Dere som har 2 eller flere barn...

KatBra

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Merket dere noe særlig på økonomien da dere gikk fra 1 til 2?

Da vi fikk nr. 1 merket vi igrunn ikke noe forskjell, så lurer på om "smellen" kommer nå som vi får nr. 2 :P
Vi har igrunn hatt det ganske romslig økonomisk, men nå skal vi selge leiligheten og kjøpe hus - og da blir det jo naturligvis større utgifter. Tenker det kan være greit å forberede seg litt dersom det er stor forskjell på 1 og 2 :)

Vi kan vel ikke si vi er rike, selv om vi har hatt det vi trenger hele tiden. Vi var begge studenter når vi fikk de to første, så vi levde nøysomt. Feks min "inntekt" var kontantstøtte og barnebidrag, han hadde stipend og lån, og det holdt fint.. Vi har aldri vært fattige :)

Fra en til to merket vi ikke noe særlig, vi fikk to gutter på samme årstid, så vi sparte jo mange penger på feks klær. Det kom jo også mer i barnebidrag og mer i kontantstøtte så lenge det varte da ;) har egentlig merket det først nå når vi begge har jobb og kjøpt hus ;) men tror nok det ligger litt i at vi bruker mer penger nå også ;) pluss lånet da ;)

Merket ikke mye i starten, men skal du se på utgifter nå så er det jo dyrt... betalte 2000 kr her en dag i regnklær og støvler kun til bhg, så må de ha hjemme så da blir det vel 2000 til... så pengene får bein å gå på! Men alt i alt så føler jeg ikke at vi fikk så mye større utgifter av å få et til barn..er kun i de periodene de må ha nytt yttertøy, sko, sånne overgangstider i bhg jeg merker det ekstra at det er to ;) Kunne sikkert kjøpt billigere klær og sko, men jeg merker hva som er kvalitet og hva jeg liker etter 5 år med forskjellige forsøk av ting..

Vi har merket litt på økonomien.. men også fordi jeg begynte å gi nr 2 morsmelk erstatning fra hun var nyfødt.. også ble det enda mer når hun begynte å spise grøt å sånt.. men har vel mest merket at prisene i butikken har steget en del det siste året :( :p ellers av utstyr og klær hadde vi det meste av fra nr 1 :) så sparte mye på det da :)

Man merker så klart at det blir mere utgifter! Det blir jo dobbelt opp, men man tenker som regel igjennom sånt :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Back
Topp