Mamma-03-06-13-17
Forumet er livet
Hvor ofte prøver dere å høre hjertelyden? Er 11+2 nå og hører hjertelyden hver gang jeg prøver
Så herlig ❤
Så herlig ❤
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg vurderer også - men så er det de som sier at doppleren forstyrrer barnet og noe om den strålingen.. vet ikke..Har ikke, men vurderer å kjøpe. Kan det anbefales?
Ja, det er akkurat det...Jeg vurderer også - men så er det de som sier at doppleren forstyrrer barnet og noe om den strålingen.. vet ikke..
Er vel noe med at fosteret kan bli oppvarmet hvis man bruker for lenge.Jeg vurderer også - men så er det de som sier at doppleren forstyrrer barnet og noe om den strålingen.. vet ikke..
Fikk så dårlig samvittighet når jeg har prøvd hver dag i ei uke. Men har blødd og vært livredd for SA.Har googla det selv og ut i fra de gode kildene jeg fant så er det ikke i det heletatt farlig men ubehagelig for fosteret, så man burde ikke overdrive totalt
Hvordan kan den være en falsk trygghet?Det er nok ikke skadelig, etter det jeg har funnet, men det kan være ubehagelig for den lille. Stråling er det ikke i et sånt apparat. Fint med doppler for å bruke en kort stund innimellom hvis man er bekymra, men det kan være både en falsk trygghet og en unødvendig bekymring. Jeg hadde doppler med førstemann, kvitta meg med den og kommer aldri til å investere i ny. Er jeg bekymra for et eller annet ringer jeg til legen som får skaffa time til ul innen få dager.
Hvordan kan den være en falsk trygghet?
Mange har funnet sin egen hjertelyd og trodd det var babyen.
Skjønner det. Men babyens hjerte går jo dobbelt så raskt..Mange har funnet sin egen hjertelyd og trodd det var babyen.
Skjønner det. Men babyens hjerte går jo dobbelt så raskt..
Er så mange som skriver om overoppheting osv men man blir jo sprø om man tror på alt som står på nettet...jeg må bare skyte inn hit. doppler har ingen stråling, ergo ingen overoppheting. det går på lydbølger (samme teknologi som ultralyd), så kan stresse/forstyrre barnet.
det er ikke fysisk mulig at fostervann kan kokes, (den vil holde en viss temperatur) og lydbølger genererer ikke varme. Det er ingen stråling i dopplerene. hadde det vært det hadde statens strålevern vært forlengst inne i bildet, og forlengst stoppet salg av disse apperatene. samt kun spesialtrente jordmødre/leger/radiografer hadde fått bruke apperatet. Lydbølgene går som bølger og fungerer mer eller mindre som et "ekkolodd" altså lydbølgene vil "skytes tilbake" for å genere enten dunke lyd eller "svusje" lyd.Er så mange som skriver om overoppheting osv men man blir jo sprø om man tror på alt som står på nettet...