Dere som har Angelsounds...

Solsikka1979

Andre møte med forumet
Hvilken modell har dere? Har dere med øretelefoner eller høytaler?
Om dere skulle kjøpt doppler igjen, ville dere hatt med eller uten display som viser antall hjerteslag?

Ser det er noen som har nevnt de har. Vurdere det litt selv, men er litt redd for jeg skal bli veldig hypokonder hvis jeg ikke finner hjertelyden. På en annen side så er det jo en topp måte for barn og mannen å få være en del av opplevelsen.

Jeg har den classic, godt fornøyd med den :) men så har jeg jo ikke prøvd noe annet heller, men syntes også prisen var helt ok på den :) men hadde vært litt gøy å fått sett antall hjerteslag istede for å prøve å telle fårr d er ikke bare bare :p

Appen ❤️

Jeg har den med display. Foreløpig har ikke hjertelyden vært sterk nok til å plukke opp for displayet uansett med er fornøyd med høyttalerne. Du skjønner uansett at det er babyn og kan telle for å regne ut selv. Ville kanskje valgt klassisk

Eg har kjøpt classic, uten display og med hodetelefoner.
Klarte ikkje motstå fristelsen lenger og prøvde i går kveld og tidligare idag, men fant kun min egen puls :P
Hadde ikkje forventa nåke anna heller, e kun 10+1 ;)

Har classic. Fant hjertelyden i dag for første gang! :D er 11+6 i dag :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Brukte det med datteren min...og det var den gode opplevelsen... skjønner ikke at det kan være stress :) bare kos jo!!! ;)

Her var artikkelen: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article876307.ece

Jeg bet meg veldig i dette avsnittet

Skeptisk til overbruk
Trulsvik kjenner ikke til noen skadelige effekter ved bruken av doppler, men er svært skeptisk til at flere kvinner overbruker apparatet.
- Det er høy lyd og vi vet at barnet i magen har god hørsel. Vi vet ikke hvordan doppleren og strålingen påvirker det. Og om ikke barnet blir direkte stressa av doppleren, bli det kanskje stressa av mor eller far som holder på med bruken av apparatet både sent og tidlig, sier Trulsvik.

Her var artikkelen: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article876307.ece

Jeg bet meg veldig i dette avsnittet

Skeptisk til overbruk
Trulsvik kjenner ikke til noen skadelige effekter ved bruken av doppler, men er svært skeptisk til at flere kvinner overbruker apparatet.
- Det er høy lyd og vi vet at barnet i magen har god hørsel. Vi vet ikke hvordan doppleren og strålingen påvirker det. Og om ikke barnet blir direkte stressa av doppleren, bli det kanskje stressa av mor eller far som holder på med bruken av apparatet både sent og tidlig, sier Trulsvik.
Har sett at det ikke er anbefalt å bruke oftere enn en gang i uka, jeg tenker at så lenge man ikke bruker den mange ganger om dagen og lenge om gangen, så går det fint. Kanskje ikke bruke hver dag heller. Når jeg kjenner liv vil jeg slutte å bruke min. Det er bare nå, før jeg kjenner babyen min, at jeg vil prøve :) kjøpte ny for 400 kr, klarte ikke dy meg. Prøvde bare noen minutter idag uten å finne annet enn egen puls. Vil se igjen i morgen, og ha god tid, lese litt mer og sånn.

-Taster fra appen-

Det frister veldig å kjøpe en, men jeg føler det er sånt dill som man ikke trenger. :P Jeg er for gniten.

Jeg har også den billigste angelsounden, det får holde syns jeg! Ikke funnet hjertelyden enda, lengter!!

Jeg har også den billigste angelsounden, det får holde syns jeg! Ikke funnet hjertelyden enda, lengter!!

Har ikke kjøpt, men tror jeg må! Vil så gjerne høre hjertelyden <3

Jeg kjøpte modellen over den billigste, det skilte så lite siden den var på tilbud. Den har hodetelefoner og opptaksfunksjon.

-Taster fra appen-

Her som vi er inne på hjertelyd, jeg ble veldig overrasket når jeg var hos legen sist, var da 12+2 og hu mente at hvis hu ikke hadde funnet hjertelyden da hadde hu nok sendt meg videre for å sjekke på føden :-/ Trodde det var vanlig å ikke forvente det før om enda noen uker?!

Jordmora mi fant ikke hjertelyden når jeg var 11+5, men sa at det overhodet ikke var noe å være engstelig for.
Hun sa derimot at i uke 14 fant man den garantert.
Jeg fant hjertelyden selv med Angelsound 12+1, men det er ikke så lett å finne den.
Må jo trykke den rett over skambeinet, på sida.

Her som vi er inne på hjertelyd, jeg ble veldig overrasket når jeg var hos legen sist, var da 12+2 og hu mente at hvis hu ikke hadde funnet hjertelyden da hadde hu nok sendt meg videre for å sjekke på føden :-/ Trodde det var vanlig å ikke forvente det før om enda noen uker?!
Sært! Legen min fant ingenting i uke 11, og når jeg var hos jordmord 11+3 mente hun det var aaaaalt for tidlig!

Edit; HAHA jordmor kanskje, ikke jordmord! :D

Last edited:
Back
Topp