Dere som gir MME, kan dere svare meg på noe?

jente 92

Elsker forumet
Jeg har siden gutten min ble født for 2 uker siden pumpet meg og gitt det på sonde på sykehuset og flaske her hjemme, han tar ikke puppen. Men melkeproduksjonen min har gått litt ned og han spiser så mye så har ikke nok melk til han. Har derfor kjøpt inn erstatning til han.

Men hvordan gjør dere det for å tilberede det fortest mulig?

Vi har kokt vann på stor brusflaske stående, også koker vi litt vann. Så blander vi bare ferdig kokt og nykokt til passe temp og har i pulveret.. Tar max 1minutt :)

Kokte opp vann og hadde i flasker klart i kjøleskapet - finner fort ut hvor mange sekunder man trenger i mikro for at det skal bli helt passe... Så har man i pulveret... Ferdig på under minuttet

Koker opp vann, har det i en mugge i kjøleskapet. Heller i flasken og varmer i micro. Forhåndsfyller mme-doserer med pulver som jeg heller i.

Hadde ferdig kokt vann stående, og blandet med nykokt til rett temperatur før vi hadde i pulver. Etterhvert lærte vi oss hvor mange ml av hver vi skulle ha i for at det skulle bli perfekt. Brukte også steketermometer (nytt for anledningen) til å verifisere at det ble rett temperatur.

Ang å øke melkeproduksjon så fikk jeg det aldri helt til, men kom på etter noen måneder at det jeg burde gjort var å lage flaska litt for varm helt fra starten, og så amme noen minutter på hvert bryst til flaska var passe. Da får man stimulert brystene til å produsere mer, uten å "sulte" barnet.

Vi har vannkoker som man kan varme opp til 40 grader. Koker opp en liter etter et måltid som blir kaldt til neste gang og da kan man resten av dagen bare varme det opp til 40 grader. Den vi har er fra Philips, vet at andre merker også har. Kunne aldri tenkt meg å ha det på annen måte. Temperaturen er alltid helt perfekt.

Koker opp vann og Har i flasker i kjøleskapet.
Når set er på tide med mat tar jeg et lirer mål med kok varmt vann fra springen og setter flasken oppi.
Tar ca 5 min til den er ferdig og i mellomtiden siffer jeg bleie. Når jeg kommer inn så kjenner jeg på den og har i pulver :)

Back
Topp