Dere som gir risgrøt...

x1xMadre Mia

Glad i forumet
...hva annet har dere i den utenom MM/MME? Jeg har prøvd diverse fruktpureer, men Ludvig er fortsatt ikke spesielt glad i den risgrøten, brekker seg tilogmed noen ganger... (HINT, HINT, det her smaka DRITT mamma! [:D] [;)]) Pleier å få den til frokost da, ca. en halvtime etter at han har våknet, 2-3 timer etter forrige måltid.

Syns ikke den lukter/smaker noe godt selv heller, så jeg skjønner ham godt, men vil ikke begynne med grøt med gluten i enda, og han får allerede maisgrøt på kvelden, og det er visst ganske fetende, noe Ludvig ikke akkurat trenger... [;)] (Hadde gått opp 400 g på 2 uker da vi begynte med grøt... Veide da 9370 g...) Noen som har et fantastisk tips til hvordan jeg kan gjøre risgrøten mer smakelig?

Har ingen tips men Dennis var også sånn så da sluttet jeg med den og begynte med 6mnd grøten,den med aprikos og banan og nå spiser han grøt som aldri før!!!

jeg har moser litt banan oppi, det funka her

Malt? Kanel? [:)]

markus likte den heller ikke.. men tok litt sviskesaft opp i.. da likte han den veldig godt.. men da var han hard i magen og da.. men vi har begynt med 6 måners grøt og de faller veldig godt i smak[:)] har prøvd både me banan og aprikosen og drn med fruktsmak.. begge likte han kjempe godt, men gikk over til den med havre for den var myyyye billigere.. kostet 5 kr på rema.. de andre koster jo fra 15 til 25 kr[:-].. da moser eg bare forskelig frukt opp i.. de kommer veldig godt i smak også:)

Marie spiser Havregrøt m/banan og aprikos 6 mnd.
Det er vel ikke gluten i den?? er det??
Vi bruker sviskesaft og div. fruktpurèer i den så hun får mye vitaminer.

Drit i risgrøten, og gi 6 mnd grøt istedet. I sverige anbefaler de faktisk å starte med gluten grøt tidligere enn i norge, fordi det er veldig posistivt å bli introdusert for gluten mens de enda får mye morsmelk.

Kan anbefale småfolk sin havregrøt med eple. Selv sambo tar seg noen skjeer av den når han gir gutten mat!!!!

Oda liker risgrøten, så vi har ikke noe "problem" med den. Men jeg hadde gitt en annen grøt om ho ikke likte den, kan være spor av gluten i risgrøten også (står så på pakken ihvertfall...)

ORIGINAL: Eirin_3

Marie spiser Havregrøt m/banan og aprikos 6 mnd.
Det er vel ikke gluten i den?? er det??
Vi bruker sviskesaft og div. fruktpurèer i den så hun får mye vitaminer.

Gluten i alt det er korn i... Havre, hvete, bygg og rug. Mamma'n og tanta mi har nemlig cøliaki (tåler ikke gluten) så derfor tar jeg noen forhåndsregler for sikkerhets skyld. Er ikke noe annet som tilsier at han ikke kunne fått f.eks. havregrøt nå, så håper jeg snart får klartsignal fra hs om å begynne med litt...

ORIGINAL: Madre Mia

...hva annet har dere i den utenom MM/MME? Jeg har prøvd diverse fruktpureer, men Ludvig er fortsatt ikke spesielt glad i den risgrøten, brekker seg tilogmed noen ganger... (HINT, HINT, det her smaka DRITT mamma! [:D] [;)]) Pleier å få den til frokost da, ca. en halvtime etter at han har våknet, 2-3 timer etter forrige måltid.

Syns ikke den lukter/smaker noe godt selv heller, så jeg skjønner ham godt, men vil ikke begynne med grøt med gluten i enda, og han får allerede maisgrøt på kvelden, og det er visst ganske fetende, noe Ludvig ikke akkurat trenger... [;)] (Hadde gått opp 400 g på 2 uker da vi begynte med grøt... Veide da 9370 g...) Noen som har et fantastisk tips til hvordan jeg kan gjøre risgrøten mer smakelig?

vi ha også prøvd denne.Ei venninne a meg anbefalte maisgrøt(den skal også blandes m mm eller mme). Har ikke fått prøvd den ennå... men er verdt et forsøk.De fleste liker ikke risgrøten...

ORIGINAL: *Mirakel Mamma*

ORIGINAL: Hege26

Har ingen tips men Dennis var også sånn så da sluttet jeg med den og begynte med 6mnd grøten,den med aprikos og banan og nå spiser han grøt som aldri før!!!

sign, jeg fikk ho ikke til å spise grøt før vi prøvde den

Samme her!!!Nå går en tallerken ned på høykant etter at vi begynte med havregrøt med banan og aprikos!!!

Prøv Holle Økologisk Hirsegrøt - den er usøtet og uten gluten og uten melk. Jeg lager den venligvis med morsmelk, men i dag hadde jeg ikke morsmelk, så jeg lagde den på vann og banan - det falt tydeligvis i smak - alt gikk ned på høykant [:)] Jeg kjøper den på helsekostbutikker.

Back
Topp