Dere som har ammet med skjold

Fru Lotten

Forumet er livet
Hvordan fikk dere avvent babyene fra det?
Lillemor tok puppen så fint de første dagene, emn så klorte hun meg til blods, og begynte å sovne på puppen, og jeg ble sinnsykt sår av det. SÅ jeg begynte med skjold, fikk henne ikke til å ta puppen skikkelig når jeg hadde så vondt, sikkert fordi jeg var så stiv og spent i kroppen, bare ventet på at det skulle bli vondt liksom...såda ble alt bare tull, men med skjold går det bra.
Men det er jo ikke helt ideelt verken for sugeteknikk eller melkeproduksjon, så jeg skulle gjerne vent henne av med det, men å bare legge de bort funker ikke her i gården hvertfall, nå har vi kjempet i to døgn, og det går ikke helt etter planen gitt....

hjelp.....?!

Vi brukte skjold de første 2,5 månedene. En morgen vi lå og koste i senga, snudde han seg og tok tak i puppen av seg selv, helt uten skjold.[:D]
Etter det ville han ikke ha skjold i det hele tatt.

Vi sluttet å amme ikke lenge etterpå da, for da ville han ikke ha puppen i det hele tatt.

Tror du bare må prøve litt og litt uten skjold. Ammehjelpen har sikkert noen gode råd ja!

Selv brukte jeg skjold bare på det ene brystet(var skikkelig sår, men bare på en side), så det ble jo litt anderledes.

Lykke til med skjold avvenning!

Nå er jo ikke lillemor tre uker enda engang, så kanskje jeg ikke skal stresse så mye med det enda?
Er det med melken jeg er redd for, men jeg pumper 1-2 ganger dagen hvertfall, da får jeg tømt bedre en når hun suger hvertfall...Vil jo at spisingen skal være kos, så er litt redd for å lage kamp hver gang jeg og...

Har vært inne på ammehjelpen og lest ja, og prøvd ut i helga, men hun blir jo helt gal her...[&:] puppen er jo en del mykere enn skjoldet, så skjønner jo hun blir frustrert og...

Jeg tror at det som gjorde at b begynte å ta puppen her var at munnen hans var blitt større. Det kan jo bare være noe jeg innbiller meg, men..

jeg greide aldri å avenne jeg[&:]

men så lenge hun fikk i seg melk så var det igrunnen helt greit..
bare at jeg måtte passe å ha med meg skjold uansett hvor vi var[8|]

Back
Topp