Dere som gir mm på flaske innimellom

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hvilken flaske bruker dere ?

Mini vil ikke ta flaske i det hele tatt.. Men hadde tenkt å finne på noe med storesøster alene snart og da må jo pappaen kunne gi flaske.

Trenger derfor tips.
 
Jeg gir både mm og mme på flaske, bruker Medela sin Calma smokk, den er ganske lik puppen og babyen blir ikke sugeforvirra når du bruker den. Liker også Avent sine flasker, men hvis du vil bytte på flaske og pupp så er kanskje Medela Calma sin best.
 
Jeg gir både mm og mme på flaske, bruker Medela sin Calma smokk, den er ganske lik puppen og babyen blir ikke sugeforvirra når du bruker den. Liker også Avent sine flasker, men hvis du vil bytte på flaske og pupp så er kanskje Medela Calma sin best.

Har prøvd medela sin nettopp pga det. Har prøvd fire ganger, men er jo hylgrining under hele måltidet. Han har spist opp til slutt, men roer seg ikke ned før han får litt pupp..
Avent har vi ikke prøvd.
 
Har du prøvd koppmating? Noen barn tar ikke flaske, og da må man jo nesten bare ta med babyen, og evt. pappaen så puppen kan være i nærheten. :)
 
Har prøvd medela sin nettopp pga det. Har prøvd fire ganger, men er jo hylgrining under hele måltidet. Han har spist opp til slutt, men roer seg ikke ned før han får litt pupp..
Avent har vi ikke prøvd.

jeg bruker flaske en del for å avlaste puppene og gi mme når jeg har for lite. Calma har fungert veldig bra her og det virker ikke som hun blir forvirret av den (selv om amminga har vært og er vanskelig i utgangspunktet). Er det du eller pappaen som har forsøkt med flaske? Kanskje det er enklere hvis han prøver siden han ikke lukter pupp og morsmelk på samme måte?
 
Anbefaler mam anti kolikk flaskene :) de er veldig gode
 
Jeg bruker avent sin, har bare prøvd et par dager, men veldig fornøyd så langt :) han har fått mm på flaske 1-2 ganger om dagen og pupp ellers, godt at pappaen kan mate litt innimellom også, han synes det er veldig koselig å få mate han :):Heartred
 
Fikk han til å drikke fra avent sin uten for mye klaging.

Hvor mange ml drikker deres babyer forresten? Og hvor gamle er de.
 
Min er 4 uker på mandagen neste uke.
Leste på nett at fra 1 mnd så skal de ha rundt 800 ml dagen, og fra 80-120 ml per måltid. Så har gitt han mellom 80-100 :)
 
Back
Topp