Dere som gir MME

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Kan jeg få noen tips til hvordan dere gjør det når dere er på shopping f.eks?
Blander dere melk før dere drar og ber om en kopp med varmt vann for å varme den i vannbad på kafé?
Har dere med termos med kaldt kokt vann og varmt kokt vann, pulver og blander der?
Eller?[:)]

Skal jo på babyverden treff neste uke og kan jo banne på at Mikkel ikke vil ta pupp da. Han blir bare forstyrra med masse som skjer rundt seg når han skal amme. Så jeg må ha med mme i tilfelle krise.
Hvordan kan man lettest ordne sånt på kjøpesenter?[:)]

Har aldri gitt mme, men de jeg kjenner har hatt sånn flaskevarmer (som en slags sovepose til flaska) rundt flaska med varmt vann og pulver ved siden av. Da holder vannet seg sånn passe varmt noen timer. Evt. ha med litt kokt kaldt vann ved siden om den er altfor varm [:)] Eller så har de hatt en termos med varmt vann og en flaske med kaldt vann og blandet sammen til riktig temp [;)]

Det er sånn typisk det ja:P hehe..

Jeg har ferdig kokt vann med malt i på flasker, varmer opp i enten micro eller i vannbad.. kommer litt ann på.. (vet jordbærpikene har micro), så har jeg sånn fancy tupperwere boks med tre rom oppi, som jeg har ferdig målt opp pulver..
Så etter jeg har varmet vannet, heller jeg i pulveret, så er det bare rise og servere:P hehe..

om det er bare en sjelden gang han får mme, vil jeg anbefale deg nans ferdigblandede. Pakker på 200 ml som er lett å ta med overalt. En pakke sånn og en flaske du vet han liker, flasken i micro eller varmet i vannbad (det fikser en cafe), og maten er klar til servering :)

jeg har kjøpt flaskevarmer på nille :P fisher price ;) ganske fin, termos og en kopp. men det var med nr 1, så aner ikke om de har den enda.

Jeg lagde ferdig drikke før jeg dro, for da var alt klart til å bare varme den opp.

Har ferdigblandet i en flaske jeg også varmer jeg det enten opp i varmt vann som jeg får der jeg er eller i micro hvis de har det.
Kan jo også ha ferdig kokt vann, så og så mye og ha med pulver som mange andre gjør også da..Men har ikke giddi det .

Gir ikke MME selv men har venninner som gjør det. De har med en termos med varmt vann og en flaske med kaldt vann, slik får du perfekt temeratur når du skal blande det ut. De bruker 2/3 del av kaldt vann og 1/3 del av kokt vann.

ORIGINAL: isahell

om det er bare en sjelden gang han får mme, vil jeg anbefale deg nans ferdigblandede. Pakker på 200 ml som er lett å ta med overalt. En pakke sånn og en flaske du vet han liker, flasken i micro eller varmet i vannbad (det fikser en cafe), og maten er klar til servering :)

amen, det går kjempe bra det [:)]

Man skal ikke blande mme på forhånd, for det dannes farlige bakterier.

Jeg har kokt avkjøt vann i flasken og har med termos med vann. Blander det 40-60 ca til det er passe temp og blander i pulveret.

http://www.amazon.co.uk/Avent-Thermabag-Insulated-Bottle-Bag/dp/B0012CVHQ6

Sånn har jeg. Holder seg varmt i opp til 4 timer .

ORIGINAL: My_

Man skal ikke blande mme på forhånd, for det dannes farlige bakterier.

Jeg har kokt avkjøt vann i flasken og har med termos med vann. Blander det 40-60 ca til det er passe temp og blander i pulveret.

Jeg har også hørt det, men i min bok om baby står det at du godt kan blande ferdig flasker med mme, så lenge du setter det i kjøleskap og ikke står over 24 timer, og du kan ta med deg flasker men at det ikke bør gå over 6 timer før du tar den i bruk.
Jeg lager opp flasker hver morra, da mme er det enneste hun får, det fortalte jeg også til jordmor som mente det var helt greit.
Nå er jeg så heldig at når jeg er i byen går jeg bare innom kjøkkenet på jobb å varme opp flaska i vannbad :)

thermos med kokt vann og puler som er ferdig målt i sånn beholder så det er bare og putte oppi flaska.funker fett ;)

Jeg har kokt vann som er delvist avkjølt til riktig temperatur på termos, og ferdig oppmålt pulver på en liten boks. Oppi med vannet og oppi med pulveret, og vips! MAT[:D] hvis ikke, så kan selvfølgelig som de andre sier: nan ferdigblanda brukes fint[:D]

Jag har kjøpt en avant varmeveske. Den fungerer fordi den håller flaskene varme i 4 timer. så da blander jeg ferdig hjemme. Koker flaskene og koker vannet og blander.
Før jeg hadde vesken så bare spurte jeg om et varmt vannbad.

ORIGINAL: Kleiven

Jeg har kokt vann som er delvist avkjølt til riktig temperatur på termos, og ferdig oppmålt pulver på en liten boks. Oppi med vannet og oppi med pulveret, og vips! MAT[:D] hvis ikke, så kan selvfølgelig som de andre sier: nan ferdigblanda brukes fint[:D]

slik gjør jeg det også, viss jeg ikke bare spør om varmt vann på kafeen, da setter jeg bare flasken oppi og visp så er det klart! syns ikke det er noe stress [:)]

Back
Topp