangerskapene jeg har gått gjennom. Er dog bare 6 uker, så vil jo endre seg litt

Den følelsen av at det er noe nytt i kroppen har vært lik :)
Med nr1 var jeg litt uggen, hjalp med seaband og salte kjeks på morgenen. Husker jeg var oppblåst og veldig trett, ellers ingen plager.
Med nr2 var det svimmelheten som gjorde at jeg testet, så kom kvalmen og jeg var sykmeldt til uke 12 pga den. Den var da værre enn nå.

Denne gang er kvalmen midt mellom de to, puppene lik på alle 3 og oppblåstheta er litt værre denne gang.

Her var jeg sykt kvalm med nr1. Kastet opp hver morning i 3mnd, bekkenplager, svimmel og mye halsbrann. Nr 2hadde jeg ingenting kvalme eller oppkast, hadde plage med bekkenet og halsbrann. Med nr 3 startet jeg også tidlig med kvalme som med førstemann, men kastet ikke opp, siden jeg klarte å få i meg litt salt kjeks før jeg stod opp. Nå har jeg det veldig likt som med nr2, ble litt uggen av å drikke brus. Så er veldig glad for at jeg ikke har fått sånne plager nå. Med alle svangerskapene, da har jeg hatt lavt blodtrykk og bekkenplager.

Hvordan er symptomene så langt sammenlignet med da?

Helt identisk!! Merker ingenting, og det gjorde jeg ikke sist heller :) Så ganske rolig i forhold til det. Sannsynligheten er jo mye større for at jeg er heldig gravid enn at noe er galt :D man vet alder, men orker ikke bekymre meg for det nå! Men hadde tidlig ultralyd sist og vil ha det nå, det er jo kjekt ;)

Merker lite foreløpig, men tror ikke symptomene kom så tidlig sist heller egentlig.. var ikke veldig plaget tidlig i forrige graviditet foruten at jeg følte at hodet mitt satt fast inne i en bomullsdott fra uke 6-12.. og en matlyst jeg aldri ble klok på..:p

Nå er det ganske lenge siden sist, men mener å huske at puppene var ømme med en gang og det er de nå også. Men kvalmen kom tidligere sist, jeg har ikke vært spesielt kvalm enda. Men mulig jeg husker feil ;)

Så langt er jeg mye mer hormonell en sist gang, kan bli på gråten av alt mulig. Kan for eksempel ikke høre på "være din venn" lenger uten å ta til tårene. Uheldigvis er den på lista med barnesanger som jentungen elsker :wacky: ellers er jeg mye mer kvalm og svimmel nå. Slet mye med kvalme forrige gang men ikke så intenst som dette.

Jeg mener å huske at symptomene kom litt senere sist gang. Har vært litt uggen helt i starten, fått litt ømme pupper og har sporadiske lette murringer, og bortsett fra at jeg ikke var uggen/kvalm i det hele tatt sist gang, så er det ganske likt. [emoji4]

Foreløpig ganske likt.

Ømme pupper, stikninger og murringer. Bekkenløsning.

Litt mer vondt med brå bevegelser denne gangen, men mindre kvalm så langt :)

Har mye sterkere symptomer nå enn jeg hadde med sønnen min. Og de er kommer myyyye tidligere nå.
Når jeg hadde MA hadde jeg ingen symptomer.
Med sønnen min var jeg litt kvalm fra uke 8-12. Nå er jeg 6+1 og har allerede vært kjempe kvalm i to uker. Idag toppa det seg med å stå over do med brekninger på helt tom mage. Men ble nedre når jeg fikk i meg mat :)

Back
Topp