Dere som gir mme

Feb10Mai11Apr19

Elsker forumet
Hvor mange ml gir dere ved hvert måltid? og hvor mye spiser baby???

Hmmm... snakket med en helsesøster som mente 60 per måltid er nok[&:] gutten vår har fått det samme som deg. Har nå prøvd å gi han bare 60 da han skulle ha mat Meeen jeg føler det er veeldig lite og feil...Han er 2 mnd og har lagt på seg ca 2 kg siden fødselen.... Er han stor da?? Veier 5 kg nå[&:]

Han spiser mellom 6-8 måltider i døgnet... mat ca hver tredje time. Han er veldig våken, nysjerrig og ganske kvikk.
ORIGINAL: mariannnilsen

får ca 4 måltider med 125 ml og ett kveldsmåltid med ca 160 ml i døgnet

ORIGINAL: blåbæret

Hmmm... snakket med en helsesøster som mente 60 per måltid er nok[&:] gutten vår har fått det samme som deg. Har nå prøvd å gi han bare 60 da han skulle ha mat Meeen jeg føler det er veeldig lite og feil...Han er 2 mnd og har lagt på seg ca 2 kg siden fødselen.... Er han stor da?? Veier 5 kg nå[&:]

60 ml høres veldig lite ut ja .. synes du skal gi til han blir mett jeg .. noen barn spiser mer enn andre .. nei 5 kg er ikke stort .. Julie er 5,2 kilo og er litt over 2 mnd , og ho ligger litt under gjennomsnittsvekt ifølge helsestasjon..synes ikke du skal tenke så mye på vekta , så lenge han legger på seg og er fornøyd[;)]

jeg blander alltid 150 ml !! selvom hun ikke alltid spiser så mye :)

Vil jo ikke at han skal gå sulte og 60 fikk han når han var nyfødt[&:]
Vil jo ikke tenke på vekten hans men måten hun sa det på fikk jo meg til å tenke. Hun kunne vel like gjerne sagt hun syns han var stor eller noe..

Trodde at 125-150ml var normalt når de var 2 mnd...er jo det som står på pakken og

Gjør han og egentlig:)
ORIGINAL: *LinnOgAlexander*

Jeg lager av 150 ml vann, blir vel ca 165 ml, han drikker mellom 80 og 150 ca[:)]

ORIGINAL: juneb

jeg blander alltid 150 ml !! selvom hun ikke alltid spiser så mye :)

[:)]

ORIGINAL: blåbæret

Vil jo ikke at han skal gå sulte og 60 fikk han når han var nyfødt[&:]
Vil jo ikke tenke på vekten hans men måten hun sa det på fikk jo meg til å tenke. Hun kunne vel like gjerne sagt hun syns han var stor eller noe..

Trodde at 125-150ml var normalt når de var 2 mnd...er jo det som står på pakken og

står på bv at 5,5 kg er gjennomsnittsvekten for gutter når de er 2 mnd , så han er absolutt ikke stor , og hadde han vært det , synes jeg det er feil at hs mener man skal "slanke" barn ..
vi fikk beskjed av fysioterapauten når gutten vår var 4 mnd at han ikke burde spise seg mett , for han var så tjukk .. han var ikke det , han lå helt på snittet .. vi hørte absolutt ikke på ho , og han er under gjennomsnitt på vekt nå alikevel , men helt perfekt for oss[:D]

Ååh det er beroliggende:) Tusen takk for at du skrev det mariannilsen[:)]

Syns det er frekt av dem å si slikt da! Er stygt sagt til foreldre.. for jeg tror det vet at de treffer oss mitt i hjerteroten!!

For all del, gutten må jo få mat så han blir mett!!
Blir forskrekka over hvor mye rart helsesøstrene rundt omkring sier[:'(]
Ronja er nesten 6 kg nå og snart 3 mnd, og hun er ikke stor altså.
Uansett, en baby kan da vel ikke bli for tjukk? [8|]

Ja de sier såå utrolig mye rart og frekt innimellom.
Fin vekt på henne da:):)
De kan nok ikke bli for tjukk tror eg...alle har jo sin egen kurve- men de skal jo sammenligne det med det som er "normalt". Men hva er normalt da??
ORIGINAL: siljegulli

For all del, gutten må jo få mat så han blir mett!!
Blir forskrekka over hvor mye rart helsesøstrene rundt omkring sier[:'(]
Ronja er nesten 6 kg nå og snart 3 mnd, og hun er ikke stor altså.
Uansett, en baby kan da vel ikke bli for tjukk? [8|]

Back
Topp