Dere som hadde barn som var STORE

Vesla85

Gift med forumet
når de var under året. Hvor store var de? Og hvor stor/gammel er de nå?

Storesøster var 11 kg når hun var halvåret, og 13 kg når hun var året.

Nå er hun 2,5 år, 17 kg og nesten 100 cm høy.

Junior var på 6 mnd kontroll idag.. 12,8 kg! OMG!! Selv om jeg blir skremt når jeg ser den vekta, så vet jeg at fremover nå, så vil den ikke øke så voldsomt som den har gjort. han blir mer og mer aktiv, ruller og styrer på om dagen..

Litt usikker på kor stor eldstejenta var ved 1 års alder, men ved fødsel var ho over 4,5kg.
Var kraftig som baby, men etter 1 års alder og oppover (7 år no) har ho vert heller tynn[;)]

Flere? [:)]

Mener hun var ca 12 kg da hun var året, nå er hun over 3 og ca 20 kg.

Gutten vår var normalt ved fødsel.
Når han var 5 mnd var han 10 kg.
Og 11 kg ved 6 mnd.

Nå er han snart 4
Han er 22 kg, men så er han 107 cm høy også.
Ser ikke "tykk" ut eller noe. Stor, flott, perfekt gutt[:)]

ORIGINAL: Oline V2

Gutten vår var normalt ved fødsel.
Når han var 5 mnd var han 10 kg.
Og 11 kg ved 6 mnd.

Nå er han snart 4
Han er 22 kg, men så er han 107 cm høy også.
Ser ikke "tykk" ut eller noe. Stor, flott, perfekt gutt[:)]

Det var godt å høre!! [:)] Junior her var også normal ved fødsel (3720)

Sambo var vist også en skikkelig kraftplugg som liten.. Nå er han 193, og ikke et gram for mye på kroppen [;)]

Sander var 9 kg når han var 3 mnd
12 kg når han var 6 mnd
13 kg når han var 1 år
og nå er han ca 15 kg.

så etter han var 6-7 mnd begynte det å roe seg [:)]

det er ikke noe å tenke på, alle vokser i ulikt tempo og det roer seg som oftest etterhvert [:)]

stor kraftplugg du har Ina, sånn d skal være - heller d enn sånn som her, 2,5år og fortsatt 12.6kg og bruker 86 i klær enda....

Jeg har to stpre jenter. Tuva var 12,5 kg ved ett år, nå veier hun 21,5 og er 3,5 år.
Nora husker jeg ikke hva veide på 1 årskontrollen, men vet det var mer enn Tuva. Nå veier hun vel ca 14 kg og er 1,5 år. Helsesøster var litt bekymret en stund, men jeg var også sånn da jeg var liten, så da roet hun seg med det (jeg er ikke overvektig i dag, så har ikke fortsatt sånn)

På terminforumet der jeg hører hjemme har jeg lagt merke til at de som var stor ved fødsel og store ved 5-6mnd alder har "stoppet" litt opp, sånn at de ungene som var små ved fødselen og heller ikek så store ved 5.6mnd alder nå har begynt å ta igjen de "store" babyen. Så ser ut som det gjevner seg ut med alderen [:)]

Guttene her var ganske store når de ble født,
første 3,6 kilo ( i uke 36+1 )
og lille 4 kilo ( uke 39 )

ved 6 mnd kontroll var begge rundt 9,5 kilo
og lille veier nå med 8 mnd 11 kilo,
storebror på 22 mnd veier ikke mye mer enn lillebror, så her har vektoppgangen også stoppet med en gang han begynte å røre mer på seg. [:)]

Mini var 4,3 kg når han ble født.
9 kg på 5 mnd kontroll
12 kg på 1-års kontrollen
12,6 kg nå på 15 mnd kontrollen [:)]

Vektoppgangen flater litt ut når de begynner å bevege seg, spesielt når de begynner å gå [:)]

ORIGINAL: 3xS

Sander var 9 kg når han var 3 mnd
12 kg når han var 6 mnd
13 kg når han var 1 år
og nå er han ca 15 kg.

så etter han var 6-7 mnd begynte det å roe seg [:)]

det er ikke noe å tenke på, alle vokser i ulikt tempo og det roer seg som oftest etterhvert [:)]

Min var også 9 kg når han var 3 mnd. Så det virker som de har holdt samme tempo.

Blir spennende å se når det begynner å flate ut her også! [:)] Men vil tro at han legger ikke på seg 1 kg til neste mnd liksom. Det mååå jo bare roe seg snart, hehe..

Småen her var ca 11,8 kg da vi var på 1 årskontroll. Hun veide 4kg ved fødsel. Men hun er jo ikke noe tjukk. Vekta jevner seg vell ut[&:]

Jr. var 3720 ved fødselen, passerte 9 kg dagen før han fylte 4 mnd, var godt over 10 kg ved 6 mnd
Deretter stagnerte han en stund, var vel litt over 12 da han fylt året - men var passert 17 på 2 årskontrollen...[8D]
Er ikke så fryktelig høy, bare 89 på den samme kontrollen, så han har krysset fra rett under øverste kurve på vekstskjemaet til litt OVER øverste linje...

HS var fornøyd, syntes kostholdet hans hørtes bra ut og at han så fin og sunn ut. Er jo ikke "feit", er i stor grad en "solid" gutt med litt valpefett rundt magen og på beina. [:)]

Regner med at det kommer en laaang lang-og-tynn periode her når han begynner å vokse skikkelig når han begynner å nærme seg puberteten (det ligger i hvert fall til familien) før han stopper og fyller seg ut som "voksen". [:)]

Her var mini 4,2 kg ved fødselen og 6,7 kg på 6 mnd kontrollen...Her snudde det egentlig med en gang,og hu er ganske lita i forhold til mange andre på hennes alder[:)]

Back
Topp