Dere som har 80% barnehageplass

snartervi5

Glad i forumet
får dere 20% i kontantstøtte?

Jeg fikk det i fjor. Nå har gutten byttet barnehage, men har like "stor" plass og fikk nettopp brev om at kontantstøtten opphører.
Syns det er så rart.

hmm.. Det er ikke mer enn 36 timer da. Det er akkurat 36 timer[:)]. Det står inntil 36 timer i brevet.. Ikke til å bli klok på[&:]

nei d har jeg ikek fått!

ORIGINAL: engle_mamma

Her har vi 70%barnehage plass og jeg har han i barnehagen MAX 6 timer dagen, , så det er jo langt under 33 timer i uken[8|] (3dager en uke og 4 dager andre uken)

og NAV spurte aldri meg om hvor mange timer, skrev bare opp 70%...

Hmmm.. jeg skjønner ingenting av dette her jeg, i går var det jo snakk om at de med 70% ikke har krav på no kontantstøtte[8|]

det går ikek på hvor mange timer du har han der men det går på hvor mange timer bhg er åpen desverre!!

Veldig rart asså. Jeg søkte om kontnatstøtte fordi gutten gikk i familie barnehage.Trodde at det var det samme som privat[8D]. Fikk avslag. En liten stund senere fikk jeg brev om at de hadde sett på saken min og at jeg hadde krav på 20 %. Fikk 660 kr i mnd jeg. Men ikke nå lenger da, ser det ut som[:(]

ORIGINAL: barn2

Veldig rart asså. Jeg søkte om kontnatstøtte fordi gutten gikk i familie barnehage.Trodde at det var det samme som privat[8D]. Fikk avslag. En liten stund senere fikk jeg brev om at de hadde sett på saken min og at jeg hadde krav på 20 %. Fikk 660 kr i mnd jeg. Men ikke nå lenger da, ser det ut som[:(]

da har sikkert den nye barnehagen lenger åpningstid pr. dag

Åpent like lenge. 7.30 til 16.30

Er vel ikke lenge før jeg får brev der de krever tilbake penger nå da[:@]

ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

Her har vi 70%barnehage plass og jeg har han i barnehagen MAX 6 timer dagen, , så det er jo langt under 33 timer i uken[8|] (3dager en uke og 4 dager andre uken)

Hmmm.. jeg skjønner ingenting av dette her jeg, i går var det jo snakk om at de med 70% ikke har krav på no kontantstøtte[8|]

det går ikek på hvor mange timer du har han der men det går på hvor mange timer bhg er åpen desverre!!

ahaaa... da skjønner jeg litt mer.. hmmm.. men alikevel er det jo rart når jeg ikke har han full tid.. men men[:)]
trodde det gikk i prosent og hvor mange timer man har barnet i barnehage jeg..[8|]

en venninne har 50% og må legge opp til å ha sin lille i barnehagen KUN 23 timer i uken, og har fått beskjed at om han er der mer enn det så har ikke barnehagen ansvaret lengre, [8|] dette er i Oslo. så der går det på hvor mange timer barnet er i barnehagen? iallefall der ho har sin[8|]

at selvom bhg kansje er åpen 40 timer i 80% plass da, åsså kommer jeg å siier, "jammen min sønn er der kun 24 timer"  tror ikke jeg kommer langt med det desverre! selvom bhg er åpen 10 timer pr dag så er kasper der kun 6 timer pr dag, så utifra det så har jeg egentlig rett på kontantstøtte, men jeg skjønner jo at de ikke kan gjøre det slik for da kan jo ALLE få kontantstøtte[;)] alle kan jo SI at barna ikke er der hele dagen...

skjønte ikke helt den du skrev over her, med at bhg ikke hadde ansvar osv... for reglener jo like for alle..

ORIGINAL: barn2

Er vel ikke lenge før jeg får brev der de krever tilbake penger nå da[:@]

det tenkte jeg istad også, for du har egentlig ikek krav på pengene du har fått...[:-]

ahaaa... da skjønner jeg litt mer.. hmmm.. men alikevel er det jo rart når jeg ikke har han full tid.. men men[:)]
trodde det gikk i prosent og hvor mange timer man har barnet i barnehage jeg..[8|]

en venninne har 50% og må legge opp til å ha sin lille i barnehagen KUN 23 timer i uken, og har fått beskjed at om han er der mer enn det så har ikke barnehagen ansvaret lengre, [8|] dette er i Oslo. så der går det på hvor mange timer barnet er i barnehagen? iallefall der ho har sin[8|]

at selvom bhg kansje er åpen 40 timer i 80% plass da, åsså kommer jeg å siier, "jammen min sønn er der kun 24 timer"  tror ikke jeg kommer langt med det desverre! selvom bhg er åpen 10 timer pr dag så er kasper der kun 6 timer pr dag, så utifra det så har jeg egentlig rett på kontantstøtte, men jeg skjønner jo at de ikke kan gjøre det slik for da kan jo ALLE få kontantstøtte[;)] alle kan jo SI at barna ikke er der hele dagen...

skjønte ikke helt den du skrev over her, med at bhg ikke hadde ansvar osv... for reglener jo like for alle..

joda jeg skjønner den[:)]
jeg bare ble litt skeptisk pga at min venninne kan ikke ha fulle dager om det er over 23 timer i uken siden ho har 50%, og er sønnen der lengre har ho fått beskjed at da har ikke barnehagen ansvaret lengre siden det har gått over timene han har i den barnehagen[8|]
tror jeg skal snakke med henne jeg da[8|]
merkelige greier..

ååå sånn ja, nå forstod jeg.. men det har vel ikke noe med kontantstøtten å gjøre?
det har vel helelr med å gjøre at 50% ikke er å få fordelt over enkeltdager, da må det isåfall bli 2 dager 1 uke og 3 dager enste uke, hvis ikek må hun dele det over timer ja.. men trodde at i bhg så må man gå bestemte dager jeg da... da må hun event ha 2 vanlige dager da å så den tredje dagen kortere? hmm,  dette var rart synes jeg.. aldri hørt om før! de må jo legge opp ansatte etter hvor mange barn som er i bhg på bestemte dager, så hun kan jo ikekb are fordel denne 50% utover som hun selv ønsker sikekrt...!

kan være jeg missforstår deg helt her altså.. hehe, men skjønte ikke hva det hadde md kontantstøtten å gjøre![;)]

Back
Topp