Dere som gir mme... hvor mye ?

Mina Viela

Blir kjent med forumet
Lurer på hvor mye i hver flaske og hvor mangle flasker dere gir sånn ca.

Varierer det veldig hvor mye babyen drikker de forskjellige dagene?

Babyen er 3-4 måneder :)

200ml til hvert måltid. han får 3 flasker og ammes 2 ganger.
tenker det samme om man gir kun mme. altså 5 måltid=5 flasker.

her spiser han hver 3.-4. Time og da får han ca 150ml. Han får vel ca 7 måltider om dagen og er 3 1/2 måned. HS sa på 3 måneders kontroll at jeg godt kan begynne med litt fast føde, men vil vente til han er ca 4 måneder siden han sliter med magevondt til tider....

Her har mini blitt 3 måneder, spiser 4-5 måltider i døgnet med 150 ml. De siste to ukene har det vært 4, men de siste to dagene har han spist 5 måltider.

Lillejenta her spiser ca hver tredje time. Ikke like ofte på natta og morgenen. Hun spiser mellom 100- 180 per gang, siste matingen før hun legger seg får hun litt grøt. Men hun har ikke helt skjønt det med spising ennå, så det blir ikke veldig mye grøt;) 

Monsim skrev:
her spiser han hver 3.-4. Time og da får han ca 150ml. Han får vel ca 7 måltider om dagen og er 3 1/2 måned. HS sa på 3 måneders kontroll at jeg godt kan begynne med litt fast føde, men vil vente til han er ca 4 måneder siden han sliter med magevondt til tider....

Bare ne liten ting som skjedde her. Vi gir en liten smaksprøve av grøt til gutten vår.(1 toppa ss med pulver og spedd ut til litt tynn grøt, renner sakte av skjea) Og etter det så er magen bedre. Her var problemet at han sleit med å bæsje. Nå skjer det hver dag. Jeg blander inn en skvett sviskesaft med grøten.

Men av  drikke. Vi blander 180 ml til hvert måltid. Blir jo ca 200-210 ml eller no etter pulveret er i. Men etter grøten lager vi 120 ml. Han spiser det han føler for. Noen ganger er det en liten skvett igjen. 5 flasker i døgnet.

Vi gir 180 ml og han spiser gjerne hver 3-4 time på dagen, men kun et måltid på natten. Det hender han får 200 ml til kveldsmat, hvis det er en stund siden forrige måltid, da sover han litt lengre før han blir sulten. Men jeg tror kanskje jeg skal forsøke med litt grøt på kvelden i håp om at han kan sove enda lengre. Han nærmer seg 4 mnd, så lenge jeg ikke ammer så er det vel bare å prøve? :)

Her lages det 5 flasker med 180 ml vann i døgnet, men han spiser ikke alltid alt. Han får et par skjeer med smaksprøvegrøt (tynn grøt på små skjeer) og litt pupp på natta i tillegg, men det er ikke mye mat i noen av delene.

Back
Topp