Dere som handler på Ebay ! 1spm.

Candykikk

Gift med forumet
jeg har vunnet en budrunde på ebay, å nå har jeg fått opp en "melding" der står det "pay now" å hvis jeg klikker der å betaler beløpet så er det bare å vente på at det skal komme i posten eller?

Men man har vel ikke noen garanti for at man før det man har betalt for??

registrerte meg der i går å må si det er så lattelig billig, at det nesten virker litt uvirkelig..

Ja, du betaler først  og så får du det du har kjøpt. Noen folk lar seg goood tid med å sende avgårde varene, men stortsett går det veldig fort.
Hvis du ikke skulle få det du har kjøpt og skriver en el to meldinger til selgeren og ikke hører noen ting har du rett til å klage til ebay.

ORIGINAL: Mamusia

Ja, du betaler først  og så får du det du har kjøpt. Noen folk lar seg goood tid med å sende avgårde varene, men stortsett går det veldig fort.
Hvis du ikke skulle få det du har kjøpt og skriver en el to meldinger til selgeren og ikke hører noen ting har du rett til å klage til ebay.

okay.. får håpe det går kjapt ! [:D]

men hvis jeg har bydd på noe å angrer på det, å vinner budrunden? hva gjør jeg da? jeg kan vel ikke trekke meg?

Nei, hvis du angrer etter at du har lagt inn et bud og vinner runden, da er det for sent. Derfor må man jo bekrefte flere ganger at man virkelig vil kjøpe... [:)]

ORIGINAL: Mamusia

Nei, hvis du angrer etter at du har lagt inn et bud og vinner runden, da er det for sent. Derfor må man jo bekrefte flere ganger at man virkelig vil kjøpe... [:)]

ja det er sant.. vandt en budrunde i dag hehe .. men jeg kan vel vente til i morgen med å betale det inn kansje, for pengene kommer vel ikke inn på konto før mandag uansett..

men er det vanlig å sende melding til den man har kjøpt av å si at man har overført pengene?

mange krever øyeblikkelig betaling.
om man ikke betaler med en gang blir det lagt ut på nytt.
og så må du ha paypal for å betale. har du det eller?
di får vite når du har betalt.
om du ikke får det du har kjøpt er det lite og gjøre med.
på paypal kan man 'klage' men det må være innenfor en viss tid etter kjøpet.
ikke så lenge. da prøver di å finne en løsning med selger tror jeg.
har kjøpt ca 80 ganger fra ebay og kun 1 gang ikke fått det jeg kjøpte.

okay.. det er jo litt betryggende da.. så slipper jeg å tenke sånn.. hehe

men syns det er lattelige priser egentlig, jeg kjøpte noe i går til 35kr ink porto, å sånn som jeg ser det så er det jo dyrere å sende tingen fra Kina, enn det jeg betalte på vinnerbudet + porto..

må man registrere seg på paypal? eller er det det som kommer automatisk når man trykker "pay now"

ORIGINAL: Candykikk

må man registrere seg på paypal? eller er det det som kommer automatisk når man trykker "pay now"

Du må registrere deg på paypal først

Jeg har aldri hatt problemer med ebay... Synes det er genialt... ;) Føler meg veldig trygg på det.

Back
Topp