Dere som har 6- og 7-åringer

Maistte

Forelsket i forumet
Hvor lenge lar dere dem være aleine i huset? Tenker på et kvarters tur på butikken, osv?

Hadde jeg gjort uten å nøle (med min som nå er 8) Han har vært alene hjemme i lengre perioder enn et kvarter også[:)] Man må nesten kjenne litt på magefølelsen også. Min sønn har alltid mobil og har lært seg å bruke hus.tlf hvis det er noe så han vet jeg bare er et tastetrykk unna [:)]

ORIGINAL: skytte76

Hadde jeg gjort uten å nøle (med min som nå er 8) Han har vært alene hjemme i lengre perioder enn et kvarter også[:)] Man må nesten kjenne litt på magefølelsen også. Min sønn har alltid mobil og har lært seg å bruke hus.tlf hvis det er noe så han vet jeg bare er et tastetrykk unna [:)]

her i bygda e det flere som lar ungen vært hjemme i 20 minutter eller en halvtime ( e et lite sted der ingenting skjer), hvis de skal på butikken eller bringe/hente noe/ta kaffekopp hos venner. Blir annerledes hvis man bor midt i Oslo da[:)]

Vi bor ikke i noen by vi heller, men jeg hadde gjort det med mine barn [:)] De er jo hjemme alene etter skolen en liten stund også før vi kommer hjem fra jobb (han er ikke på SFO) og da går han rett hjem og gjør lekser og får lov til å spille litt til vi kommer hjem [:)] Nå er han nødt til å klare seg i ca 1 time før storesøster kommer hjem fra skolen, men det har hendt at hun blir med ei venninne hjem også og det har gått kjempefint. Jeg kan bare snakke for meg selv [:)]

min gutt på seks og et halvt tør ikke være alene. hadde han turt, hadde jeg sikkert dratt en kjapp tur på butikken  etter melk og brød. [;)] 

jenta mi på 7 år sier jeg kan dra i butikken, men synes det er for tidlig ennå.. hu er bare 7 år....

her er mine 6 og 8 år..han på 8 år synes det er bare kjekt å være aleine ,han er "voksen" for alderen og da..han kan tlf nr til meg å pappen å vi kjenner alle som bor her..han kan godt være hjemme i en times tid aleine han
jenta har og begynt å være litt aleine så hu kan godt være aleine i en halvtime .er jo aldri så langt vekke da

å de to i lag kan og være aleine i alt fra 1 til 2 timer
da kan de ha funnet på å støvsugd stua,rydda huset osv [:D]de elsker å gjøre sånne ting når de ikke har fått beskjed om å gjøre det[:D]

Hun er 6 og kan godt være alene en halvtime-time. Fra høsten skal hun være alene fra klokken 14 til 15.30 hver dag, tror det går godt! [:D]

Jenta mi på 6 har akkurat begynt å være hjemme alene litt, hvis hun kommer hjem fra skole/sfo før vi kommer hjem. Har en telefon til henne hjemme så hun kan ringe meg om det er noe, også er hun forberedt på at jeg kansje ikke rekker hjem til hun kommer[:)]

min 7 åring kan være hjemme alene i en times tid og litt til. Han har mobil tlf og ringer viss det er noe. Men som oftest har han broren på 11 år sammen med seg.

Vel, hun vært alene hjemme opptil en time fra hun kom fra SFO til vi var hjemme fra jobben. Vi bor veldig nært mamma og de da. Og hun vet hva hun skal gjøre i tilfelle brann og vi har en mobil som ligger fast i huset med kun familiens nummer lagret. Ser ingenting galt i det. Hun velger også ofte å heller ville være hjemme alene enn å være med oss på butikken, i bhg for å hente Knøtta o.l. 

Mine to eldste på 8 og 6.5 er ofte alene hjemme når vi går for å handle. Er da max 2 timer. Men da får de regler å gå etter, døren er låst, de får ikke åpne den, å vi har telefon kontakt

Har en som blir 8 snart, han kan godt være alene hjemme. Men liker det ikke om det er over 1 time, men det er fordi jeg(eller vi) er usikre ikke nødvendigvis han[8D]
Han har også telefon om det er noe han vil snakke med oss om når vi ikke er der.

Gutten min får ikke være hjemme alene ikke ennå...Tror kanskje om 2-4 år da kan jeg kanskje la han være alene om jeg bare skal ned i matbutikken...

Back
Topp