Dere som har 2 tette

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Hvordan var fødsel nr 2 i forhold til nummer 1?
Tenker i forhold til tiden, gikk det fortere?
Fra veene startet forsiktig til han var ute, tok det 20 timer forrige gang.. Og det var veldig greit... Men, bedre om det hadde gått enda fortere nå:)

Var fødsel nr 2 "lettere"? Legen sier det nesten alltid vil være lettere, siden det er kort tid siden sist...Men, jeg er skeptisk.... Vet dette er veldig individuelt,men litt gøy og høre om andres erfaringer :)

Den var raskere da... Med første gikk det 36 timer fra riene startet til hun var ute. Det var kanskje en forholdsvis tøff fødsel, hun var stjernekikker og stod bom fast i en time, før jeg ble klippet og det lå fire folk på magen min for å trykke henne ut. Med henne fikk jeg epidural.
Med nummer to gikk det 16 timer, ca, fra første ri til hun var ute.  Men der gikk det raskere på slutten, halvannen time fra 7 cm til hun var ute. Jeg rakk ikke epidural (og ble forsåvidt plassert på storken, der man uansett ikke får epidural). Den fødselen var JÆVLIG mye vondere. Og jeg tror ikke det hadde noe med mangelen på epidural å gjøre, men med hvor fort det gikk på slutten. Og så hadde jeg rier i lårene med nr 2. Det er noe av det vondeste jeg har opplevd.

helt forskjellig fra 1. og 2. gang.....
nr 1: satt igang 16 dager over tiden. og fødselen varte i 20 timer.

nr2: startet av seg selv 8 dager etter termin. kom inn tidlig siden jeg var 2.gangs fødende.
 med det jeg egentilig trodde var masrier/kynnere. fra 2 cm til han var ute gikk det 15 minutter........

er spent på hvordan det blir denne gangen....

satt i gang 38+0 med begge. nr 2 var mye raskere, mer håndterbar og d ble ingen skader if you know what i mean:p

.har 2 sett med tette.
med nr 1, 35 min, med nr 2, 1t og 20min

sett nr 2:
med nr 1, 1t og 40min, med nr 2, 45min

7,5 timer fra 4 cm til førstemann kom ut
1,5 time fra 6 cm til andremann kom ut

regner fra sykehusets ankomst med begge to, fordi det er det jeg vet når skjedde.

nr1, kom inn på sykehuset med full åpning, var bare vannblæra som holdt igjen, jenta var ute under 2 timer etter ankomst.

nr2. samma der, kom inn med full åpning, vannblæra holdt igjen, var ute under 1,5 time etter ankomst

begge gangene har babyen kommet ut med en pressri etter at vannet har gått. 

nr3. første tegnet på fødsel var at vannet gikk i senga, han var ute 15 min etterpå, fikk ikke tid til å gjøre annet enn å IKKE presse og konsentrere meg om det ;) fikk aldri på meg no klær, så å komme seg til sykehuset var jo hvertfall dødfødt.

Med føste tok det 16 timer fra føste rie til hun var ute. (4 timer på sykehuset)
Neste tok det ca. 75 timer fra første rie til hun var ute. (3 timer på sykehuset)
Siste tok det ca. 10 timer fra første rie til hun var ute. (50 min på sykehuset)

Det er de to siste som er tette da...

Her har jeg hatt to "lette" fødsler. Fødte begge uten bedøvelse.
Det tok 14 timer fra første ri til hun var ute med nr 1. Det tok 7 timer fra første ri til nr 2 var ute. Så det gikk dobbelt så fort på en måte.

Med nr to var riene 30 ganger mer inntense og vonde så der og da skulle jeg aldri ha flere barn. Da jeg skulle begynne å presse kom ungen ganske så fort ut.

Det positive med nr 2 følte jeg da, var at nå visste jeg hva jeg gikk til og jeg var 1000 ganger mer fokusert. Jeg gjorde alt jeg fikk beskjed om, det gjorde jeg med nr 1 også, men følte meg noe mer hjelpsesløs likevell. Bare det å være så klar og fokusert gjorde alt mye lettere.

Etteriene var også 30 ganger værre enn med nr 1, så jeg knaksa en del smertestillende på føden etterpå :p
Men fødsel nr 2 i etterkant, var helt topp. Det gikk så veldig fort også. Bedre med mye smerte i liten tid enn litt smerte over flere døgn.

Med nr 2 så kom jeg inn på føden 03.00 og han var ute 06.00. skulle prøve å sove litt da jeg kom inn siden jeg hadde bare 3 cm åpning. så jeg lå å vrei meg i rie smerter i 2 timer også gikk vannet og ungen var på vei. så de fikk ikke registrert så mye på datan i forhold til med nr 1.

Har ikke tette barn, men

nr. 1 tok det 8 timer totalt fra vannet gikk og jeg fikk rier til hun var ute. var 8 dager på overtid ungen var 4210 og jeg revnet grad 4

nr.2 tok det 4 timer fra vannet gikk, da begynnte ikke riene før etter 1,5 time. mindre baby og ingen revning, men fødsel nr. to var mye vondere enn den første, men det kan være jeg synes det siden det er kun kort tid siden.

Mye forskjellig her :)
Hadde intense veer fra 3-10 cm. Hadde max 30-60 sekunder pause imellom hver rie..Uten smertestillende,søvn på 2 dager og mat... Var litt sliten kan man si..
Så jeg håper på å få prøvd epidural denne gangen, så det ikke gjør like vondt.... Syntes åpningsfasen var HEEEELT grusom.. Trodde jeg nesten skulle dø...
Ja, jeg er veldig pingle når det gjelder smerte hehe....

Takk for svar:D

1: Startet med vannavgang,fikk rier etter 10 min og han var ute etter 4 timer og 16 min. Kun lystgass

2: Starter med vannavgang, fikk rier med engang og hun var ute etter 2 timer og 20 min ca.

Synes fødsel nr to var mye lettere! Selvom det ble veldig intenst på slutten.Klarte å jobbe bedre med riene :) Null bedøvelse.

Ja, fødsel nr 2 absolutt mye lettere! Fødsel nr 1: 30 timer. Fødsel nr 2: 3 timer! Stor forskjell! Lykke til:-)

22 mnd mellom, og ganske like tidsmessig. Men var kjappe og greie begge to. 7 og 5 timer fra det begynte å bli ordentlg vondt.

Fødsel nummer 1 tok 10,5 time, hun roterte ikke som hun skulle og ble sittende fast..To pyntesting.

Fødsel nummer 2 tok bare 1 time og 7 min fra det hele startet til gutten var ute. Ingen rifter og opplevde det hele som veldig intenst men var en super fødsel på alle måter!!
Spent på hvordan fødsel nummer 3 blir! 

Back
Topp