Dere som har 1-1 1/2 åringer ???

mamila

Glad i forumet
Hva skal dere i ferien? Noen tips? Helst innenlands,har ikke råd til noen utenlandsferie i år,men så aner jeg ikke hva som er morsomt å ta med en 1 1/2 åring på  

Vi var i lilleputthammer med en 1 åring.. Var ikke så mye for han å gjøre der, men var utrolig mye gøy å se på.. 
Ellers skal det ikke så mye til for å glede sånne små!
En campingtur? 
Leie hytte i en annen by? 

Hunderfossen(skal)
Miniputthammer (skal)
Amadeus dyrepark(skal)
No badeland greier ;)(skal)
Kristian sand dyrepark

hunderfossen
amadeus dyrepark
telttur
åpen gård
badeland
hoppeloppeland

Dyr er en favoritt her så prøve å få med oss flere åpne gårder og besøk gårder osv tenkte jeg :)

Eneste i skal, er Dyreparken i Kristiansand. Og muligens endel åpne gårder.

med en så liten unge så trenger det ikke være så mye. ville heller spart pengene til en fin ferie når barnet er eldre og har mer glede og behov for det. en ettåring synes det er helt fint å sitte med bøtte og spade i vannkanten i norge eller i sandkassa, spise en is, gå noen turer i skogen, ta dagsturer til ulike eveter i nærområdet (åpen gård og lignende).

Hunderfossen skal vi nok ikke, men tar turen til Lilleputthammer for eldstegutten lik seg der kjempegodt, og trur nok gutten på 2,5 år også vil gjøre det. For vesla er det nok ikke så mye for henne..  men bittelitt..

Ellers dyrepark vurderer vi...

Og eldste elsker jo tivoli, så burde finne det også..blir vel tusenfryd, men da uten de to minste.. er såpass alderforskjell.. og han vil det meste av alt han kan..

Litt i tenkeboks for hva en 9 åring, nesten 3 åring og 1 åring vil like/kan gjøre osv.. :)

Mange gode tips her :-) Takk for det.

Skal hvertfall til dyreparken. Muligens også kongeparken en tur. Ikke så mye å gjøre i kongeparken da for hu, men de har jo karuseller der for de minste også :) Hu er veldig glad i dyr, og det er hu eldste også. Så derfor dyreparken en tur også :) Må jo også tenke på hu eldste på 6 år også så :)
Hu er 1,5 år da :)

Vi skal i dyreparken i Kristiansand :) Hun elsker dyr :) 

Vi skal på bilferie, og i alle fall innom dyrepark, badeland og åpen gård, ting som begge barna liker. 

Hadde vi bare planlagt ferie for 1-åringen sin del, så hadde det ikke blitt noen reise. Hun er helt lik som storebror var på samme alder, og vil først og fremst klappe dyr. Han likte dyrepark da han var 1,5 år, men duene var mer spennende enn apene... Det beste med hele dyreparken var geitene han kunne klappe... Å mate fuglene i parkene var egentlig like morsomt som eksotiske dyr, å møte hunder i parken var helt fantastisk, og åpen gård med ubegrenset dyreklapping var det beste av alt. Skulle jeg bare gjort en 1-åring fornøyd ville jeg tatt flere dagsturer til nærmeste åpen gård, og ellers tilbrakt dagene sammen hele familien i parken og eventuelt på stranden. Mine liker godt at hele familien er samlet, og koser seg sammen hele dagen. Eventuelt ville jeg spedd på med turer til en byggeplass for å se på de herlige anleggsmaskinene. :P 

Vi skal i dyreparken og badeland iallefall :)
Var i dyreparken/badeland med storesøster når hu var ca 14 måneder og hun syns det var voldsomt stas.
Nå er lillebror 19 måneder da når vi reiser :)

Min var 1,5 år i fjor. Vi tok det helt med ro. Luffet litt i bymarka, var på en gård og så på dyra der. Lekte på plena hjemMe, og med hageslange og basseng når det var fint vær. Besøkte venner og familie i nærheten. En hærlig sommer. Anbefales!

Back
Topp