Dere som gir NUTRAMIGEN

mortilto!

Andre møte med forumet
I need your help:)[:D]

Min lille på 3 mnd får nutramigen, etter at hun har blitt dårlig av all annen mme. Dette har hun respondert bra på. i påvente av time hos barnelege, betaler vi naturligvis for alt dette selv. har fått beskjed om at dette blir refundert når man får det på blå resept.

får så beskjed fra apoteket i går at dette ikke stemmer. det blir ikke tilbakebetalt. ringer så til nav/helfo(helseforvaltningen) som sier det samme...men barnelegekontoret sier at normal prosedyre er at man får refundert for 3 mnd tilbake i tid. dette sa fastlegen også.

hva har dere erfart? er det noen som ikke har fått refundert for utleggene sine? Er jo snakk om noen kroner dette her.

Jeg fikk ikke igjen noe, men det var pga. jeg var for lat å sende kvitteringene inn. Men jeg fikk beskjed om 6 måneder og da må man allerede ha Nutramigen på hvit resept. Det holder ikke med vanlig kvittering.

Nyheter: 27/10 NAV Drift og utvikling (NDU) informerer om at Nutramigen 2 LGG ikke lenger har godkjenning fra Mattilsynet. Da Mattilsynet er tildelt fagrådsansvar for dietetiske næringsmidler, og sedvane er at alle produkter NAV refunderer skal være godkjente av Mattilsynet, må Nutramigen 2 LGG fjernes fra Produkt- og prislisten. Vi har per i dag to slike produkter på vår liste. Disse vil formelt fjernes så fort som mulig, senest 1/4-10. Leverandørene vil imidlertid ikke sende ut mer av produktene til grossistene.

ORIGINAL: nalille

Har hørt noe om at man får refundert det man kjøper på hvit resept.. Kan dere ikke ev. spørre legen om å få hvit resept? Burde jo ikke være så vanskelig å gi ut
Vi fikk blå resept på det i går, men har ikke prøvd det før, så jeg har igrunn ikke noe svar.

ja, det stemmer at man får det. men vanlig leger har ikke lov til å skrive ut resept på ernæringsprodukter...(!!) så man må til barnelege. og der er det jo 2 mnd venting. så da lønner det seg å gå på volvat rett og slett.

Back
Topp