Dere som hadde vonde kynnere og nedpress tidlig

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Jeg har ei jente som kom 37+0 for 4 år siden.
Er nå gravid igjen i uke 27 og har hatt vonde kynnere en stund allerede og begynt med følelse av nedpress.

Det jeg lurer på er om det er flere som har opplevd noe lignende og når kom barna i forhold til termin?
 
Gikk med nedpress, kynnere og rier fra uke 30 og ungen kom med planlagt ks i uke 38.
 
Han kom 4 dager over termin, nedpress og vonde kynnere tidlig, også premature rier fra uke 33.
Håpe babyen holder seg inne lenge til :)
 
Han kom 4 dager over termin, nedpress og vonde kynnere tidlig, også premature rier fra uke 33.
Håpe babyen holder seg inne lenge til :)
Satser på at han holder seg inne der lenge, men trenger ikke gå over termin ;)
 
Jeg har ei jente som kom 37+0 for 4 år siden.
Er nå gravid igjen i uke 27 og har hatt vonde kynnere en stund allerede og begynt med følelse av nedpress.

Det jeg lurer på er om det er flere som har opplevd noe lignende og når kom barna i forhold til termin?
Jeg hadde det fra uke 24. Forkortet livmorhals i uke 30, avflatende i uke 32. Ingen trodde jeg kom til å gå til termin og i uke 34 på kontroll sa legen at fosteret er stort og friskt og ingen stopper det nå hvis fødselen starter. Vel... Jeg gikk en uke over termin :p
 
Hadde vonde kynnere og nedpress fra uke 28 med nr 1. Hu kom uke 38+0. Hadde kun 1 cm åpning på slutten og hadde bare 3 cm når riene kom for fult. Til å med forkortet livmorhals fra uke 28. Så babyen kan holde seg inne en stund til.
 
Kynnere hadde jeg hele tiden. Nedpress derimot, fikk jeg en til to uker før fødsel med de to siste. Fødsel i uke 37+1 og 34+1. Kommer til å være ekstra obs denne gangen, for jeg vil helst ikke ha en prematur denne gangen..
 
Jeg hadde masse kynnere allerede fra uke 25. Nedpress litt senere. Hun ble født 37+0 :)
 
Med nr to gikk jeg lenge med kynnere og nedpress og var inne med premature rier i uke 20 noe.
Men det gikk bra så lenge jeg tok det med ro. Dvs jeg var rugehøne på sofaen resten av svangerskapet pga sterkt nedpress. Kunne gå maks to meter om gangen og skulle jeg ut av huset satt jeg i rullestol.
 
Med førstemann fikk jeg kynnere rundt uke 16, nedpress rundt uke 20. Hadde litt forkortet livmorhals og 2cm åpning fra uke 32. Fødte 38+3 :)
 
Hadde vonde kynnere fra jeg var ca 20 uker på vei om jeg ikke husker feil. Ble lagt inn uke 27+0 med vonde kynnere som forkortet livmorhalsen, fikk riehemmende og lungemodningssprøyte. Ble lagt inn enda en gang i uke 31, fikk jevnlig UL av livmorhalsen. Fødte dagen etter termin :)
 
Jeg har ei jente som kom 37+0 for 4 år siden.
Er nå gravid igjen i uke 27 og har hatt vonde kynnere en stund allerede og begynt med følelse av nedpress.

Det jeg lurer på er om det er flere som har opplevd noe lignende og når kom barna i forhold til termin?
Fikk veldig vonde kynnere (og mange) rundt uke 27 med nedpress. I uke 29 holdt det på å gå galt. Ble innlagt og livmorhalsen hadde gått fra 3cm til 0,7. Kynnerene var ikke kynnere. Jeg hadde premature rier. De klarte å stoppe prosessen med drypp og en pille. Jeg hadde fått en sjekk av livmorhalsen for å være sikker på at den ikke er forkortet :) siden du er over 23 uker, så ringer du direkte til føden.
 
Fikk veldig vonde kynnere (og mange) rundt uke 27 med nedpress. I uke 29 holdt det på å gå galt. Ble innlagt og livmorhalsen hadde gått fra 3cm til 0,7. Kynnerene var ikke kynnere. Jeg hadde premature rier. De klarte å stoppe prosessen med drypp og en pille. Jeg hadde fått en sjekk av livmorhalsen for å være sikker på at den ikke er forkortet :) siden du er over 23 uker, så ringer du direkte til føden.
Har hvert hos jordmor pga dette, og ville egentlig ha henvisning for en sjekk da jeg bor ganske langt unna sykehuset og slimproppen gikk, men det var vist ikke aktuelt da :(

Kjenner at jeg gjerne skulle vist om den er forkortet eller ikke, men sist kjente jeg godt forskjell mellom rier og kynnere da
 
Har hvert hos jordmor pga dette, og ville egentlig ha henvisning for en sjekk da jeg bor ganske langt unna sykehuset og slimproppen gikk, men det var vist ikke aktuelt da :(

Kjenner at jeg gjerne skulle vist om den er forkortet eller ikke, men sist kjente jeg godt forskjell mellom rier og kynnere da
Når man er tidlig i svangerskapet, så kan det være vanskelig å skille nellom premature rier og kynnere. Jeg hadde forlangt å fått snakket med en annen jm og fått komt meg på en sjekk. Slimproppen kan gå flere ganger i bruddstykker uten at det har en større betydning, men nedpress og hyppige kynnere kan være tegn på en tidlig fødsel. Ikke greit å gå bekymret slik heller, da burde de være såpass at de tar deg imot. Mest sannsynligvis er alt bra <3 evt. få fastlegen til å ringe føden for deg

Eller var du hos kommunal jm og ikke ringt føden?
 
Når man er tidlig i svangerskapet, så kan det være vanskelig å skille nellom premature rier og kynnere. Jeg hadde forlangt å fått snakket med en annen jm og fått komt meg på en sjekk. Slimproppen kan gå flere ganger i bruddstykker uten at det har en større betydning, men nedpress og hyppige kynnere kan være tegn på en tidlig fødsel. Ikke greit å gå bekymret slik heller, da burde de være såpass at de tar deg imot. Mest sannsynligvis er alt bra <3 evt. få fastlegen til å ringe føden for deg

Eller var du hos kommunal jm og ikke ringt føden?
Bor i Sverige så litt annet system her.
Skal til en lege 2 august så kan jo høre med henne men tror ikke de vil gjøre så mye.
 
Hadde skikkelige vonde kynnere hele svangerskapene. Alle 3 barna er født til termin. :)
 
Bor i Sverige så litt annet system her.
Skal til en lege 2 august så kan jo høre med henne men tror ikke de vil gjøre så mye.
Jeg bor også i Sverige og er sykepleier her. Hadde akkurat samme med min datter (og samme nå). Du skal ringe förlossningen på ditt sykehus. De skal ta deg inn nå så det behöver du ikke väre redd for.
 
Back
Topp