Dere som har barn fra før.. hva var deres BOMKJØP/GULLKJØP sist?!

huzky

Gift med forumet
For noen ble ammeputa aldri brukt, mens for andre så var det deres beste venn. Hva var deres gode/dårlige kjøp?

Ting som var uunnværlige:
- ullbody & strømpis, samt hjemmestrikket ullteppe
- Purelan salve til de såre puppene, og lypsyl til tørre lepper på sykehuset
- nesesuger (dette er gull når bebis er snørrete)

Ting jeg egentlig ikke fikk så mye bruk for:
- bomullsbodyer (brukte bare ull)
- alle klær med hette (så veldig søtt ut i butikken, men upraktisk!!)
- klær i str 50 (gutten var 53 cm da han ble født.... vokste fort utav 56 også, for å si det sånn)

Ting jeg burde kjøpt før fødsel:
- klorevotter (vår kjære nusk ble helt nedkloret i fjeset på sykehuset, nå skal dette med i fødebagen)
- ammeskjold (dæææsken, så vondt det er å begynne med amming, og ikke bare å komme seg på apotek når ungen er 2 døgn gammel..)

Kjøpte ikke så mye unødig, men mener jo ting som badetermometer, ammepute er bortkastet, nesesuger er jeg uenig i, den er uduglig, funka ikke her..... Ville ventet med å kjøpe så mye ull før babyen er født.. Mange små tåler dessverre ikke ull.. Jeg skal kjøpe en heldress og ha utenpå, den går jo ikke rett på kroppen..

Kjempegla for at vi kjøpte bilstol med base, dette er gull midt på vinteren.. Skulle også gjerne hatt en bilstolpose sist, men da fødte jeg i desember.. Veit ikke om jeg gidder nå, siden februar fort går over til mars og varmere tider.. Ellers var jeg gla i leikegrinda vår, brukte den som dagseng.. :)

Gullkjøp:

-Ammepute (kunne ikke klart meg uten) Brukte den hele ammeperioden.
-Brystpumpe
-Bleiebøtte
-Klorevotter (Minsten her også klorte seg utrolig mye i ansiktet)

Bomkjøp:

-Hettegensere/snekkerbukser.
-En haug med smokker (Han nektet smokk) :P
-Klær under str 56 her og. Guttungen var i 56 bare et par uker ,før han var i str 62. Kjøp litt klær i små str, men vent heller for å se hvor stor ungen blir.

Det var det jeg kom på i farta ;)

Gullkjøp:
- Brystpumpa!, fikk en gutt som ikke greide å suge riktig, så da pumpet jeg i 3 mnd før jeg var utslitt
- Flanelsbleier fra SparKjøp, ble brukt som gulpekluter, underlag i vogn og seng, stelleunderlag +++
- Badestol, veldig greit å legge han på den mens vi vasket han
- Vogna <3

Bomkjøp:
- Ammepute, brukte heller puter som lå i sofaen
- Fløyelsklær, Oliver ble så varm og svett av det
- Ullbodyer/longser, begynte å reagere raskt, og fikk påvist atopisk eksem
- Klær i str 50, ble aldri brukt siden han var 53 cm lang
- Smokker i nyfødt str, han hadde så stort sugebehov at han begynte rett på 6 mnd smokk
- En del tøffe plagg som bare ble brukt i noen timer siden de ikke var behagelige på

Var egentlig ikke noe vi angret på at vi kjøpte, men bæresjalet ble ikke så mye brukt :)

GULLKJØP:

- Lekegrind (hun sov masse der den første tiden, og etterhvert lekte der :))
- Elektrisk uro over lekegrinda med fjernkontroll(den gjorde at vi ofte kunne spise sammen)
- Vippestol i Babybjørn (den trivdes hun kjempegodt i :))
- Simo vogna vår
- Ammepute (synes det er kjempeslitsomt i armen og amme uten)
- Bleiebøtte
- Ammemadrass (hadde den i senga og bare løftet henne over i vuggen)
- Gulepkluter (flannelsbleier fra Sparkjøp)

Back
Topp