Dere som gir mme???

janett85

Gift med forumet
Hvor mye spiser/spiste deres små av mme når de er/var rundt 3 uker gammle??????

Er ikke helt sikker på det, for jeg husker ikke helt når vi bytta til mer, men da tror jeg han drakk 135 ml.

Jeg har begynt å pumpe ut det lille jeg har på kvelden (40ml på begge sidene tilsammen) og blander det med mme. Hun drikker ca 100ml.

Min lille prins får NAN blandet med morsmelk. Han begynte med 50 ml ved to ukers alder, men økte ganske fort til 80 ml. Spiste det i vel en uke, før han økte til 100 ml og det spiser han enda. Og han er straks 7 uker. Noen ganger spiser han opp i 150 ml, men det er svært sjelden. Går fint opp i vekt på dette.

jenta mi spiste vel omtrent 80-100 ml på den tiden, nå så ligger hun på mellom 120-150ml og har god vektøkning :) 

han spiste ca 60 ml når han var 2 uker. nå spiser han alt mellom 60-150 ml

Glad for p se en slik tråd! Jeg sitter her fortvila med en ti dager gammel baby og skikkelig melkeproblemer... Har ikke melk nesten i hele tatt og føler dette som ett nederlag med tanke på ammepresset i dag! Min gutt gikk ned fra 3170 ved fødsel, og fra torsdag til mandag la han på seg 300 gram. Jeg ble litt redd for at gull får for mye mme.. Men han gaper og vil ha mer. Usikker og vondt å føle seg slik. Men, han får 60 ml mme med ca to- tre timers mellomrom.. Så da er vel ikke det lang fra det dere gir!? Godt å høre andres erfaringer :)

Babyen skal vel  ha i seg 15% av kroppsvekten sin i løpet av et døgn. Så da kan du jo regne ut sånn ca hvor mye han/hun skal ha til hvert måltid ;)

Pia83 skrev:
Glad for p se en slik tråd! Jeg sitter her fortvila med en ti dager gammel baby og skikkelig melkeproblemer... Har ikke melk nesten i hele tatt og føler dette som ett nederlag med tanke på ammepresset i dag! Min gutt gikk ned fra 3170 ved fødsel, og fra torsdag til mandag la han på seg 300 gram. Jeg ble litt redd for at gull får for mye mme.. Men han gaper og vil ha mer. Usikker og vondt å føle seg slik. Men, han får 60 ml mme med ca to- tre timers mellomrom.. Så da er vel ikke det lang fra det dere gir!? Godt å høre andres erfaringer :)

ja det ammepresset får jeg servert hver gang jeg er på hs.

her så regulerer ungen fint selv hva han vil ha av mme. legger fint på seg og er fornøyd. han spiser med 2-3 timers mellomrom.
eldste her å fikk mme. ho var veldig kraftig når ho var liten. når ho begynte og gå så forsvant det fort og nå er ho lang og tynn tiltross for at ho ikke spiser lite eller.
60 ml er det samme som mini spiste når han var 1-3 uker. da med  2-3 timers mellomrom.

Oj, har jeg en skikkelig storspiser? Jenta mi er 4 uker og spiser 160 ml med ca 3 timer mellom hver. Ikke sjangs å gi noe mindre, da blir hun rett og slett forbannet! Hun veier nå rett over 4 kilo, så er ikke stor, men legger godt på seg ;-)

Takk for svar!! Godt for en som er helt nybegynner i gamet, og litt usikker :)

gutteungen min på 9 uker spiser 120 ml til 180 ml til hvert måltid.
det er et alt for stort ammepress for tiden, så når jeg måtte gå over på mme og flaske så var jeg så frustrert og sliten at jeg gråt i 1-2 dager for jeg så på det som om jeg da var verdens dårligste mor som ikke kunne gi mitt eget barn mat.
sånn burde det ikke være

Back
Topp