Dere som gir MME

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
2 raske spørsmål til dere....

-- får de like store flasker hele døgnet,eller får de større flasker om kvelden f.eks?

-- kaster dere mye MME?

Mini har begynt å spise mat i tilleg til flaske, så vi gir henne nå 150ml 3 ganger ( 2 hvis hun sover 2 ganger) og 180ml til kvelds og når hun våkner på natta.

jeg kasta mye når jeg ga henne 180ml hver gang, nå drikker hun opp hver gang :)  hun drykker mye vann med maten sin.  :)

Vi gir stort sett flasker med 120 ml MME på dagtid (ca 4-6 flasker) og øker til 150 ml på nattestid. Noen dager spiser han stort sett opp alt, mens andre dager blir det en del som kastes... I begynnelsen fikk jeg litt vondt av å kaste alt, men man skal jo ikke spare på skvetter... Så da må man heller blande opp litt og litt hvis man er usikker, tror jeg... :)

Varierer litt utifra hvor tette måltidene er og hvor mye han fikk sist. Kaster ikke så mye, en liten skvett fra hver flaske bare :)

Han får 150 to ganger og 150 eller 180 til kvelds. Det avhenger litt av hvor tette de to siste måltidene blir. Er sjelden noe igjen.

Hvis han er urolig etter grøt og middagsmåltid får han 30-60ml etterpå. Der har vi kasta mye, for tror bare han vil ha melkesmaken og kose seg litt med flaska.

Når jeg ga mme så fikk hun 180 ml om dagen og 210 om kvelden. Kastet sjelden noe..

Han får 210ml*2 og 180ml*2... Pluss ett grøtmåltid.. Sover hele natten.

Når hun fikk kun mme og ikke annen mat lagde jeg ofte like mye til hvert måltid for da kunne jeg bruke doseringsboks. Da hendte det jeg kastet en del, men som regel drakk hun opp hele flaska.

Nå spiser hun en del vanlig mat også og da lager jeg forskjellig fra måltid til måltid etter hva hun har spist av mat før flaska :)

Back
Topp