Dere som har ømme bryster før mens

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Jeg pleier som regel å ha ømme bryster før mens, nå begynner jeg å kjenne litt til det er 6 dpo. Da er vel håpet ute da eller? :( 

Ømme bryst kan jo være et tegn på både mensen og graviditet, men 6 dpo er tidlig og håpet er ikke ute før tanta kommer :)

Jeg signerer Prøver :)
At brystene er ømme kan også bety at en er gravid. Men 6 dpo er veldig tidlig, så du må ha litt tålmodighet. Håper du er gravid :)

Jeg har litt kort lutealfase. Får som regel mens 11 dager etter eggløsning. Og får tidlig ømme bryst. Så derfor ser jeg på det som dårlig tegn:( Men må jo bare vente å se. 

Jeg bruker å få ont i brystene noen dager etter el, og har ondt til tr kommer.

Ømme bryst er jo ikke noe dårlig tegn, hvis jeg husker riktig så kommer det av progesteronstigningen som skjer etter eggløsning.

Progesteron stiger som følge av den gule legemet som oppstår når eggstokken har sluppet ett egg. Kommer mensen så stopper progesteronstigningen og kroppen forbereder seg på ett nytt egg. Blir du gravid så fortsetter progesteronstigningen, derfor opplever gravide ømme bryst.

Tada, ømme bryst betyr ikke mensen.

Men ømme bryst kan vel også være tegn på at mensen kommer? Mener jeg har ømme bryst uansett jeg;) Vært gravid tre ganger og alltid vært litt øm. Så det kan gå begge veier. 

Back
Topp