Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Tenker dere setefødsel eller ks da, om babyen fortsatt ligger sånn nærme fødsel? Sett at bekkenet er stort nok, og babyen liten nok da Kan godt svare dere andre som ikke har det også, hva dere evt ville gjort?
Om han ender i seteleie hadde jeg forsøkt å få keisersnitt. En setefødsel blir så utrolig teknisk med epidural og drypp... Her ligger han på tverra foreløpig, og da blir det jo evt snuingsforsøk og evt keisersnitt uansett....
Jeg var hos legen min på fredag, og han sa ganske klart at om babyen lå i sete så hadde man ikke noe krav på KS om mor var sunn og frisk..?!
Når det kom til Haukeland hvertfall så var de veldig flink på setefødsler så forskjellen fra vanlig fødsel ville ikke bli så stor.. Jeg har hele tiden håpet at han skulle ligge i sete slik at jeg kunne få KS.. Nå håper jeg han holder seg med hodet ned..
Jeg ønsker aller helst å unngå KS, så om forholdene ligger til rette for å gjennomføre en eventuell setefødsel så vil jeg heller velge det. Siden jeg har født en gang tidligere, og bekkenet dermed allerede er litt utvidet, så er det nok stor sjangse for at det fint skulle latt seg gjennomføre
En setefødsel er ikke nødvendigvis verre enn en vanlig fødsel, men det er jo selvfølgelig skrekkhistoriene som blir fortalt og det skaper nok mye unødvendig frykt for denne type fødsler.
Vet ikke helt, men vil nå iallfall ha valget men i Haugesund vet jeg ikke om du får velge hvis du kan føde i sete...har skjønt at de er veldig bestemte på det, at kan du så må du :/ man har jo faktisk ikke rett på å få keisersnitt om bekkenet er stort nok og alt ligger til rette for setefødsel..
Jeg kommer til og velge ks om lille fortsatt ligger i seteleie. Jeg har også fått beskjed om at jeg får velge da både min mor og mormor har hatt meget kompliserte fødsler pga seteleie.
Her er det heller ikke sånn at man kan velge ks "bare" pga seteleie. Jeg vil også unngå ks om jeg kan det, syntes ikke det var en så god opplevelse etterpå :/ Føler jeg vet så lite om setefødsler. Det er som en skrev over her, man hører bare skrekkeksemplene..
Jeg vil helst unngå ks, så ville heller att setefødsel. Det er jo bare skrekkhistoriene man hører, flere jeg kjenner som har fått i sete og det har gått fint Og de er veldig flinke på sykehuset her med setefødsel (kan uansett ikke velge her da, om det er plass i bekkenet og ellers alt ok..)