Dere som har astmabarn

M3rl0t

Elsker forumet
Hvilke "symptomer" hadde barna deres?

Her luftet legen på 1 års kontrollen at A muligens kunne ha astma.. Han er tett hele tiden, og det har han vært siden han ble født. Mens legen på 6 mnd kontrollen nevnte falsk mandel.. Jeg har selv fjernet falsk mandel 2 ganger, og har fjernet mandlene. Jeg har alltid vært plaget med luftveiene, og har hatt astma i flere år (har nå kun anstrengelses astma).. Han legen på 1 års kontrollen lurte på om A hostet mye om nettene, noe jeg ikke har tenkt over før han sa det, og har i ettertid merket at han gjør det..

Theodor er mye forkjølet og hoster mye både på dagtid og nattid. Han har vært sånn siden jul. Han har også fått veldig tørr hud som vi må smøre en del (noe vi ikke trengte før). Så har han hatt ett stort asmaanfall (med sykehusinnleggelse) og en del mindre (hvor vi har medisinert hjemme) de to - tre siste mnd, når han har disse forandrer pusten seg. Han puster fortere og har lang utpust i forhold til innpusten.

Men han har ikke fått noe asmadiagnose enda. Vi skal til utredning iløpet av de neste mnd. Men har medisin her hjemme som vi bruker når vi merker forandring i pustingen hans.

:)

her er det ikke påvist astma enda, skal til sps i sluten av juni. men her har lille egentlig mere eller mindre virket forkjølet helt siden januar ca. mye slim og pustet mye med magen synst jeg. ellers så var det natt hoste som var verst, den er borte nå. Surklet godt nede i bryste på han lenge men veldig lite nå etter at vi begynte på medesiner. har hatt episoder med tørhoste men ikke mye.. men aldri noe astmaanfall.. Så jeg håper og tror han ikke har det. evt en lett versjon..

Min har vært plaget med mye hoste, spesielt om natten i perioder. Tror mest det henger sammen med sykdom og forkjølelse og at de fortsatt har små luftveier. Muligens et tilfelle med falsk krupp el astma ifølge legen, men kan hende det var en virusinfeksjon som utløste det. Gir astmamedisin som mikstur før han legger seg i perioder når han har mye hoste og snørr ( det har vært mange av dem). Usikkert om han har astma så prøver være moderat, ikke store problemer med hoste el pusten når han er frisk.  

Back
Topp