Dere som gir mme!

fruKnudsen

Forelsket i forumet
Hvilken type gir dere? Noen spesiell grunn til at dere valgte akkuratt denne?
Hvor mye drikker barnet pr.måltid/i døgnet?

Jeg ammer ennå denne gangen, men med de andre 2 har jeg brukt Nan, de tålte den fint og jeg synes den var enkel og grei og brukeMathea, størstejenta reagerte litt på overgangen fra mm til mme, og hu tålte ikke maltekstrakt, så vi brukte duphalac. (rådføres med lege først da) Og da gikk magen hennes i orden. Lykke til..

selv ammer jeg, men har ei venninne som gir mme som tillegg og hun gir Collett fordi gutten hennes får så vondt i magen av Nan. Når jeg har pumpa meg og gitt på flaske får lillemor mellom 100-120ml i ett måltid og da virker hun fornøyd  

Hei.

Her har Hipp funket meget bra , ikke hatt magevondt av den.
Nan har barna mine aldri tålt.Det er så forskjellig fra barn til barn.

Vesla er 5 uker og 4 dager  gammel og drikker mellom 110-120 per måltid.
Dette er da gjerne hver 4 time.

Takk for svar! Her gir vi Collett, Nan'en kommer bare opp igjen.. Var litt "bekymret" over mengden han drikker; Er 2,5 uker og drikker 130ml stort sett hver gang ca. hver 4. time.. Det er litt mye i forhold til hva det står på pakken mht. alder og mengde, men han virker ikke fornøyd hvis vi stopper heller..

da ville jeg gitt han mat til han virker mett og fornøyd, og ikke fokusere så mye på mengde. Husk at de som ammes aldri får noen oppmålt mengde matemoticon

Jeg er sikker på Emmeth spiser rundt 120-150 ml pr måltid. Pumper lett ut 120 ml mm ut på bare en pupp på ett kvarters tid! Så det med mengde og sånn ville jeg tatt med en klype salt, alle barn er forskjellig. Gi den mengden han har lyst på med god samvittighet, du

Vi gir den nan`en de selger på apotekene.. Den er lettere å fordøye og babyer pleier ikke å reagere på den fikk vi beskjed av sykehuset.  Det er den de pleier å gi til babyer på sykehuset også.. 

Vi gir den nan`en de selger på apotekene.. Den er lettere å fordøye og babyer pleier ikke å reagere på den fikk vi beskjed av sykehuset.  Det er den de pleier å gi til babyer på sykehuset også.. 

Back
Topp