Dere som gir flaske..

JemimasBaby

Augustbaby 2013
..(uansett mm eller mme) ca hvor mye drikker gullungene pr måltid? Og hvordan kombinerer dere dette med grøtmåltider? Hvilke flasker syns dere fungerer best?

..(uansett mm eller mme) ca hvor mye drikker gullungene pr måltid? Og hvordan kombinerer dere dette med grøtmåltider? Hvilke flasker syns dere fungerer best?

Her drikker hu 150-180 ml mme. Vi gir grøt morgen og kveld, da får hun mme etter grøt. Ca 90-120 ml. Vi bruker avent og bambino, liker begge :)

Her drikker han 180-250 ml mme. Grøt på formiddagen og kvelden og mme etter måltidet da går det alt fra 30 ml til 150. Vi bruker avent og mam, liker mam flaskene best :-)

Mini født 02.09.13 (termin 28.08.13)

Hvor mye MME drikker de totalt i døgnet i tillegg til grøten?

Her drikker min maks 150 mm på flaske. Tror det bare har skjedd et par ganger. Når får hun ikke flaske så ofte da men prøvet å øve sånn innimellom! Nå er hun veldig småspist og da;) synest det er vanskelig med melk til grøten. De anbefaler jo at barn som får mm skal ha litt mm før de spiser grøt... Det endte alltid i at hun nesten ikke ville ha noe grøt. Så har kuttet ut det. Så hun har normalt sett fått mm 1 times tid før vi spiser grøt. Men er ikke kommet lengre enn at hun spiser en knapp halv av en halv porsjon:D

Hmm.. Det ante meg at jenta mi var småspist oppi all den trøblete amminga ja, men nå blei jeg hakket meir bekymra. Har nok en gang prøvd å bytte ut pupp med flaske, men ho drikker bare 20-30ml, og halvparten blir sølt ut! :( Heldigvis får jeg til amminga en gang i blant i løpet av dagen + natta, men har mest lyst til å gi opp. Men tør ikke helt når ho ikke klarer flaska bedre :/

Sniker fra september. Klompen her er 4 mnd i morgen, og har drukket 220 ml mme i Ca 3 uker nå. Begynte å måtte ha hver 3 time og da begynte jeg så smått med grøt. Prøver å gi til lunsj og kvelds, men har ikke så mye rutine enda. Gir som regel kokt vann til. Har fått mme til frokost. Synes det er vanskelig å få det til at han alltid skal få grøt på kvelden. Noen ganger blir det velling, som i kveld.
Når dere gir grøt på kvelden, gir dere da til fast tidspunkt?

Hvor mye MME drikker de totalt i døgnet i tillegg til grøten?

Min drikker rundt 900 ml. Han spiser masse i løpet av en dag. Så vi prøver å gi litt middag for å se om det hjelper på. Han er en stor gutt med stor appetitt...

Mini født 02.09.13 (termin 28.08.13)

.. Og hvordan kombinerer dere dette med grøtmåltider? Hvilke flasker syns dere fungerer best?

Bruker kokt vann til tørstedrikk til grøt. Synes medela eller dr.brown flaskene fungerer best til grøtmåltider da han sitter i newborndelen til Stokke.

Sniker fra september. Klompen her er 4 mnd i morgen, og har drukket 220 ml mme i Ca 3 uker nå. Begynte å måtte ha hver 3 time og da begynte jeg så smått med grøt. Prøver å gi til lunsj og kvelds, men har ikke så mye rutine enda. Gir som regel kokt vann til. Har fått mme til frokost. Synes det er vanskelig å få det til at han alltid skal få grøt på kvelden. Noen ganger blir det velling, som i kveld.
Når dere gir grøt på kvelden, gir dere da til fast tidspunkt?
Her er det som sagt mye tull med amminga, men grøten går stort sett greit. Gir grøt 17.30, koser litt og lar det synke før kveldstell, så amme på soverommet og rett i seng etterpå. Men vi må se ann hvor trøtt ho er! Er ho for trøtt orker ho ikke spise..

Gir ho grøt morgen og kveld også får ho 90-120 ml mme etter grøt, til lunsj tar ho 120-150ml mme, så er det middag og dessert og da får ho vann.. Ho går ikke nok opp i vekt, hadde gått opp ca 800 gr på 6 uker. HS mente at det ikke er så katastrofe enda, men at jeg må følge med litt.
Så jeg må enten prøve å lure mer mme eller grøt til ho i lunsj tider
Vi bruker mam og avent og ho liker begge! :)

Her drikker hun alt fra 50 ml til 160 ml hvert måltid. Får grøt i 9 - 10 tida og et i 7 tida ( Ho legger seg halv 8 - 8 )
Varierer litt med vann eller melk etter grøt å da lager jeg til 30 ml. ( hun spiser mye grøt om jeg har pæremos nedi / avokado ) Så bruker drikke kun til tørste drikk. men til middag får hun melk etterpå fordi hun er i tilvenningsfasen enda

Her drikker mini 180ml mme, til hvert måltid, spiser hver 3-4 time ca. Om kvelden får han grøt mel kl 1930 og 2000, (1 dl grøtpulver og 1 dl vann bruker my den 4mndrs grøten med banan til nestle) ca 1 time senere er d god nattflaske - mme, fra 120 -180 ml

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Vesla vår spiser 5 flasker i døgnet og det varierer veldig hvor mye hun drikker. Stort sett mellom 150-200 ml, men av og til ikke mer enn 90-140 ml.
Vi har bare brukt Avent flaskene og har prøvd forskjellige tutter etterhvert som hun har blitt større, men har gått tilbake til 2'er tutten da hun spiser best med den.

Vi gir ikke grøt, og kommer heller ikke til å gjøre det - men vi har nylig begynt å gi henne smaksprøver på avocado og hun er nesten 5 mnd, så har ikke merka noe spesielt på mme-inntaket pga mat enda. Men det kan jo hende hun drikker mindre etterhvert som hun får mer og mer mat. Gir flaske først og så avocado - vurderer å gjøre det omvendt for å se om hun spiser mere da.

Mini våkner mellom 08-09 om morgenen, da tar vi ham opp, så leker han ofte litt i babygymmen/matta, sånn ca 30-45 min før morrastell og frokost (spiser ca 1 time etter att han våkna, da mme) , får av og til litt smoothie også er veldig glad i frukt,, spesielt pære (har sånn fruktnett, som jeg putter fruktbiter i, kutter opp passende biter, som jeg legger i nettet, moser det lett mellom fingrene, før servering, mini elsker det)
Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Back
Topp