dere som gir skive til frokost...

Vinglete Venupi

Gift med forumet
hva har dere på skivene? Tenker å prøve litt med skive, men vil ha litt å velge mellom når det gjelder pålegg! Leverpostei er vel et must..men hva annet kan jeg ta på?

Vi prøvd med skive for første gang i dag, til lunsj, og tok leverpostei....smattet som bare det her [:)]
Smøreoster skal en kunne bruke, kommer til å kjpe de små tubene i tilfelle det er en han ikke liker.

Eg gir prim, ho liker ikkje "sterke" smaker, så det må være noe mildt og søtt [;)] Litago sin er tilsatt jern, den anbefalte HS til oss.

Ellers kan du gi bare smør, feks soft flora...

Kjenner noen som gir kryddersmøreost til gutten deres, han er 9 mnd gammel og har så vidt eg vet ikkje tatt skade av det [8D]

takk for svar jenter...da skal jeg snart ut å handle inn litt forskjellig[:)][:)]

prim, fisk, skinkeost..

det går mye i bare smør her for tia, kleber seg litt i ganen med leverpostei..

ORIGINAL: pannekaka

kan man gi dem leverpostei nå? eller er det en alder på det også? har lyst til å begynne med skive til frokost

ja en skal kunne gi dem leverpostei[:)] å her har det jo kommet mange gode forslag nå[:)] Jeg har også lyst å begynne å gi skive til forkost, men var litt i tvil på hva en kunne gi[;)]

ORIGINAL: pannekaka

kan man gi dem leverpostei nå? eller er det en alder på det også? har lyst til å begynne med skive til frokost

Tror ikke det er noen alder for det, er lenge siden Oliver fikk smake på leverpostei.

ORIGINAL: kasandre

Eg gir prim, ho liker ikkje "sterke" smaker, så det må være noe mildt og søtt [;)] Litago sin er tilsatt jern, den anbefalte HS til oss.

Ellers kan du gi bare smør, feks soft flora...

Kjenner noen som gir kryddersmøreost til gutten deres, han er 9 mnd gammel og har så vidt eg vet ikkje tatt skade av det [8D]

Prim tenkte jeg på her om dagen, men kom ikke på den til Litago som er mildere i smaken enn de andre. Bare den ikke er tilsatt så mye sukker som andre Litago-produkter er.

ORIGINAL: till

prim, fisk, skinkeost..

Kan en gi de fisk? Trodde en måtte vente til nærmere året før de kunne ha det [8|]

ORIGINAL: Sorland

prim, fisk, skinkeost..

Kan en gi de fisk? Trodde en måtte vente til nærmere året før de kunne ha det [8|]

Ja, du må kanskje det.. har ikke gitt det ennå men har tenkt på det.. skal høre med helsesøster neste gang[:)]

prim, fisk, skinkeost..

Etter hva jeg har forstått er det ingen ting i vein for at de får fisk. Tror det var gamle råd som sa at de ikke skulle ha fisk det første året. Tror det er noe forskning som viser at tidlig inntak av fisk reduserer risikoen for asma..

ORIGINAL: Himmelblå

Fisk kan de få ja. Fredrik fikk et middagsglass med rødspette her om dagen, og så har jeg planer om å lage hjemmelaget middagsposjon til Fredrik med torsk snart.

Tror en skal være litt forsiktig med fisk hvis det er fiskeallergi, eller mye annet allergi i familien. (snakk med hs om det) Hvis det ikke er det er det bare å kjøre på.. :)

Tror jeg skal høre med hs ja. Kjekt om de kan ha litt fisk, f.eks en halv fiskebolle med potet og gulrot.
Alt som det er av allergi i familien skal en jo være forsiktig med.

Eg har kun prøvd leverpostei.
Han elsker det, men eg liker det ikkje når han har laget leverposteisaus inni munnen å spruter det på meg [:'(]

Fisk er lov ja, HS snakka om det forrgje gang, att vi kunne bare gi fisk og ikkje høre på de gamle som sa vi sku vente til de var 1 år. For ny forskning viser att de ikkje tar skade av det, heller tvert imot.
Her har eg laget hjemmelaga middag f.eks:

Kokt laks, nuddler, selleri og kålrot.

Kokt torsk, poteter, gulrot og fiske søet.

Men fisk som i makrell i tomat vil eg ikke gi enda. Er sinnsykt mye e stoffer i den sausen de bruker desverre. Men tunfisk i lake går sikkert.

ORIGINAL: eplemos

Fisk er lov ja, HS snakka om det forrgje gang, att vi kunne bare gi fisk og ikkje høre på de gamle som sa vi sku vente til de var 1 år. For ny forskning viser att de ikkje tar skade av det, heller tvert imot.

Men fisk som i makrell i tomat vil eg ikke gi enda. Er sinnsykt mye e stoffer i den sausen de bruker desverre. Men tunfisk i lake går sikkert.

Ville også ha ventet med makrell i tomat. Kokt laks venter jeg med, tåler ikke laks selv, men kokt torsk skal vi få testa ut. Blir mer lettvint når en kan gi maten vi selv spiser...må bare bli enda flinkere å ha fisk til middag [8|]

Ville også ha ventet med makrell i tomat. Kokt laks venter jeg med, tåler ikke laks selv, men kokt torsk skal vi få testa ut. Blir mer lettvint når en kan gi maten vi selv spiser...må bare bli enda flinkere å ha fisk til middag [8|]

Snakket med hs om å gi fisk og dersom det ikke er allergi i familien er det helt ok å begynne med litt fisk nå. Makrell i tomat venter vi med til nærmere året (kanskje 10 mnd), er jo så mye sukker i tomatsausen. Sjekket på prim pakken i butikken her om dagen og det er sykt mye sukker i prim! Og faktisk 1% mer sukker i Litago primen enn i vanlig... Så vi venter litt med det og vi... Men tenkte å prøve litt ost (smøreost) snart.. når kan man gi kaviar??

Iver fikk torsk for første gang i går og digget det! Så nå skal vi virkelig gå inn for to-tre middager fisk i uka! Da blir vi sunne vi også[;)]

Vi er heldigvis ikkje allergisk mot noe mat [:D]
Sambo er ute å fisker med den nye båten vår ofte, så her går det ofte i fisk [:D]

Vi er heldigvis ikkje allergisk mot noe mat [:D]
Sambo er ute å fisker med den nye båten vår ofte, så her går det ofte i fisk [:D]

Her er det frukt og grønnsaker jeg ikke kan ha, men allergien kom ikke før eg var 19år. Om jeg spiser fisk som har rødt kjøtt kommer det opp igjen [&:]. Lar Oliver smake det meste av frukt og grønnsaker.

Back
Topp