Dere som har 3 barn...

Tre muskuterer

Lykkelig!
Har dere mye dårlig samvittighet for å ikke strekke til?
I så fall hvem i rekken føler du mest dårlig samvittighet ovenfor?

Jeg spør fordi jeg leser tilstadig om dette barnet i midten som skal være så neglisjert men jeg er ett sånt barn og kan ikke kjenne meg igjen. Nå ønsker jeg 3 stk selv.

Nå har ikke jeg 3 enda, men kan aldri se for meg at min nummer to ikke kommer til å få oppmerksomhet iallefall :-P

jeg har 3 og jeg føler at alle får like mye oppmerksomhet.. og det tror jeg de synes selv også... Man er jo like glad i alle barna og det fordeler ting seg naturlig føler jeg iallefall :)

Kan ikke svare som foreldre, men som søsken. Jeg er eldst og jeg opplevde til stadighet at jeg var den som måtte ta ansvar, hadde husoppgaver og klarte meg selv. Sånn jeg opplevde det var det min søster som fikk mest oppmerksomhet fordi hun ynkeliggjorde seg selv. Var sjenert, liten og spinkel (Men jammen meg så sta som et esel og pågangsmot om hun ville. Var bare veldig sjelden andre enn nærmeste så det). 
Spør du henne i dag vil hun si at hun bare har blitt oversett og ingen hadde troen på henne, heller ikke i dag. Hun ser selv ikke at det er slik hun fremstilte seg selv, og det likevel er mange som tror godt om henne.

Venninna mi er "dritten i midten". Vi er begge to søstre og en bror som er minst. Der er det hun som tok ansvar og som ingen var redd for ikke skulle klare seg.

Poenget mitt er at det nok kommer an på personligheten til barna også. Ikke bare plasseringa i søskenflokken:) Jeg tror de fleste foreldre streber etter å gi alle barna mye oppmerksomhet, men så er det det med at likhet ikke alltid er rettferdig, så helt likt blir det aldri. Barn i store søskenflokker klarer seg også bra:)

Jeg har ikke tre enda, men ser ikke for meg at det blir sånn..
Selv er jeg midtbarn (av 5 stk.) og jeg kan iallefall ikke si at jeg er neglisjert. Det vil jeg ikke si noen av søskene mine er heller. (men det kan jo være de tenker annet om den saken).

Tror og føler selv av alle 3 får den oppmerksomheten de trenger og ønsker!

Den eldste får jo selvfølgelig mer ansvar osv men han er veldig flink og 4,5 år eldre enn nr 2 så sier seg selv at han kan bidra mer

jenta i midten får ikke mer oppmerksomhet..ikke positiv hvertfall, ho er veldig bestemt og hissig sak så 

Jeg er selv eldst av 5 søsken og måtte alltid passe søskene mine, har selv 3 barn og føler vi gir alle like mye tid, de har jo ulike behov siden de ikke har samme alder, så noen krever mer enn andre....men lik over hele linjen vil jeg si :)

Rebecca85 skrev:
Tror og føler selv av alle 3 får den oppmerksomheten de trenger og ønsker!

Den eldste får jo selvfølgelig mer ansvar osv men han er veldig flink og 4,5 år eldre enn nr 2 så sier seg selv at han kan bidra mer

jenta i midten får ikke mer oppmerksomhet..ikke positiv hvertfall, ho er veldig bestemt og hissig sak så 

Hva er aldersforskjellen på de to minste? Her er storebror 4 år og 8 måneder eldre enn lillebror. Tenker å ha litt mindre forskjell på nr 2 og nr 3.

Back
Topp