Dere som gir minifom!

Imsa

Betatt av forumet
Minifom skal jo gis før hvert måltid - men hva definerer dere som et måltid? Frøkna mi spiser gjerne i 5-10 min, så kan vi ha en pause på 15-30 min før hun vil ha mer. Ville dere regnet dette som samme måltid, eller har ikke dråpene virkning lenger da?
 
ville tenkt det var et måltid så lenge det ikke går mer enn 1 time mellom pausene.. men jeg vet ikke:S
 
Min mann som er pharmasøyt sa at den aktive ingrediensen i minifom har best virking på luftsmerter hvis baby'en får det i midten av måltidet eller etter så vi gir mens hun spiser med sprøyte og tenker ikke så mye mer over det :)

Dette er jo ikke noe som skal gis 10 ganger om dagen heller :D
 


Shadow skrev:
Min mann som er pharmasøyt sa at den aktive ingrediensen i minifom har best virking på luftsmerter hvis baby'en får det i midten av måltidet eller etter så vi gir mens hun spiser med sprøyte og tenker ikke så mye mer over det :)

Dette er jo ikke noe som skal gis 10 ganger om dagen heller :D



står jo at det skal gies før hvert måltid? Jeg regner alt innenfor 1-1,5time som samme måltid!:)
 
eg spurte barnelegen idag og han mente 3 timer i mellom e godt nok...for her spise min kanskje hver 2 time og det blir vel mye..det mente  han og.. så regn hver 3 time selv om barnet spise oftere... og ikke gi i flere uker.. gi en ukes tid og se..hjelpe det ikke så må en gå te legen med barnet og få det sjekka mente han.. 
 


sicret skrev:
eg spurte barnelegen idag og han mente 3 timer i mellom e godt nok...for her spise min kanskje hver 2 time og det blir vel mye..det mente  han og.. så regn hver 3 time selv om barnet spise oftere... og ikke gi i flere uker.. gi en ukes tid og se..hjelpe det ikke så må en gå te legen med barnet og få det sjekka mente han.. 


men hva om dt hjelpe ?skal man slutte å gi fordiom?
 


pofffff skrev:


sicret skrev:
eg spurte barnelegen idag og han mente 3 timer i mellom e godt nok...for her spise min kanskje hver 2 time og det blir vel mye..det mente  han og.. så regn hver 3 time selv om barnet spise oftere... og ikke gi i flere uker.. gi en ukes tid og se..hjelpe det ikke så må en gå te legen med barnet og få det sjekka mente han.. 


men hva om dt hjelpe ?skal man slutte å gi fordiom?

han sa at hvis det funke så ska du ikke gi mer enn en uke.. så må du ha pause.. dette e ikke noe du ska bruke  hele tiden over lang tid.

 


sicret skrev:


pofffff skrev:


sicret skrev:
eg spurte barnelegen idag og han mente 3 timer i mellom e godt nok...for her spise min kanskje hver 2 time og det blir vel mye..det mente  han og.. så regn hver 3 time selv om barnet spise oftere... og ikke gi i flere uker.. gi en ukes tid og se..hjelpe det ikke så må en gå te legen med barnet og få det sjekka mente han.. 


men hva om dt hjelpe ?skal man slutte å gi fordiom?

han sa at hvis det funke så ska du ikke gi mer enn en uke.. så må du ha pause.. dette e ikke noe du ska bruke  hele tiden over lang tid.




http://www.felleskatalogen.no/medisin/minifom-glaxosmithkline-consumer-healthcare-ab-561553

måtte google, for det har jeg aldri hørt om før, og her står det : 
"

Dosering: 

Dråper: Ved 3-månederskolikk gis 10 dråper før hvert måltid. Behandlingen pågår så lenge tegn til kolikkbesvær foreligger."


 
eg og lure litt på kor lenge man ska gi, når det funke..?
 


pofffff skrev:


sicret skrev:


pofffff skrev:


sicret skrev:
eg spurte barnelegen idag og han mente 3 timer i mellom e godt nok...for her spise min kanskje hver 2 time og det blir vel mye..det mente  han og.. så regn hver 3 time selv om barnet spise oftere... og ikke gi i flere uker.. gi en ukes tid og se..hjelpe det ikke så må en gå te legen med barnet og få det sjekka mente han.. 


men hva om dt hjelpe ?skal man slutte å gi fordiom?

han sa at hvis det funke så ska du ikke gi mer enn en uke.. så må du ha pause.. dette e ikke noe du ska bruke  hele tiden over lang tid.



http://www.felleskatalogen.no/medisin/minifom-glaxosmithkline-consumer-healthcare-ab-561553

måtte google, for det har jeg aldri hørt om før, og her står det : 
"

Dosering: 

Dråper: Ved 3-månederskolikk gis 10 dråper før hvert måltid. Behandlingen pågår så lenge tegn til kolikkbesvær foreligger."



sånn eg tolka..det blei ikke helt kloke på det siden eg aldri har brukt dette før..men han sa hvis det funke og han ikke har mageknipe og alt ser normalt ut igjen så skulle en stoppe etter en uke eller noe også se... det e jo hvis det ikke e tegn te kolikk..var sikkert det han mente.. at hvis det ikke e mer tegn te kolikk - mageknip så ska en ikke gi dette mer enn en uke. starte det igjen så må en jo gi det..men en skal ikke bruke det når det ikke e kolikk e.l.

 
Sikkert noe sånt for her merker vi jo effekt men vi mærker fortsatt noe til kolikken, så så lenge det er slik så fortsetter jeg:)
 
Back
Topp