Dere som gir flaske

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvor lenge koker dere flaskene og vannet? Hva er anbefalt? Det står ”den første tiden”, blant annet men det sier meg ikke så mye. Det er ikke noe problem for meg å gjøre det så jeg er ikke ute etter å slutte fortest mulig, jeg bare lurer. Lille er 3 måneder i dag.

Jeg kokte det til frøkna var ca 6mnd, da var hun rundt på gulvet og puttet ting i munnen, så da begynte vi å vaske det i maskinen :)

Til de er så store at de farter rundt på gulvet. 4 - 6 mnd. :-) Men husk at de aller fleste steder er det veldig god vannkvalitet så det er nok ikke krise om du glemmer det hvis du har vasket godt.

Til de er så store at de farter rundt på gulvet. 4 - 6 mnd. :) Men husk at de aller fleste steder er det veldig god vannkvalitet så det er nok ikke krise om du glemmer det hvis du har vasket godt.

Glemme det kommer jeg ikke til å gjøre :)

Kommer nok til å sterilisere til ihvertfall 6 mnd, selv om lille allerede smaker på alt hun komner borti (8,5 uker). Syns nesten det er lettere (og ikke minst kjappere) å hive flaskene i sterilisatoren enn oppvaskemaskinen.

Kommer nok til å sterilisere til ihvertfall 6 mnd, selv om lille allerede smaker på alt hun komner borti (8,5 uker). Syns nesten det er lettere (og ikke minst kjappere) å hive flaskene i sterilisatoren enn oppvaskemaskinen.

Men vasker du de ikke først? Vi vasker i oppvaskmaskinen også steriliserer.

Men vasker du de ikke først? Vi vasker i oppvaskmaskinen også steriliserer.

Joda, vasker de først. Men det har jeg hørt man bør gjøre før man tar de i oppvaskemaskinen og (om det er nødvendig vet jeg ikke).

Joda, vasker de først. Men det har jeg hørt man bør gjøre før man tar de i oppvaskemaskinen og (om det er nødvendig vet jeg ikke).

Jeg vasker kun for hånd med zalo og skikkelig varmt vann før jeg putter de i mikrosterilisatoren.

Vi var hos barnelege for en stund siden og da spurte jeg om dette. Fikk beskjed at god hygiene og vask i varmt vann holdt i massevis. De bakteriene som trenger koking i flere minutter har vi ikke i Norge. Og at vannkoker er godt nok. Steriliserer innimellom og om de har blitt liggende lenge og blitt litt "sure" fikk jeg beskjed om.

Back
Topp