Dere som har barn fra før! :) *hjertelyden*

Live2Learn

Elsker forumet
Husker dere hva hjertelyden til babyen lå på?
Hvilke kjønn ble det?

Det sies jo at jenter har puls på over 140 og gutter har på under..

Jeg mener min datters hjertelyd var over  og min sønns var på rundt 130-140.. 

Denne gangen talte jeg 172! 

Blir jo bare så sikker på jente denne gang at jeg er på vei til å kjøpe rosa tøy! :P

Har jente fra før,men hennes hjertelyd varierte veldig. Alt fra 130 til 170. :) Tror ikke helt så slike ting jeg. :)

Det med å kjøpe rosa var tull! ;) hehe =) Jeg tror ikke på myter, ihvertfall ikke i så stor grad at den tar avgjørelser! :) 

Da har du knust myte nr 1! :) Hehe

Det med å kjøpe rosa var tull! ;) hehe =) Jeg tror ikke på myter, ihvertfall ikke i så stor grad at den tar avgjørelser! :) 

Da har du knust myte nr 1! :) Hehe

Når jeg fikk mine gutter var hjertelyden på 154 på den første å 160 på han andre:)

Mener han lå rundt 130-140 en plass

Hjertelyden og kjønn er jo en myte som er knust for evig lenge siden da ;)

Jeg målte hjertelyden på en kontroll da jeg gikk med yngstemann. Målte først til "jentelyd", så pratet vi videre og tok en ny måling på slutten av kontrollen, altså 15 minutt etter første. Og da fikk jeg "guttelyd".

Antall hjerteslag kommer helt an på formen til mor. Det er så enkelt som det :) 

Og bare for å avslutte så hadde jeg både jente og guttehjertelyd gjennom hele svangerskapet og ut kom en skikkelig guttegutt ;) 
Eldstemann hadde forøvrig hjertelyden til det motsatte kjønn av det som kom ut, selv om vi visste hele veien hvilket kjønn vi ventet, så jeg har absolutt null tro på den myten ;) 

Back
Topp