Dere som gir kald nutramigen/mme til ungene

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Altså...snuppa er 2 år men skal fortsatt ha nutramigen, og jeg har bare tatt kaldt vann fra springen og blanda i pulveret og rista. Men ser nå på instruksjoner at man skal blande i pulveret når vannet er varmt pga da drepes bakteriene! MEEEN må jeg da blande med varmt vann og sette i kjøleskapet da? Tungvindt!!

Vet ikke svaret på spm ditt... Men måbare tipse at det er en smule enklere med Neocate... Som skal blandes i kaldt vann. Gjelder ikke de minste, men den typen sønnen min har nå (han er to) kan man blande med kaldt vann.;-) kommer i porsjonspakninger, veldig lettvint;-)

Jeg har blandet nutramigen i kaldt vann, gjør det fortsatt noen ganger. Men det er kokt vann som har stått i kjøleskapet, så regner med at bakteriene er døde i og med at vannet har vært kokt.

Er ikke den kokingen for å drepe bakteriene i vannet?
For man tåler jo springvann når man er 2.

Jeg leste på en tråd at det varme vanet dreper bakteriene i mme pulveret!!

Skrulla86 skrev:

Er det bakterier i MME-pulver?
Jeg trodde man kokte vannet for å bli kvitt bakteriene som kunne være i drikkevannet.

Tøsa skrev:

Skrulla86 skrev:

Er det bakterier i MME-pulver?
Jeg trodde man kokte vannet for å bli kvitt bakteriene som kunne være i drikkevannet.

Man koker vatnet for å drepe bakterier i det, men det kan også vera bakterier i mme-pulveret og derfor skal det blandes ut i minimun 40/50 grader(helst 70 grader).

når hun er 2 år så tåler hun de bakteriene.... det gjelder små babyer

du blander opp med kaldt vann å så setter i kjøleskapet. når en flaske skal brukes varmes den opp i vannbad/micro for så å drikkes.. slik gjør vi det iallefall. han tåler ikke melkeproteiner så vi bruker nutramigen aa

Back
Topp