Dere som har barn fra før, ang å si det til venner ?

lyseblå

Blir kjent med forumet
Vi har fortalt det til våre nærmeste venner nå..Sitter med sommerfugler i magen når vi skal fortelle det, og reaksjonen var alt i fra "åja", til "vil dere virkelig det?"... Blir så utrolig skuffet og lei meg :( Syns ikke det er ALTFOR tett med 2 år i mellom barna.. syns det er dårlig gjort å si sånt, skjønner jo at det ikke er det samme som med nr 1, men likevel... forventer ihvertfall at det går an å klistre på seg et smil og si gratulerer ihvertfall..

usj, det var dagens fra meg!

rart det der, hittil har det kun vært positivt fra våre venner, de fleste har jo visst om at vi skulle prøve på en til så har kanskje litt med det å gjøre... Blir jo ikke så mange mnd mellom mine heller og håper virkelig ingen kommer med dritt ang valget vårt, da blir det månelyst!

Hva skal man svare da? "Ja vi ville ha to tette men nå som du nevner det skulle vi kanskje ha tatt en abort istedenfor! Takk for at du sa i fra!"

Liksom

I alle dager, da - hva er DET for slags reaksjon? Rare venner...

Vi får tre år mellom ungene, men vi har flere i vennekretsen som får mye kortere enn det mellom sine barn, Og vi er da alle like glade for alle ungene som melder sin ankomst?

Da sier jeg det, istedet for de rare vennen dine: GRATULERER!!!!!! Hurra hurra hurra!!!

Så kjipt da. Jeg blir nå iallefall glad på mine venners vegne når de har fortalt om nummer to er på vei [:)]

Æsj, kjenner til den!!! Får slengt kommentarer som: "at dere gidder" "at dere tørr", "syns dere er tøffe jeg" "veit dere egentlig hva dere går til" osv...

Kjempe drygt egentlig!!! Jeg er jo så glad å lykkelig og hadde i det minste forventa en klem og en gratulasjon!!!

Er jo faen ikke dem som skal ha ny unge, så de trenger ikke bekymre seg!!!

OFF!!!! (HORMONER LØPER LØPSK HER!!!!)

Kva? Joda, jeg kan nok reagere når folk har liten avstand i alder mellom barna - for selvfølgelig er det sikkert strevsomt, men kunne da aldri falle meg inn å ikke være begeistret for det om! [:)]

Blir jo sikkert veldig kjekt for barna, får mer glede av hverandre osv [:)]

(Blir jo 2 år og 3 mnd mellom våre, og det synes jeg virker perfekt.. synes ikke det virker så tett jeg [8D] )

Det syns eg var ufattelig dårlig måte å reagere på...
det er jo ikkje så veldig spesielt med 2 unger og 2 års mellomrom??
Syns det høyres veldig bra ut eg[:)][:)]
kos deg masse, og gratulerer[:D]

det synes jeg var en dum reakjson av vennene deres det er jo deres valg dere gjør hva dere føler er riktig, her rekker ikke jentungen å fylle to en gang før neste kommer ( hvis alt går bra da)..

jeg sender deg ett stort smil jeg[:D][:D][:D]

Synd dere møter de raksjonene når dere forteller det. Her har vi IKKE hørt det. Det er bare gratulasjoner, og de forteller at det er en god aldersforskjell. Den nye spira har termin på 2årsdagen til lillemann. Så her er det nøyaktig to år forskjell.

Vi har fortalt det til stort sett alle kjente, for jeg får ikke jobbe, og folk lurer på hvorfor jeg går hjemme. Eneste som ikke gratulerte var svigers. Men hva kan man vente. De kan jo ikke gratulere noen for noe.....

Lykke til med å fortelle det til flere. Det er kjempe stas med tette barn. De får jo veldig mye glede av hverandre. Klart det blir strevsomt en stund, men MASSE MASSE GLEDE!!!!

Det var teit! Hadde nok reagert da ja! 

Jeg har super gode og snille venninner som gleder seg veldig på våre vegne. Men tror det er litt annerledes med hans venner[8D] Har ikke fortalt det til så mange av hans venner enda da.. Men vet de reagerer annerledes enn mine venninner. De er jo også gutter da[;)]

Sender deg en god klem! De kommer nok til å glede seg sammen med dere mer etterhvert! Kanskje er de misunnelige? Kanskje prøver de selv å bli gravide?

Har ikke vært den samme responsen denne gangen nei[8D]

huff ja, det er ikke noe koselig, folk kan jo "late" som om ikke annet!!!!!
dette er første gang jeg er gravid, men det jeg har fått høre mest er :
å ja, håper ikke du mister da.
ikke noe gratulerer eller noe.
man blir litt trist av sånt

uff, ikke noe kjekt når man får sånne kommentarer!
Jeg har heldigvis bare fått positiv respons.. syns det blir kjekt jeg med tette barn.. får de litt mer glede av hverandre tidligere osv.. [;)]

Takk jenter :)
Blir ganske skuffet ja, det er jo et valgt vi har tatt, og hva andre mener om hvor tett og ikke, syns jeg de likegreit kan holde for seg selv!!
Godt å ha dere da!!

Teite venner.

Jeg fortalte det til ei venninne i dag, hun har ei datter som er 4 dager eldre enn min sønn, og hennes respons var "gratulerer da, så spennende! Det blir 2,5 år mellom det, fin aldersforskjell!"

Kjenner til den, er akkurat som de faen ikke kan komme med en gratulasjon. Lyser misunnelse lang vei spør du meg...! Prøver du på et helt fotball lag, nå holder det vel, det holder nå! Dere må ha minibuss nå! Hvor mange barn skal du egentlig ha, dette er vel heller ikke siste mann....og når de spytter ut disse spydighetene, tenker jeg et rolig, faen ta deg!

[:-]

Syns det er synd at en ikke kan glede seg over andre, men heller "bekymre" seg over hvordan den andre skal klare seg med alle disse barna. Hadde vi ikke klart det, hadde vi heller ikke blitt gravide. Noen ønsker seg en stor familie, andre ønsker seg en mindre familie. Så enkelt er det bare. Er jo ikke som det er de som skal ha ungene...gosh!

Men men, vi får vel bare heve oss over det! Kommer nok til å høre noen strofer fra legen min også, "Brukte du ikke prevensjonen jeg skrev ut til deg"...eller, "Er du gravid igjen, ja".....[8|]

Irriterende...

OMG teite vænna spør du mæ...

Heldigvis ingen av vennene mine som reagerte med noe annet enn gratulasjoner (bortsett fra bestevenninnen min som jeg ringte etter positiv test da, hun måtte spørre om hun skulle gratulere meg eller ikke, noe jeg spurte meg selv om akkurat da hehe. Men hun visste jeg ikke hadde planer om to så tette da).

Jeg gruer meg derimot veldig til å fortelle det til min familie [&:] Ikke det at dem ikke vil glede seg over et nytt familiemedlem, men det er disse bekymringene til mødre da.. Moren min vet jo hvor slitsomt dette året har vært for meg, så hun blir vel først litt oppgitt over oss tenker jeg hehe [;)]

Back
Topp