Dere som har "øre barn"...

Zera

Forumet er livet
Hva var tegna deres på at ungen deres plagest med noe?
Tenker nå på de som ikke var så plaget med betendelse...

De siste ukene har Sofia blitt et mareritt på natten... Legger seg fint på kvelden og på natten våkner hu å HYL skriker i alt fra 1 til 2 timer...
Sier hu har aua og tar seg til øret.. Vil ikke vi skal ta på henne å kose, vil ligge i fred, men være sammen med oss..
Men på dagtid viser hu ikke noe tegn til ubehag..

Var på HS på onsdag, og de sa jeg sku få ørene hennes sjekket siden hu alltid har vert så plaget med luftveiene siden hu ble føddt...

Noen som har eller opplever det samme med sine barn...??

Når Even har hatt ørebetennesler, så har han jo vært mest plaget på natta, for da blir det verre. I noen få tilfeller har han hatt veldig vondt (før det sprekker) og da merker man det på han,at han har aua og bare du kommer bort bittelitt, så er det vondt. Har du trykket på øret eller trukket i flippen? Da merker du gjerne om hun reagerer med vondt..

Vet ei jeg kjenner fra termin forumet var plaget med det samme med gutten sin... Og han var det samme som Sofia... Fin på dagen, spiste, drakk osv.. Men på natta begynte styret...

Hu reiste til legen og der var en infeksjon...

Testet den testen en annen gang på henne, fekk bare en liten reakjson, og dagen etter var trommhinna sprengt... Får en liten reaksjon på dagtid om jeg gjør det, på natta er det bare å glemme det for da skriker hu så hu nesten spyr :/

Off... Liker ikke at hu har det sånn... Får så vondt av henne....:(

Sønnen min har vann i begge ørene og skal få dren om en uke. Fant ut av det ved en tilfeldighet da vi var hos øre nese hals for å sjekke mandlene hans siden han har vært plaget meg store mandler og halsbetennelser. Men når jeg fikk vite om vannet i ørene gikk det opp for meg hvorfor han aldri hører på oss når vi snakker til han og hvorfor han ikke har sagt et eneste ord ennå eller eksprimenterer med lyder. Han er 15mnd gammel. Øre legen sa at han har nedsatt hørsel med 40db så det er jo en del.

Har to dren barn... og et av tegnene er at om natten så har de klaget/gråtet over smerter i øret. dette er vanlig hvis det er væske i øret, for trykket økes om natten når hodet ligger ned. Merket også at språket er dårligere enn jevnaldrene. prøv å heve senga hvis det ikke er gjort allerede.

Hvis hun har vært mye plaget med øret ville jeg ha fått henne henvist til ØNH. De har mere erfaring på å sjekke ører og hørsel. Bare en anbefaling.... har litt dårlig erfaring med fastlege som ikke vet hva de skal se etter.

Legokloss skrev:
Sønnen min har vann i begge ørene og skal få dren om en uke. Fant ut av det ved en tilfeldighet da vi var hos øre nese hals for å sjekke mandlene hans siden han har vært plaget meg store mandler og halsbetennelser. Men når jeg fikk vite om vannet i ørene gikk det opp for meg hvorfor han aldri hører på oss når vi snakker til han og hvorfor han ikke har sagt et eneste ord ennå eller eksprimenterer med lyder. Han er 15mnd gammel. Øre legen sa at han har nedsatt hørsel med 40db så det er jo en del.

OI... Det var mye ja...
Var selv et ørebarn... Hadde mye betendelse og endte opp med nedsatt hørsel på venstre øre...
Var inne å satt inn dren X antall ganger, men det fallt bare ut igjen...

Er livredd for at Sofia skal bli plaget med, for det er VONDT!
Tror jeg ringer legen på mandag og ber om henvisning... For noe er galt, noe plager henne, DET er sikkert..
Jeg kjenner gråten hennes og den gråten hu har på natten er smerte skrik...

Zznoorkfrøken skrev:
Har to dren barn... og et av tegnene er at om natten så har de klaget/gråtet over smerter i øret. dette er vanlig hvis det er væske i øret, for trykket økes om natten når hodet ligger ned. Merket også at språket er dårligere enn jevnaldrene. prøv å heve senga hvis det ikke er gjort allerede.

Hvis hun har vært mye plaget med øret ville jeg ha fått henne henvist til ØNH. De har mere erfaring på å sjekke ører og hørsel. Bare en anbefaling.... har litt dårlig erfaring med fastlege som ikke vet hva de skal se etter.

Det jeg også tenker... Men har heldigvis en oppegående fastlege, så vet han henviser meg om jeg ber om det...
Luftveiene hu har vert plaget med, har ikke blitt kvitt en forkjølelse før neste kommer nesten...
Og de sier jo at barn som er mye plaget med luftveier kan senere få det i ørene....

Glemte å si at han våkner og skriker ofte om natten. Ca 1 gang i timen. Og det er nok pga ørene

Legokloss skrev:
Glemte å si at han våkner og skriker ofte om natten. Ca 1 gang i timen. Og det er nok pga ørene

Sofia skriker i 1 til 2 timer.. INTENST!! Hellt utrolig at hu holder ut, er bare så vidt hu stopper opp for luft... :/

Vi hadde ørebarn.. På det meste hadde han vel 3 antibiotikakurer på 4-5 uker.. Men det var ikke så MYE veske på ørene, så hos oss hjealp det å bare kutte smokken.. Det var første bud sa legen til oss! Etter det så fikk ikke eldstemann ørebetennelse igjen..! Kanskje en gang rett etterpå.. 
Jeg ville tatt kontakt med fastlegen og bedt om henvisning til ønh om dette er en tilbakevendende problem..!

Back
Topp