dere som har 3 åringer!

linnhege

Glad i forumet
dere som har 3 åringer.
Hvordan bilsete bruker dere nå? min må bytte, pga selene i 5 punktsete er for små. de ligger ikke godt over skuldrene.
Så vi må kjøpe 3 punkt sete. men åssen merke er bra?
Noen som har måtte gått over til det enda??
åssen sover barnet i setet?

Britax 2 way elite fremovervendt, han er 18 kg så tenker å bytte til beltestol snart. Han er godt over en meter også.

Sover sjelden i bil, men gjør han det vipper hodet fort fremover. Men legger det forsiktig tilbake og lar han sove litt slil,

Vår 3-åring er ca 104 cm, og sitter bakovervendt i Britax Multitech.
Kommer vel an på biltype også vil jeg tro, men han sitter godt i det setet, hodet ligger fint hvis han sovner.

linnhege skrev:
dere som har 3 åringer.
Hvordan bilsete bruker dere nå? min må bytte, pga selene i 5 punktsete er for små. de ligger ikke godt over skuldrene.
Så vi må kjøpe 3 punkt sete. men åssen merke er bra?
Noen som har måtte gått over til det enda??
åssen sover barnet i setet?

Nå er min snart 4 da... men jeg har Akta Graco Cosmic Comfort S til han, bakovervendt. Sitter og sover greit i den stolen:

Bestfaren har Besafe IziUp X2;

Syns ikke han sitter så godt i dette, han er kort i beina og blir da sittende med rompa litt for langt fram. Men hodet ligger godt i støttene når han sover.

Mi blir 3 år 3. juni, og hun sitter bakovervendt i en besafe combi. Hun har god plass enda, og både sitter og sover godt i setet! :)

har ei som blir 3 i morgen å hun sitter i besafe bakovervendt
har ei på 5 som sitter bakover i cosmic comfort

Som 3åring satt han bakover i Britax multitech og Brio zento (to biler). Sov godt i MT'en, sov aldri i zentoen da det sto i bil 2 som aldri ble brukt som langturbil..

anbefaler denne her på det sterkeste... Cybex med Isofix... min gutt som er 120cm høy og veier 22kg sitter godt i denne... han er 4,5år da... Han kan også sove godt i den, da sete faktsik er justerbart, slik at du kan dra sittedelen litt fremover, slik at ryggen heller, dermed så detter kke hodet forover... De kan også fåes kjøpt med en slags pute til å ha foran magen til de litt yngre barna... :))
De finnes også uten isofix for de som ikke har det.. :))
legger ved link...

eller du kan søke på google på Cybex bilsete... der ser du bilder av de forskjellige

http://www.babykos.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=122&produkt_nr=cybex%201&babykos=48298a188c13158ac128031f700638e0

han er nesten meteren lang og sitter i besafe izi combi (bakovervendt). Når den blir for liten bytter vi til beltestol og da har jeg sett litt på besafe izi up...

TUSEN TAKK for mange svar.

Vi har sett på britax kid pluss tror jeg det heter, og det ser kjempe fint ut og jenta satt bra da vi prøvde detemoticon 

Da vi først skal kjøpe nytt, kjøper vi beltestol siden ho er så stor alt, så ser liten vits med å kjøpe ett nytt 5 punkts sete! og bakovervendt sitter ho ikke pga bilsyke så det er ikke no problem, ho har hatt besafe kombi fra ho var 4 mnd og har vært super fornøyd med detteemoticon 

Back
Topp