Dere som gir mme...

Madoc

Gift med forumet
Hvordan gjør dere det ang nattmating? Babyen min får mat 2 ganger om natten, og da sitter jeg på sengekanten og holder han mens han spiser? Noen som har tips til litt mer avslappende mate-stilling? Litt slitsomt å sitte sånn rett opp og ned på nattestid[8D] - og vi har ikke plass til en stor lenestol på soverommet vårt...

Hvor lenge trenger forresten flaske-barn mat om natten...? til de er 6 mndr? lenger? (Han er ingen tynn pingle-baby[:D])

Vesla her sover hele natta etter siste måltid mellom 23-24. Jeg sitter i senga og gir det første måltidet om morran da hun får medisin. Jeg sitter da med det ene beinet litt "slengt" opp i senga på et vis, og velsa oppå det beinet. Ellers så lar jeg vesla bare ligge litt på skrått på dyna, mens jeg gir henne mat. Pleier å få det til på et vis.[:)]

ORIGINAL: Karla

til spørsmål om hvor lenge de trenger mat om natten, når man har innført alle fulle måltider om dagen kan nattmating ta helt slutt, altså man kan fint begynne å prøve å trappe ned.

Er det sant???! oj, det visste jeg ikke faktisk[:D][:D][:D] Da kan jeg kanskje begynne å redusere melkemengden pr flaske på natten da[;)]... hehe... Jeg har stappa i han så mye han bare vil på natten for å utsette neste flaske lengst mulig[8D] Litt feil taktikk kanskje[:D]. Har bare holdt på en uke, så litt ny i gamet enda!

Takk

Tobias fikk flaska på natta til han var ca 8-9 mnd (Han var dårlig å spise annen mat,så stressa ikke med å venne ham av flaska)
Han lå på puta mi ved siden av meg og vi kosa oss MASSE![:)] Men når han fikk eget rom (ca 8 mnd) så satt jeg i en god stol på rommet hans og han lå på ammeputa!

Linus kommer nok til å få servert flaska på samme måte![:)]

Lillegutt sover hele natta fra ca 23, sover da til alt mellom 5 og 10 [:)] Når jeg var oppe på natten med han (og når jeg er oppe tidlig på morgenen) gikk jeg inn i stua, orka ikke sitte i senga, sliter med ryggen og da blir den bare værre!

sluttet med mat på natten ved 3-4mnd når vi begynte med grøt....
jeg ammet på natt, men skulle jeg gitt flaske - ville jeg gitt den liggende som om man ammer [;)]

Her slutta han med nattmat selv i 2-3 mnd alderen [:D] så jeg satt på sengekanten fram til det.. var litt feil stilling men hadde ikke lyst til å gi han den vanen med å få mat i senga..

Back
Topp