Dere som har android telefon???

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Har kjøpt en jeg....og kan ingenting om mobiler[8D]
Har slitt med å få igang mms og internett og fikk lasta ned instillinger nå. Da sto det på siden at jeg må slå på dataroaming. Når jeg trykker på mobilen at dette slås på står det "er du sikker på at du skal slå på dataroaming? Dette kan koste mye penger". Men for at internett og mms skal funke må den jo stå på.

Så skal den stå på hele tida? Eller bare når man er inne på internett? Eller hva?
Betaler man noe når den er på?

Skjønner ikkeno jeg

det må stå på for å sende og motta mms,og bruke nettet.

men om du feks er ute i byn el andre steder og det står på så laster det ofte data,som du må betale..

her ehar jeg gratis datatrafikk,så jeghar det på hele tiden,bet ikke noe mer uansett.

OK. Men da må den jo stå på.
Men hvis den står på, også kobler jeg til tråløste nettverket her hjemme itillegg, da betaler jeg vel ikke for internett tiden jeg bruker? Eller må jeg skru av dataroaming for å kunne bruke det tråløste gratis? Hvis du skjønte det:)

Roaming må vel kun på for å inn på markedet?
Her trenger jeg kun å ha på datatrafikk for å sende/motta mms og være på internett.

Den MÅ ikke stå på for at du skal kunne sende mms.. Bare om du skal på nett.. Prøv å send mms uten den så merke du det [;)]

ORIGINAL: Frøken navnløs

Den MÅ ikke stå på for at du skal kunne sende mms.. Bare om du skal på nett.. Prøv å send mms uten den så merke du det [;)]

prøvde å sende mms, funka ikke når den var slått av:(

Den må ikke stå på nei..

ORIGINAL: Du e den.Alltid din

Den må ikke stå på nei..

men jeg mottar ikke mms når den ikke er på?

ORIGINAL: halt0

Her trenger jeg kun å ha på datatrafikk for å sende/motta mms og være på internett.

Min roaming står ikke på, og jeg kan både motta og sende mms, jeg kan være på nett OG laste ned fra marked..
Ville kanskje tatt kontakt med operatør, for det kan være noe feil med oppsettet på telefonen din! Jeg har tidligere hatt problemer med å sende mms, men da fikk jeg tilsendt en link fra operatør som jeg måtte gå inn på.. Her fikk jeg "satt opp" mms systemet..! Er i alle fall verdt et forsøk, for roaming KAN koste mye penger ja!! [:)]

ORIGINAL: Isolde85

ORIGINAL: halt0

Min roaming står ikke på, og jeg kan både motta og sende mms, jeg kan være på nett OG laste ned fra marked..
Ville kanskje tatt kontakt med operatør, for det kan være noe feil med oppsettet på telefonen din! Jeg har tidligere hatt problemer med å sende mms, men da fikk jeg tilsendt en link fra operatør som jeg måtte gå inn på.. Her fikk jeg "satt opp" mms systemet..! Er i alle fall verdt et forsøk, for roaming KAN koste mye penger ja!! [:)]

RIngte tele2 og de sa at den skulle stå på. Men skjønner ikkeno jeg....

Fant ut av det nå:)

Jeg mottar mms, men den laster de ikke ned. Så jeg må da gå oinn å skru på roamingen hver gang jeg skal laste ned eller sende mms + bruke internett. Ellers har jeg den av:)
Tkk for svarene jenter!

Må le litt av svarene her. Roaming står ALDRI på til meg. Datatrafikk derimot slår jeg på om jeg skal sørfe ute. Sleit litt med mms på SE xperia X10 mini pro, men det gikk seg til av seg selv. Du kan ta den med til en forhandler om du ikke får det til.
Hvilken til har du?

Back
Topp