Dere som gir MM på flaske...

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Sånn ca hvor mye spiser en baby på 6 uker pr måltid? Har nettopp begynt å pumpe meg litt på kvelden for å samle opp og fryse til situasjoner der mannen må mate :) Og for å prøve å øke produksjonen :)

Men kan være greit å vite hvor mye han evt skal varme opp for ett måltid :P

Pumper litt her også innimellom om jeg må ut. Da spiser han mellom 60-80 ml med mm :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Min lille spiser jo mme da... Men da lager jeg 150=170 ferdigblandet og det hender hun drikker opp alt... Men lille er nok litt glupsk, men sover deretter :)

Når dere er ute på noe, hvordan varmer dere melka da?

Jeg gir kun mme, så den kan jo varmes i Mikro. Det er alltids en Mikro i nærheten. Men veldig ofte tar jeg med kokende vann i en flaske, legger den i en sånn termopose, da er den somregel perfekt når det er tid for mat igjen. Da har jeg med pulver vedsiden av.

Men morsmelk skal jo varmes i vannbad, da hadde jeg prøvd å skaffe meg en kopp med kokende vann og satt flasken i den. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jenta mi får 120 ml ved hvert måltid.

Min spiser en full flaske, ca 120 ml, om kvelden. Om det er MM spiser han litt mindre. Om dagen spiser han også litt mindre måltider.

Min fikk i går av pappan da jeg var ute med jentene. Da hadde jeg pumpet 120 ml og alt gikk ned i en fei. Hun var 12 dager i går... Jeg kom hjem da de var ferdige og hun ville ha brystet også ;)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Jeg gir kun mme da, men lillemann på snart 10 uker spiser 180 ml :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Jeg gir kun mme, så den kan jo varmes i Mikro. Det er alltids en Mikro i nærheten. Men veldig ofte tar jeg med kokende vann i en flaske, legger den i en sånn termopose, da er den somregel perfekt når det er tid for mat igjen. Da har jeg med pulver vedsiden av.

Men morsmelk skal jo varmes i vannbad, da hadde jeg prøvd å skaffe meg en kopp med kokende vann og satt flasken i den. :)

Oj. Visste ikke at mm skulle varmes i vannbad. Her har vi varmet opp i mikro. Er det noen spesiell grunn til det?

Her kastet vi mikroen langt utpå tunet for et par år siden. Sambo jobber som spesialisert teknikker og er ofte på større fjøs (samdrift) Flere av bøndene har kuttet ut oppvarming av melk til kalvene i mikro etter at dem ble svekket og syke. Mikroen reduserer næringsstoffene i mat og drikke. Eneste den egner seg til er som flaskesterilisator. Men meg om det :p

Her kastet vi mikroen langt utpå tunet for et par år siden. Sambo jobber som spesialisert teknikker og er ofte på større fjøs (samdrift) Flere av bøndene har kuttet ut oppvarming av melk til kalvene i mikro etter at dem ble svekket og syke. Mikroen reduserer næringsstoffene i mat og drikke. Eneste den egner seg til er som flaskesterilisator. Men meg om det :p

Hehe, tror det er det vi bruker microen til. Og når mor er/var dausliten etter jobb, aleine hjemme med 4 åringen så ble det fjordlandgrøt til middag :p

Jeg varmer først opp vannet i mikroen og så tilsetter jeg pulver. men kunne ikke levd uten. For steriliserer flaskene der også.

Back
Topp