Dere som har babynest..

Lillesmurfedrops

Andre møte med forumet
Driver og vurderer å kjøpe/lage babynest. Men så lurer jeg litt på hvor mye blir det brukt og hvor lenge passer babyen i det?
Noen med erfaring fra tidligere babyer?
 
Vi brukte det masse med førstemann [emoji4] Kjekt i sofaen for å lage et lite rede, og i senga hvis man samsover, så de fortsatt får plass for seg selv [emoji4] Det vi har kan åpnes i bunnen, og på den måten kan det brukes lenge! Brukte det vel opp mot 7-8 mnd[emoji4]
 
Vi brukte det masse med førstemann [emoji4] Kjekt i sofaen for å lage et lite rede, og i senga hvis man samsover, så de fortsatt får plass for seg selv [emoji4] Det vi har kan åpnes i bunnen, og på den måten kan det brukes lenge! Brukte det vel opp mot 7-8 mnd[emoji4]

Takk for svarxsmile3 Min minste er 4, hørte lite om babynest når han var liten men de ser jo så gode ut:Heartred Lagde du selv, eller kjøpte du?
 
Takk for svarxsmile3 Min minste er 4, hørte lite om babynest når han var liten men de ser jo så gode ut:Heartred Lagde du selv, eller kjøpte du?

Ja, det ser så godt ut å ligge oppi der [emoji4] Jeg kjøpte et, for jeg klarer ikke sy [emoji28] Det finnes mange oppskrifter rundt på nett, så for noen som er flinke med en symaskin er det nok en smal sak [emoji4]
 
Det er kanskje ikke helt informasjonen du vil ha, men jeg deler det likevel. Landsforening for uventet barnedød anbefaler at barnet ikke sover i babynest når det ikke er under jevnlig oppsyn, altså ikke på nattestid. Jeg vurderer å sy et selv og ha i sofaen til soving på dagtid de første månedene, når jeg uansett følger med :) ❤️ De har mønster på stoff&stil som virker greit å følge.

Her er artikkel hvor du finner informasjon om babynest litt ned på siden:
https://www.lub.no/tema/forebygging/sengekantbeskytter-gir-risiko-spedbarnsdød
 
Har sydd selv. Ble brukt 4-5 mnd. Sluttet å bruke det da babyen klarte snu seg rundt. Brukte det på sofaen til dagsoving og på kvelden når de andre ungene hadde lagt seg. Om natta har jeg ikke brukt det til soving. Kommer de for langt oppi kanten kan de bli ganske varme i hodet. Og det er hodet de har størst varmetap gjennom. Så har tenkt de fort kan bli overopphetet om man ikke følger med..
Men anbefales da mine har sovet veldig godt i sine da.
 
Jeg sydde to nest til gutten min, og de ble begge brukt flittig frem til han var omlag 7 måneder☺ Vi brukte de ikke om natten, men hadde et liggende i lekegrinda og et i sofaen for soving på dagtid. Helt uvurdelig - han sov så godt i de lune nestene❤ Jeg laget mitt eget mønster inspirert av en blogger jeg ikke husker navnet på. Brukte en gammel dyne som fyll og kjøpte stoff på Stoff og stil. Jeg hadde lite erfaring med sying fra tidligere, men syns likevel at det var veldig gjennomførbart!
 
Noe av det vi brukte mest i spedbarnsperioden her:) Sov i det i vuggen, i sofaen, mellom oss i sengen, og tok det med oss når vi var på besøk. Gleder meg til å finne det frem igjen! Kjøpte det fra lilleverden tror jeg. Brukte det til hun ble for lang for madrassen.
 
Må nevne at vi kun brukte det i vår seng og ikke når han ble lagt i egen seng på eget rom. Han sov aldri mer enn 1-2 timer om gangen på natten, så han rakk aldri å blir varm oppi der [emoji85] Tenker det er verre hvis de sover på eget rom og drar dyna over hodet så de blir liggende under der i mange timer. Vi holdt oss unna sengekant, men hadde en liten sengeslange som stoppet armer og bein fra å sitte fast i sprinklene [emoji4] Jeg er livredd for krybbedød, bare så det er sagt, og guttungen på snart to har ikke fått pute eller bamser i senga enda engang [emoji28] Men babynest og sengeslange følte vi var trygt for vårt barn [emoji4]
 
Jeg sydde to nest til gutten min, og de ble begge brukt flittig frem til han var omlag 7 måneder☺ Vi brukte de ikke om natten, men hadde et liggende i lekegrinda og et i sofaen for soving på dagtid. Helt uvurdelig - han sov så godt i de lune nestene❤ Jeg laget mitt eget mønster inspirert av en blogger jeg ikke husker navnet på. Brukte en gammel dyne som fyll og kjøpte stoff på Stoff og stil. Jeg hadde lite erfaring med sying fra tidligere, men syns likevel at det var veldig gjennomførbart!

Jeg har lite til ingen erfaring med sying fra før, men har en svigermor som er superflinkxsmile3 Vurderer å overlate oppgaven til henne, kanskje begynne selv så får hun overta når det stopper oppxsmile8
 
Må nevne at vi kun brukte det i vår seng og ikke når han ble lagt i egen seng på eget rom. Han sov aldri mer enn 1-2 timer om gangen på natten, så han rakk aldri å blir varm oppi der [emoji85] Tenker det er verre hvis de sover på eget rom og drar dyna over hodet så de blir liggende under der i mange timer. Vi holdt oss unna sengekant, men hadde en liten sengeslange som stoppet armer og bein fra å sitte fast i sprinklene [emoji4] Jeg er livredd for krybbedød, bare så det er sagt, og guttungen på snart to har ikke fått pute eller bamser i senga enda engang [emoji28] Men babynest og sengeslange følte vi var trygt for vårt barn [emoji4]

Jeg tenker at det kan være greit for dagduppene som i vugga på stua, på sofaen og når vi skal bort på besøk. Har 2 unger som har våknet hyppig på natta, så vi blir nok å ha babyen inne til oss det første året. Mulig babynestet blir brukt litt når den sover ved siden av meg de første mnd., hvis den sover godt i det og ikke får for dårlig plass. Minstemann elsket å sove i vognbaggen sin når vi var bortreist, som var mye smalere enn sprinkelsengenxsmile3
 
Jeg skall kjøpe en "bed in bed" denna gangen. Finnes på jordemorbutikken. Virker genial.
 
Back
Topp