Dere som gir middag.

Mamma til 2

Glad i forumet
Brage vil ikke ha middagsglass han. Tenkte å prøve å mose kokte grønnsaker idag å se om han har lyst på det. Men har ikke så mye spennende i skapet her. Går det bra med gulrøtter, potet og brokkoli?

Hva blander man ut mosen med, litt av kokevannet med en klatt smør har jeg hørt eller mme?
Kommer til å lage en flaske mme uansett viss ikke han liker grønnsakene.

johannes spiser kun de med mye tomat i han... hipp sin med pasta, tomat og squash er favoritten=)
du kan jo bare blande i kokekraften fra grønnsakene... erfaringsmessig så liker han de jeg syns smaker litt.. hvitløk er oxo en stooor hit her altså.. kan jo ikke bruke noe særlig krydder..[8|]

ORIGINAL: sneipen peipen

johannes spiser kun de med mye tomat i han... hipp sin med pasta, tomat og squash er favoritten=)
du kan jo bare blande i kokekraften fra grønnsakene... erfaringsmessig så liker han de jeg syns smaker litt.. hvitløk er oxo en stooor hit her altså.. kan jo ikke bruke noe særlig krydder..[8|]

Du kan bruke alt mulig slags krydder. Bare ikke salt.

Takk for svar. Da prøver jeg med litt grønnsaker idag så får jeg prøve å teste ut Hipp sine en dag. Hver gang jeg har vært på butikken er de alltid tomme for Hipp sine middagsglass. Har bare prøvd Nestlè til nå og de har ikke vært populære.

jeg ville tatt litt olje oppi. helst raps olje. istedenfor smør.
Smør inneholder mye salt..

og hvis han ikke liker middag ville jeg startet med EN grønnsak.. og gitt han det samme noen dager framover..

middag er ikke søtt sånn som alt annet de har spist fram til nå..

derfor trenger de litt mer tilvenning..

Jeg hadde f.eks startet med most gulrot, litt olje og noe urter.

Back
Topp