dere som gir mme :)

AnThoo

Forelsket i forumet
Da var ammingen over gitt, så nå skal jeg ut å kjøpe litt ting..

Noen som har noen flasker å anbefale? Og har dere noen triks som gjør hverdagen med flasker lettere? [:D] Ooog merket dere noe forskjell på babyen etter dere gikk over på bare mme, feks roligere, sover bedre eller det helt motsatte? [:D]

uffda synd å høre at det var stopp .. men slikt skjer (skjedde forøvrig med meg i uke 4) ... jeg har hatt en gutt med mild kolikk, derfor har jeg brukt dr browns flaskene, disse er ganske dyre .. men har fungert meget bra her hos oss, siden jakoben ikke har fått så mye luft av disse:) Men vet at mange bruker avent sine, så de er sikkert også bra :) og ikke så dyre .. ellers så er det jo litt mer styr med flasker enn puppen som du sikkert vil merke, men man blir vant til det også... jeg lager alltid opp flasker som jeg har i kjøleskapet (3 om gangen) - dette sparer litt tid her syns jeg .. men alle har vel forskjellige rutiner på dette .. :)

Ellers... vi begynte men NAN, gikk over til HIPP for så å bruke den HA1 NAN fra apoteket .. men nå bruker vi NAN (vanlig) her og det fungerer helt fint :) jakob er så å si kvitt kolikken og vi har mer energi alle mann:)

Håper du finner ut av saker og ting :):)

synd med ammingen! Men sånnt skjer! Jeg sluttet med første mann når hun var 4 mnd. Brukte da NAN.. men viss jeg gir MME nå en gang i blandt bruker jeg hipp! Har hørt bedre ting om den, og lillegutt reagerer ikke [:)]
Vi brukte Avent flaskene til storesøster.. DR brown hadde vi også, men den var som sagt over, dyr. Nå har jeg TommeTepee flaskene og er veldig fornøyd med de. De koster ikke så mye!! Selges på TINY butikker og babyshop. Har pumpet meg en del og Lillegutt tok den flaska fra første stund! [:)]

1 Tips for å gjøre flaksemating lettere..
Til natten : Kok opp vann og kjøl ned å sett i kjøleskapet på en flaske. Om natten når du skal lage flasken kok opp vann i vannkokeren og finn ut hvor mye kaldt vann og hvor mye varmt som skal til for å få perfekt temperatur!!! Da slipper du å stå å kjøle flasken ned mens gutten din hyler etter mat! [:D]

- De selger også flakser med engangspatroner på barnas hus! Sikkert gode å ha på tur! Patronen varmer opp flaska til perfekt temperatur!! [:)]

Lykke til [:D]

Hei! Har ikke lest hva de andre har forslått her.
Men slik gjør vi det :

Bruker NAN1, og avent flaskene! fornøyd =)
Vi koker vann og har i 6 flasker. (150 ml)
har tuppen av ei t-skje med malt i hver flaske.
setter alle flaskene i kjøleskapet :)
når Kenny skal ha mat setter jeg flaska me vann+malt i micron og lunker den.
har i pulver, rister og VIPS! :)

Det tar meg under 2 min. :)

NATTA :
Har to flasker med ca 80 ml kokt, avkjølt vann i.
har to bokser med 5 skjeer pulver.
+ kokende vann på termos.

Når kenny våkner og skal ha så heller jeg kokende vann opp til 150 ml på flaske, pulver, rister og VIPS! :D

her fungerer det med flaskene veldig bra!!! :D guttungen sover jo nesten hele natta, og masse på dagen og er stort sett veldi fornøyd. og det er mammaen og pappaen hans også ;D

Det var synd å høre, jeg måtte det selv, men har fått det så mye bedre etterpå. Vi koser oss like mye med flaska og det er godt at andre kan avlaste innimellom! Jeg tenker at når jeg først måtte gi opp amminga så skal jeg bare fokusere på det positive med flaska! Blant annet:
-Du vet hele tiden hvor mye de spiser[:)]
-Pappan eller andre kan hjelpe til med mating[:)]
-Du kan ta deg en tur ut alene, f.eks trene uten å tenke at du må pumpe deg![:)]
-De sover gjerne litt lengre, Emil gjør i allefall det på natta[:)]

-Mitt beste kjøp er sterilisator til flaskene! Plassbesparende og du har 6 sterilie flasker på 6 minutter! (jeg har den elektriske siden jeg ikke har micro)

- Jeg kjøpte en fischer price termos som jeg har varmt vann på når jeg skal ut på tur og så bruker jeg den på natta. Koker også vann som jeg avkjøler og har i kjøleskapet!
På natta fyller jeg flaska med litt kaldt vann og så fyller jeg på med varmt vann fra termosen og så har jeg temperert melk på 1.2.3. Trenger ikke stå opp av senga engang[:)]

- Pulverdispenser slik at du alltid har ferdig oppmålte måltid klar!!

- Kjøp inn minst like mange flasker som antall måltider per dag. Emil spiser mellom 5-6 ganger om dagen! Vi har 9 flasker, så vi har alltid rene flasker stående og trenger bare å sterilisere og vaske en gang om dagen![:)]

Ting blir raskt rutiner og fokuser på det positive med flaska så skal du se at det ikke oppleves så tung og upraktisk som mange vil ha det til[;)]

ORIGINAL: Torres

Mam flaskene er kjempe gode[:)] Og så koster de bare 30,- på rema og kiwi[:D]

Signerer denne. tuten til mam flaskene er kjempe gode syntes jeg. vi brukte avent før, men hun suger 100 ganger bedre med mam sine flasker enn avent, virket mye mer behagelig [:D] Er selvfølgelig mye mer jobb med å gi flaske enn å amme selv, man må jo koke etter bruk. her har vi kjøpt 6 stk, fordi hun får 6 måltider i døgnet, så når hun har fått siste måltidet og hun er lagt, så koker jeg alle sammen![;)]

- bruker nutramigen pga melkeproteinallergi
- jeg brukt dr browns flaskene
- jeg har fedig målt vann i flasker i kjøleskapen 120 ml
- både dag og natt varmer jeg vannet i micron og lunker den under kalt vann, bruker å gi smokk til ho mens jeg lager mat, tar under 2 min

når det er snakk om å sterilisere flasker anbefaler jeg deg micro sterilator, den er super [;)]

Flasker med vann og malt klare i kjøleskapet, varmer ca 30 sec i microen [:)]. Pulver klar i pulverdispenser. Til tur har jeg enten vann på termos, eller om jeg skal et sted jeg vet de har micro så gjør jeg som vanlig. Vi har sånn steriliseringsting til micro, anbefales [:)].

tusen takk for alle svar [:D] Nå har jeg kjøpt flasker og termos, skal se om jeg finner en sånn pulverdispenser i morgen, ellers er ikke det krise da [:)] Jeg kjøpte noen avent flasker og noen mam flasker og har tommee teppee (sånn det skrives?) fra før [:D] da skal jeg øve meg i morgen på hvor mye som må til av kaldt og varmt vann for å få en perfekt temp på 1.2.3 [:D] Jeg ser lyst på ting jeg nå altså, har forresten flaskesterilisator også..

Siden jeg sluttet med å amme igår så har jeg en sprengt pupp nå, men bare en [8D] aue

Back
Topp