Dere som gir mme

Mailykke2

Forelsket i forumet
Hvor mye spiser deres unger og hvor gamle er de? Gir dere malt, evt hvor mye og ofte? Jeg er redd jeg kanskje gir litt mye mat:/ har begynt å lage 150 ml flasker og hun får spise det hun vil ha, det varierer fra 90 ml til hele flaska. Hun vil ha mat hver 3.time. Regnet på det og hvis hun spiser hele flaska til hvert måltid vil det være 1050 ml:/ har jo hørt at man ikke skal over 1l per døgn:p

Min lille mini er 5 uker på mandag, hvor gammel er jenta di?Jeg lager 120ml å sluker flaska, men vil ikke ha mer enn d heller. Har en liten teskje malt i hver flaske, tror egentlig jeg ikke trenger d....
Med mine 3 andre barn fikk jeg beskjed om at d skulle gå 4 timer mellom hvert måltid når en ga mme (hvis jeg ikke husker feil så tror jeg d sto på mme pakken) - med han kan d gå alt mellom 3 1/2 til 4 1/2 timer mellom hvert måltid - slik var d m de andre 3 også. På mme pakken står d at babyen skal ha 5-6 måltider i døgnet...

Gaus skrev:
Min lille mini er 5 uker på mandag, hvor gammel er jenta di?Jeg lager 120ml å sluker flaska, men vil ikke ha mer enn d heller. Har en liten teskje malt i hver flaske, tror egentlig jeg ikke trenger d....
Med mine 3 andre barn fikk jeg beskjed om at d skulle gå 4 timer mellom hvert måltid når en ga mme (hvis jeg ikke husker feil så tror jeg d sto på mme pakken) - med han kan d gå alt mellom 3 1/2 til 4 1/2 timer mellom hvert måltid - slik var d m de andre 3 også. På mme pakken står d at babyen skal ha 5-6 måltider i døgnet...

Min jente en 1 mnd i dag, 5 uker på onsdag:) det hørtes mye ut med malt, Nora får 1 ts i " frokostflaska" som er mellom 8 og 10 en gang:) Antall måltider som står på pakka funker ikke her... Hun har 1-2 måltider på natta og da kan jeg ikke bare gi tre flasker resten av dagen:p I natt og de andre måltidene har hun drukket 120 ml ca, men nå ville hun ha nesten hele 150 flaska:p Hun vil ha mat hver 3.time , og da må hun nesten få det, kan jo ikke sulte henne:p

Lillegull her er 3 uker og hun spiser 60-100 ml på hvert måltid, men jeg ammer først. Er også redd for at jeg gir henne for mye til tider, da hun noen ganger brekker seg når hun er ferdig med å spise. Er det normalt kanskje? Tror vi har sånn 5-7 måltider om dagen, og da spiser hun pupp til hun er fornøyd med det også fyller vi på med mme til hun er fornøyd med det. Da får vi en glad og lykkelig baby

Vi lager 150  flasker og så drikker hun det hun vil ha, hun drikker mellom 50 - 150. Vi prøver oss frem med malt. Har gitt 1/2 ts i 3 av flaskene men det har vært for lite i det siste, så prøver med en hel ts i 2 - 3 flasker nå for å se om det får fart på magen hennes.

Her har vi måttet mate i hver tredje time natt og dag. Det hender av og til nå at hun drøyer det til 4 timer mellom av og til. Har igrunn ikke regnet på hvor mye hun spiser i døgnet. Tulla er 5 uker.

Heleneholt skrev:

Gaus skrev:

Min jente en 1 mnd i dag, 5 uker på onsdag:) det hørtes mye ut med malt, Nora får 1 ts i " frokostflaska" som er mellom 8 og 10 en gang:) Antall måltider som står på pakka funker ikke her... Hun har 1-2 måltider på natta og da kan jeg ikke bare gi tre flasker resten av dagen:p I natt og de andre måltidene har hun drukket 120 ml ca, men nå ville hun ha nesten hele 150 flaska:p Hun vil ha mat hver 3.time , og da må hun nesten få det, kan jo ikke sulte henne:p

Jeg har alltid gitt malt til hvert måltid med alle....men har prøvd meg frem om hva som har funka på hver av dem. Sønn nr 2 trengte jeg ikke malt hele tiden...
Når barn får mme skal de ha ei bæsje bleie til dagen sa hs til meg, siden minien her sliter litt m å bæsje har jeg gitt mme til hvert måltid foreløpig...så jeg får bare se om d hjelper eller ikke:):)
Hmmm...jeg syns d høres ut som jenta di får litt mye mat, men er selvølgelig enig med at du kan jo ikke sulte henne - stakkars liten, men har du prøvd m smokk?? Kanksje hun har et stort suge behov....d har min lille. D kan virke som han er sulten, men roer han seg når han får smokk. Du kjenner jo selvfølgelig jenta di best selv å ser hva hun har behov for.
Uff det er ikke lett m denne matingen å hva de egentlig alltid vil.....

Gaus skrev:

Heleneholt skrev:

Gaus skrev:

Jeg har alltid gitt malt til hvert måltid med alle....men har prøvd meg frem om hva som har funka på hver av dem. Sønn nr 2 trengte jeg ikke malt hele tiden...
Når barn får mme skal de ha ei bæsje bleie til dagen sa hs til meg, siden minien her sliter litt m å bæsje har jeg gitt mme til hvert måltid foreløpig...så jeg får bare se om d hjelper eller ikke:):)
Hmmm...jeg syns d høres ut som jenta di får litt mye mat, men er selvølgelig enig med at du kan jo ikke sulte henne - stakkars liten, men har du prøvd m smokk?? Kanksje hun har et stort suge behov....d har min lille. D kan virke som han er sulten, men roer han seg når han får smokk. Du kjenner jo selvfølgelig jenta di best selv å ser hva hun har behov for.
Uff det er ikke lett m denne matingen å hva de egentlig alltid vil.....

Daså, det kunne ikke vår tuppe ha fått :P hun har ganske blaut avføring nå, så holder på å trappe ned på malten :P

Hun har bare drukket den ene 150 flaksen opp, resten har det vært iallfall 25 ml igjen i :P
Sutt har hun fått siden dag 2, har et enormt sugebehov, men fjerner vi flaska før hun er mett blir det hyling :P Syns det er litt kjipt å lage 150 flakser og kaste noe hver gang, men hun må få lov å bli mett stakkars :P Hun har hele tiden spist mye, drakk 50 ml dag 3 på sykehuset og før hun var en uke drakk hun 100 ml med mm og 60 ml med mme før vi gikk over til kun 90 ml med mme :P

Uff stakkars liten....da trenger hun d du gir henne:):) Jeg vil uansett tro at etterhvert så vil ting gå seg til :):)

Back
Topp