Dere som har avvent natt-amming.

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Litt forundret rundt dette. Nå har vi kjørt på i to dager, jeg ammer kl 19.00 når hun legger seg, og så har jeg ammet ca 22.30 og så da når hun har våknet ca kl 4, har jeg trøstet, tilbudt vann osv, har tatt ca en time, så har hun sovnet igjen. Så synes ikke det er altfor tøft.

Men burde jeg kanskje ikke amme kl 22.30 heller?

Det går jo på en måte som en del av natten for henne, så burde jeg egentlig bare kjøre hardcore non-stop fra 19.00 til morgenen igjen?

Hvordan har dere gjort det?

Da vi avvente gjorde vi slik som deg, ammet da han la seg og rundt 22 igjen. Det var litt sutring på natten de 3-4 første nettene, men han ble aldri hysterisk og roet seg som regel etter en liten time. Var pappaen som tok han disse nettene.
Etter bare en liten uke begynte han å strekke 22-ammingen en halvtime av gangen til klokken ble tolv, og da valgte vi å kutte den også. Det gikk helt problemfritt :)

Her amma eg kun ved legging i 19-tida. Og så tok pappaen alle oppvåkningar fram til 06.00, då amma eg på nytt. Det tok ikkje mange nettene før ho ikkje våkna så mange gongar. Skjønte at det ikkje var noko å hente:-)

Joda, med avvenning på det så sluttet så å si hele ammingen. Ammer på morningen, men thats it. Litt deilig men også litt vemodig. Våkner ca 23-00 men sovner lett igjen til amming seks og sover til syv åtte. Så ikke så aller verst alt i alt.

Vi ammet på natten inntil han bikket 9 mnd. Da var det midt på sommeren og driiitvarmt. Gav han vann i steden, samt at han plutselig begynte med sutt. Da var det gjort :)

Back
Topp