Dere som gir mme- bæsjespørsmål!!

Allea

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Dere som gir mme-hvor ofte bæsjer babyen? Hvordan ser den ut? Guttene bæsjet ca 1 gang om dagen da vi brukte Hipp,men følte de ble ikke mett med det merket. En del luft i magen og.. Gikk over til Nan,og nå kan det gå både en og to og tre dager mellom hver bæsj. Og i mellomtiden virker det som de jobber og plages med bæsjen... Mye luft i magen har de og. Og fargen på bæsjen er mørk militærgrønn ca ;) og en seig masse...
Vi gir en teskje malt på 125 ml en gang om morgenen og en om kvelden. Er det lite kanskje? Hvor mye malt gir dere? Og har dere prøvd ulike merker mme??
De virker hvertfall mer mett på Nan..

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Jeg gir hipp, når du sier det så virker det kanskje som den ikke metter men han fikk så vondt i magen av nan å har ikke turt prøve igjen. Tenkte kanskje prøve en flaske nan og resten hipp å øke men vet ikke om det går. Her er det avf en gang om dagen nå på hipp, skifter mellom gult å litt grønt innimellom. Virker som det er mer grønnt når han sliter mer med å få det ut.

❤gutt født 27/6❤

Ang malt, brukte vi en periode her hvor han var veldig treg, litt i hver flaske å da ble det bedre etter hvert å da kuttet jeg ned til 1 ts ikke helt full på morgen å så stoppet jeg, bruker fortsatt om jeg ser han sliter. En venninne som fødte for 4 år siden fikk beskjed om å gi litt på en ts forebyggende i en flaske, men det er så forskjellige meninger om det så jeg prøvde meg bare frem til å se hva som hjalp på mitt barn. Det sies at det kan gi mer luft også men dette er også forskjell, må finne ut hva ditt barn tåler :)

❤gutt født 27/6❤

Dere som gir mme-hvor ofte bæsjer babyen? Hvordan ser den ut? Guttene bæsjet ca 1 gang om dagen da vi brukte Hipp,men følte de ble ikke mett med det merket. En del luft i magen og.. Gikk over til Nan,og nå kan det gå både en og to og tre dager mellom hver bæsj. Og i mellomtiden virker det som de jobber og plages med bæsjen... Mye luft i magen har de og. Og fargen på bæsjen er mørk militærgrønn ca ;) og en seig masse...
Vi gir en teskje malt på 125 ml en gang om morgenen og en om kvelden. Er det lite kanskje? Hvor mye malt gir dere? Og har dere prøvd ulike merker mme??
De virker hvertfall mer mett på Nan..

Min Markus får Nan, den som skal forhindre melkeallergi. Her går det så og si alltid 2 dager mellom bæsj. En gang hadde vi 3 dager imellom(da var jeg stressa!), da kom det en monsterbæsj med sånn mørk militærgrønnfarge som du skriver;) Har også hatt lysere grønn og litt gulgrønn, myye klumper, og så og si ingen klumper. Varierer endel.

Vi tar en dæsj malt i alle flaskene han får, 4-5(90/120ml) flasker til døgnet. En dæsj vil vel si en teskje som dyppes 1/3 i malten. Er mye promp her også, muligens maltens skyld. Han prompet enda verre når vi forsøkte hipp!:( Og virket som han hadde litt ubehag også. Itillegg gulpet han som en gal! Er mindre gulp og ikke synlig luftsmerter på nan. Hipp gav også 2 dagers mellomrom på bæsjebleiene. Lengste sovestrekket han har hatt er på 7,5 time(skjedd en gang), det var på nan. Så selv om nan er dyrere, så bruker vi den.

Vi gir hipp med en teskje malt i på natten. Helsesøster sa det var viktig at han bæsjet hver dag, så derfor får han i hver flaske. Han får mest morsmelk om dagen, så derfor varierer bæsjen en del avhengig av hvor mye mme han får.

Han promper voldsomt, så kanskje det er malten eller hipp'en som gjør det. Det har jeg ikke tenkt over. Han har ikke vondt i magen, så jeg har ikke bekymret meg så mye.

Mini virker mett av hipp her, men nå har jeg ingenting å sammenligne med annet enn mm (som han ikke blir skikkelig mett av).

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Heisann :) hvis de plages MYE med magen, så kan det hende at de ikke tåler de melkesortene.. Søsteren mine sine unger reagerte på både hipp og nan.. De måtte få MME på resept

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Takk for svar og tips :) Prøver oss på Hipp igjen og ser om magen blir bedre :) En blir jo så bekymret når disse små baler med et eller annet...

Når en gir mme så skal de ha en bæsjebleie i døgnet ;)

Minsten her har som oftest en per døgn , men kan og gå to dager. Bæsjer som oftest gult, av og til litt kornete. Han får Nan. Har kolikk, så har ikke visst om det er erstatningen som gir han magevondt eller flaskene. Nå har vi da byttet flasker, og det ser ut til at magen begynner å bli mye bedre :)

Når en gir mme så skal de ha en bæsjebleie i døgnet ;)

Minsten her har som oftest en per døgn , men kan og gå to dager. Bæsjer som oftest gult, av og til litt kornete. Han får Nan. Har kolikk, så har ikke visst om det er erstatningen som gir han magevondt eller flaskene. Nå har vi da byttet flasker, og det ser ut til at magen begynner å bli mye bedre :)
Hvilke flasker har du brukt da,og hvilke skiftet du til?

Her får hun apoteket sin nan, og bæsjer militærgrønt som en skrev tidligere.. Bæsjet gult før jeg gikk over til mme. Hvordan har det seg at barn som får samme erstatning får så ulike farger? Bør jeg være bekymret for at den er grøn?

Her får hun apoteket sin nan, og bæsjer militærgrønt som en skrev tidligere.. Bæsjet gult før jeg gikk over til mme. Hvordan har det seg at barn som får samme erstatning får så ulike farger? Bør jeg være bekymret for at den er grøn?
Har lest meg litt opp på mme nå,og det er helt vanlig at fargen på bæsjen er grønnsvart og lukter litt råttent.. ;)

Har lest meg litt opp på mme nå,og det er helt vanlig at fargen på bæsjen er grønnsvart og lukter litt råttent.. ;)

Eg har bytta fra hypoallergic versjonen fra NAN til vanlig NAN 1, då blei bæsjen gul igjen:-) hehe

Grønn bæsj og HIPP her :P
Han har muligens kollikk i tillegg til KISS så det er vanskelig å si om luften/ magevondten er mme'n sin feil.
Vi skal i allefall over til Collett nå som vi har brukt om den siste pakka med HIPP.
Hører de som sliter med magevondt ofte blir bedre på Collett. :)
Har noe med at kumelkproteinet i den er spaltet i motsetning til de andre variantene.

Her bæsjes det minimum 1 gang or dag, av og til 2. Gir Småfolk mme, og har ikke malt i melka annet enn hvis han tydelig sliter med å tømme magen. Fargen i bleiene er sennepsgul-ish.

Back
Topp