Dere som hadde røykende mor da hun gikk svanger med deg..

Mamma røyka under svagnerskapa + begge foreldrene mine røyka inne

min søster: født nesten 3 mnd før tidlig, men ellers alltid hvert frisk bortsett fra problemer med diabetesen

Jeg: født til termin men lav fødselsvekt, alltid mye syk, hjertefeil, masse allergier og allergi utløst astma

min bror: født 3 uker over termin, veide 5 kg, aldri syk omtrent, barne astma (astma i familien)

Jeg røykte ikke når jeg var gravid eller inne og..

Min jente: født 2 uker over termin og litt liten vekt, astma, mye syk (annahver uke omtrent i nesten 3 år), øre og hals barn

Så om mine plager kommer av røykingen til mamma vet man ikke og det kommer man heller aldri til å få vite...

Mamma røyket med meg og mine søsken, vi var mye dårlige når vi var små og disponeres lett nå som voksene også, men kan ikke bevise at det kommer derfra. Har snakket med legen min ang det, og han mente at mye av det kunne komme derfra men kunne ikke bevises medisinsk.

absolutt ingen skader :)

Min mor røyka i svangerskapet med alle 5 og inne og alle er født ca til termin og ingen av oss var spesielt små,men jeg da som er eldst og broren min som er nr 3 har vært plaget med astma og allergier men vet ikke om det kommer av røykinga hennes,men jeg har mine mistanker ja..

Jeg selv har 2 barn og klarte dessverre ikke og slutte helt og røyke men røkte veldig lite da jeg gikk gravid og nr 1 kom 12 dager over termin og nr 2 3 dager før. Jeg røyker ute så lenge de er hjemme men det hender at jeg har røkt inne,og enten under vifta på kjøkkenet eller sitti med vinduet åpent i stua men det skjer sjelden..Ingen av mine 2 har vært spesielt mye syke for det, ikke annet enn det som er "normalt" med forkjølelse og disse smittsomme barnesykdommene.

Hun røyka i svangerskapet med meg,og innendørs. Har ikke fått noe skader jeg vet om hvertfall.Alle røyket jo før føler jeg..og alle satt inne..

mamma røykte i graviditeten og under amming, både mamma og pappa røykte inne og i bilen hele oppveksten min. Har ikke astma, eller allergi eller noe sånt og var normalvektig da jeg ble født til termin. så og søsteren er vel en av de heldige. men nedsatt oksygentilførsel og nikotin i flere perioder i løpet av dagen kan jo ha hatt effekt på utviklingen allikevel, hvem vet...kanskje jeg egentlig skulle vært smartere? ;p

Mamma røykte med meg og lillesøster.
Her blei det røyka i hus og bil.
Verken jeg eller søstra mi har noen plager, allergier eller noe sånt.
Normal vekt og født til tiden =)

Ingen skader som jeg vet om. Ikke en eneste allergi, ingen astma. Og jeg hadde høy fødselsvekt da jeg ble født. Akuratt 4 kilo 5 dager før termin.

Har ikke fått noen skade nei, mamma klarte å kutte ned til 1 røyk om dagen ca. Hun røykte også inne hjemme, men i starten gikk hun inn på et eget rom og røyket ut gjennom vinduet. Jeg gadd ikke være på stua alene så jeg fulgte bare etter :-P Mye vits da ja...

Hun har aldri gått helt inn for å slutte å røyke, innbiller seg at det er for vanskelig før hun prøver. Så jeg har hele tiden sett hvor avhengig hun er og hvordan det påvirker livet hennes negativt. Etter to timer uten røyk på shopping er hun stolt liksom :-/ Hun har lyst til å ta en røyk ute på altanen selv om det bare er 15 min til vi skal gå, om vi er på besøk.

Så jeg har aldri hatt LYST til å røyke, uansett "press". Jeg har prøvd, ett trekk en gang. Og jeg lurer fælt på hvorfor noen i det hele tatt får lyst til å ta trekk nr 2...

Mrs Lutz skrev:
mamma røykte i graviditeten og under amming, både mamma og pappa røykte inne og i bilen hele oppveksten min. Har ikke astma, eller allergi eller noe sånt og var normalvektig da jeg ble født til termin. så og søsteren er vel en av de heldige. men nedsatt oksygentilførsel og nikotin i flere perioder i løpet av dagen kan jo ha hatt effekt på utviklingen allikevel, hvem vet...kanskje jeg egentlig skulle vært smartere? ;p

Hahaha, den konklusjonen var glimrende!

Mamma røyke ikke under svangerskapet men røykte masse masse inne fra jeg var 3 mnd (hun ble skilt og var deprimert).. Jeg gikk nesten konstant på penicillin fra jeg var 1 år til jeg var 18 og tok mandlene.. da ble det litt bedre, men fortsatt er imunforsvaret mitt dårlig.. om det var pga røykingen inne eller ikke er det jo ingen som vet...

Sambo sin mor røyka i svangerskapene, han har ikke astma, ingen allergier og har ikke vært værre syk enn forkjølelser på alle de årene jeg har kjent han..

Min mor røyker ikke, men jeg har astma, masse allergier, gen feil som har ført til blodpropper osv.

vet ikke om jeg burde svare på tråden da mamma ikke røykte i svangerskapet, men pappa røykte inne, og både mamma og pappa røykte overalt i oppveksten min. Jeg hadde halsbetennelse annenhver uke og masse problemer med lungene/lungebetennelse osv... både jeg og mine søstre har hatt det. jeg har aldri hals- eller lungetrøbbel nå som jeg er voksen, og det kan ha sammenheng med at jeg bor for meg selv og at mamma har sluttet å røyke - og pappa har sluttet å røyke inne...

min mor røykte gjennom hele svangerskapet med meg, jeg ble født for tidlig med lav fødselsvekt. slitt med bronkitt gjennom hele barndommen og sliter med astma relaterte plager nå i voksen alder. har også slitt veldig med svært sensitiv hud fra jeg var liten og tror det bare er flaks at jeg ikke har utviklet atopisk eksem.
legger til at alle i min familie røykte inne gjennom min barndom.

min søster ble født 12 år senere, da sluttet alle å røyke, eller gikk i det minste ut. hun er født etter termin og har ingen helseplager.

Kan svare for samboeren hvertfall. Moren hans røykte hele svangerskapet opptil 20+ røyker. Han hadde lav fødselsvekt (knappe 2300g), og sliter nå med astma og er allergisk mot "alt" (som støv, pollen, midd osv. Ikke matallergier)..

Om det er pga røykingen vet jeg ikke men ..

Kan svare for samboeren hvertfall. Moren hans røykte hele svangerskapet opptil 20+ røyker. Han hadde lav fødselsvekt (knappe 2300g), og sliter nå med astma og er allergisk mot "alt" (som støv, pollen, midd osv. Ikke matallergier)..

Om det er pga røykingen vet jeg ikke men ..

Back
Topp