Dere som gir mme!

Bizarre

Glad i forumet
Har sikkert vert diskutert opp og ned og i mente før, men jeg klarer ikke få med meg alt så jeg skal vere så irriterende at jeg spør IGJEN [8D]
Hvor mye mme lager dere til deres små, og hvor mange flasker drikker de i døgnet.
Hvor mange timer ca. går det mellom hver mating?
Har dere noen faste tider på det?
Her har han til nå fått 120ml pr.måltid og drikker 4-5 flasker i døgnet.
Jeg er litt usikker på om det er nok, så fra i morgen av har jeg tenkt å øke til 180ml (ca.200ml ferdig mme) og se om han kanskje blir litt roligere og mer fornøyd da.
Han skriker ofte etter mat, men han gulper jo også så jeg er usikker på om han skriker fordi han er mer sulten eller fordi han har vondt i magen, er trøtt eller lignende.
Han sovner som regel når jeg holder han og koser litt med han etter måltid, og han er utrolig lite våken generelt, men han kaver en del når han sover i vuggen og jeg må opp ørten ganger å gi han smokken [8D]
Dessuten vil han BARE ligge på magen!
Legger jeg han på ryggen skriker han og det er umulig å få han til å sove [&:]
Flere som har det sånn?

her varierer det veldig hvor mye han spiser og hvor ofte varierer stort sett fra 2-4 timer mellom måltidene på da (han sover hele natta i strekk) jeg lager flasker med 150 ml vann, altså ca 165 ml melk og han spiser mellom 100- 165 ml.

Men har sett i det siste at jeg lurer på om han ikke alltid blir helt mett på 165 ml når det går 3-4 timer mellom så lurer på å begynne å lage flasker med 180 ml vann de gangene det går 3-4 timer mellom.

Her får hun 160 ml med mme. ca 6 flasker i døgnet. er ikke alltid hun drikker opp alt.
går som regel fire timer mellom hver mating, noen ganger tre:)
har begynt å få inn litt mer rutine nå. så blir nesten til samme tid hver dag :)

Sikker på at du skal øke så mye? kanskje prøve med 150-60 først ? og se det ann?

Kanskje han har litt luftsmerter? hu her hadde en del luftsmerter med aventflaskene. når vi bytta til mam så ble det myyye bedre.
gulper en del her og men er bedre med litt gulp enn at hu ikke skal få nok mat [:)]

Her hos meg drikker hun ca 100 til hvert måltid, unntatt morgen og noen ganger kveld (siste måltid før natt) da drikker hun ca 135ml.

Hun er som oftest ikke interessert i mer enn 100, så av og til må jeg tidligere fram med flasken enn andre ganger. går ca. 3-4 timer mellom hvert måltid. Jeg ammer alltid før hun får mme, så jeg håper hun får litt av meg siden jeg ser dere andre gir en del mer enn det jeg klarer å få i henne.... [;)]

Bruker Dr. Brown flaskene, er kjempe fornøyd med de. Sliter lite eller aldri med magevondt! :) Går mellom 5 og 6 flasker i døgnet her!

ORIGINAL: plex

Her får hun 160 ml med mme. ca 6 flasker i døgnet. er ikke alltid hun drikker opp alt.
går som regel fire timer mellom hver mating, noen ganger tre:)
har begynt å få inn litt mer rutine nå. så blir nesten til samme tid hver dag :)

Sikker på at du skal øke så mye? kanskje prøve med 150-60 først ? og se det ann?

Kanskje han har litt luftsmerter? hu her hadde en del luftsmerter med aventflaskene. når vi bytta til mam så ble det myyye bedre.
gulper en del her og men er bedre med litt gulp enn at hu ikke skal få nok mat [:)]

Jeg tenkte å øke såpass mye for å se hvor mye han drikker, og om han stopper av seg selv eller bare drikker til det er tomt uansett om han er mett eller ikke.
Jeg er veldig usikker på hvor mye han egentlig skal ha, og om han skriker av sult eller noe annet.
Så tenkte å teste å se ikveld og iløpet av morgendagen[:)]

Hvor mye mme lager dere til deres små, og hvor mange flasker drikker de i døgnet. Jeg lager med 120ml vann som blir ca 135ml mme til hver måltid. Det varierer hvor mye av måltidet hun drikker men hun drikker ikke over 120 ml. Hun drikker 5-7 måltider pr døgn.
Hvor mange timer ca. går det mellom hver mating? Litt forskjellig, noen ganger går det bare 2 timer og andre ganger 3-4 timer. Natten sover hun gjennom og da går det som regel 7-8 timer.
Har dere noen faste tider på det? Ikke egentlig, men er jo sånn "ca.timer"...er en slags rutine det og [8D]
Her har han til nå fått 120ml pr.måltid og drikker 4-5 flasker i døgnet.

Mini gulper hun også, jeg bruker å "pause" under matingen og sette henne opp for å rape. Det er når hun raper det som oftes kommer gulp. Noen babyer er bare gulpe babyer. Det har noe med at lukke muskelen ikke er ferdig utviklet å gjøre og den stabiliserer seg jo etterhvert. Uansett så prøver jeg å mate henne etter at hun har gulpet og om hun ikke vil ha mer så snur hun hodet vekk fra flasken.

Har du prøvd å svøpe han med et teppe mens han ligger i vuggen? Slik at han ikke får mulighet til å kave? Hjelper ofte her i hvertfall [:)]

Back
Topp