Dere som har 3 barn..?

Hæppi-skvett

Glad i forumet
Hvor stor aldersforskjell er det mellom barna?
Er du fornøyd med aldersforskjellen, eller hva kunne vært anderledes?

Har ikke fått ut nr. 3 ennå, men her er det 2 1/2 mellom de to første, så blir de to eldste 10 og 7 når baby kommer - planla to 'tette' og en attpåklatt, så helt etter planen - fungerer kjempefint med de to 'tette', de leker fint sammen (og krangler så busta fyker også, selvfølgelig), men har absolutt glede av hverandre - nå satser jeg på to store, flinke hjelpere - evt. to som kan gjøre mye selv, så det er god tid til babyoppmerksomhet fra oss. Var litt hektisk med de to eldste da de var mindre, så har bare planer om denne i magen nå, så er det stopp.

*opp* :)

jeg har 4 da men..

nr 1 er 12 år, nr 2 er 10 år, nr 3 er (snart) 3 år og nr 4 er (snart) 1 år :)

Siste har ikke kommet ennå men når den kommer vil elsdte være 7 og mellomste 3.. Aldersforskjellen mellom elsdte og mellomste har vært perfekt for oss :)

Her er det 16 mnd'er mellom eldste og mellomste, og 2 år og 3 mnd'er mellom mellomste og minste. Syns i grunnen det er i lengste laget mellom de to sistnevnte. Men blir hakket lenger mellom nr tre og nr fire... Der blir aldersforskjellen 2 år og 7 måneder. -DET syns jeg er i meste laget. Da er liksom minstemann plutselig blitt stor ;)

Nå har ikke nr 3 kommt ennå
MEN d vil vær 2år å 11mnd mellom nr 1 å nr 3
kan nåk bli ein smule travelt?

5 år mellom første og andre, 3 år mellom andre og tredje.

Ser jo at det eldste barnet ofte må klare seg selv litt mer fordi de to minste krever mye. Det er liksom henne også "småungene". Ser absolutt fordelen med å ha dem tettere. Samtidig, så har det mange fordeler at det er såpass avstand også. Det hadde vært sinnsykt mye tyngre å være 80% pendlerenke med tre jevngamle småbarn enn ei stor, en liten og ei midt i mellom. =)

Her er eldste 8 år, mellomste 5 år og minst 8 mnd:)

Synes aldersforskjellen er perfekt for oss. De to eldste leker mye sammen (og krangler mye). Begge synes det er veldig stas med en lillesøster, så hun får mye oppmerksomhet fra begge. Vi har heller ikke opplevd noe sjalusi.

6,3 og 1 1/2 år.
jeg engentlig veldig fornøyd men sista kunne kommet litt seinere.
rett og slett fordi æ synes det er litt tett.

Her er det to år og 4 mnd mellom største og mellomste også blir det fire år fra mellomste ned til minste:)

her er de 6, 2 1/2 og 7 mnd. er 3,5 mellom de 2 eldste og det har vært kjempefint for oss. ville egentlig hatt 3 år mellom nr 2 og 3 også men slik gikk det ikke;) men har fungert veldig fint allikevel. de 2 eldste leker fint sammen og eldste vil gjerne holde og bære på minsta mens mellomste gjerne sitter på gulvet og leker med lillesøstera.

Når minstemann kommer i februar så er eldste 4,5 år og mellomste 2,5 år.

her er de 6 og 4, og venter på bebien :)

16 mnd mellom nr 1 og 2, drøye 15 mnd mellom nr 2 og nr 3 og nr 4 kommer rundt 22 mnd etter nr 3. Hadde det gått hadde det blitt samme avstand mellom nr 3 og nr 4 også

Takk for svar :)

Back
Topp