Dere som gir mme

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Har dere prøvd ulike merker og hvem er dere mest fornøyd med?

Hei hadde et mme barn sist. Etter å ha prøvd de fleste endte jeg opp med hipp. Veldig veldig fornøyd med den og brukte den helt til han sluttet med melk på flaske:)

Sist hadde vi mme-barn og valgte Hipp til slut. Skånsom både mot baby og lommebok ;)

Begynte med nan1, nå prøver vi Nan ha1.. Virker ikke som det har noe bedre effekt sålangt, men har bare brukt det i 4 dager. Blitt anbefalt hipp på HS!

Til forrige ble det nan. Hipp fikk henne til å spy som en foss. :(
Eldste måtte ha nutramigen pga allergi, men burde nok hatt noe annet. Hun var og storgulper.

Neste vil ikke få kumelk i det hele tatt da vi er vegetarianere. :)

Eldste måtte ha nutramigen pga allergi, men burde nok hatt noe annet. Hun var og storgulper.

Min er storgulper. Syns det ser så skummelt ut. Føler han ikke får i seg mat når så enormt mye kommer ut igjen. Når ga det seg hos dere?

Min er storgulper. Syns det ser så skummelt ut. Føler han ikke får i seg mat når så enormt mye kommer ut igjen. Når ga det seg hos dere?
Det gjorde ikke det. :(
Det kan jo hende det er et reflux problem? Har du snakket med barnelege?

Edit: gir du mme? Kan være hen reagerer på den eller flasken. Kanskje får hen for mye luft?

Ser flere nevner hipp, får prøve det igjen om ikke nan h.a. gir ønsket effekt snart, han gulper og har treg mage, han har prøvd ut hipp, semper og nå nan h.a. og semper prøver vi ikke igjen! Utrolig hvor forskjellige barn er, snuppa tålte kun småfolk og det er jo semper nå, men sikkert ikke samme oppskrift. Hun tålte også nan h.a. med det er jo så dyrt i Norge! Her koster det heldigvis 100 kr istedenfor 190 på vitus :o

Hva gir man hvis man ikke kan amme og ikke kan gi kumelk? Finnes det fullverdige MMe som ikke er laget på kumelk? Bare lurer av nysgjerrighet :)

Det gjorde ikke det. :(
Det kan jo hende det er et reflux problem? Har du snakket med barnelege?

Edit: gir du mme? Kan være hen reagerer på den eller flasken. Kanskje får hen for mye luft?

Ja, har tatt det opp et par ganger, både på Ullevål og på helsestasjonen, men de har ikke vist interesse for det. Det har dog eskalert enda mer den siste uken og nå virker det virkelig som det er hele dager hvor ingen ting blir liggende i magen. Jeg ringte HS i sted og får komme med ham på torsdag. Da er det ingen lege der, men om hun mener det trengs, så får jeg nok en time der på fredag hos en lege.

Gir litt MME på kvelden, men jeg mener han holdt på sånn her før flaskene kom inn i bildet. Dog har han masse luft i magen. Fiser, presser og ynker seg masse.

Her bruker vi nan1. Var den de brukte på sjukehuset. Gulper litt, men ikke gæli. Foreløpig ikke treg i magen. Promper litt, virker som hu jobber for å få ut lufta... Spørs om vi skal prøve hipp etterhvert, men foreløpig tenker jeg det er greit med nan.

Begynte med nan1 når K reagerte på melka mi, men lillegutt begynte da med sprut gulping som tok seg mer og mer opp. Endte på ahus til slutt og der viste seg at han har melkeproteinallergi.
Nå får han noe som heter Althera som kjøpes på apoteket. Har søkt nav om å få det på blå resept da det er medisinsk og håper ikke det er lang behandlingstid! Er halvparten av nettoinnholdet i boksen, hadde de vært like store som nan pakkene hadde de kosta 440kr! Svindyrt... men alt for at han skal ha det bra da❤️

Hva gir man hvis man ikke kan amme og ikke kan gi kumelk? Finnes det fullverdige MMe som ikke er laget på kumelk? Bare lurer av nysgjerrighet :)

Ja, gis blant annet til babyer med melkeallergi :) Husker ikke hva den heter i farta..

Ja, gis blant annet til babyer med melkeallergi :) Husker ikke hva den heter i farta..

Flere av de som gis til barn med melkeallergi (pepticate og nutramigen er basert på kumelk, men proteinene er hydrolyserte). Neocate er vel kun basert på amniosyrer, men er grøssedyr

Back
Topp